Sidan 11 av 11 Första ... 91011
  1. #301
    om man ska få en seriös måste man göra reklam MYCKE reklam, de räcker inte med att bara skriva på mnf för inte äns en färdedel av alla moppepojkar hänger här. sen genom reklam kommer intresset öka eftersom träffarna blir större då blir mer folk intreserade... men de är jobbigt att göra reklam så de räcker inte att sitta 5 killar och babbla om de på mnf. man måste ut i alla forum/sidor osv ut i tidningar också... REKLAM, REKLAM, REKLAM....

    Edit: om moppekulturen ska leva vidar måste ALLA hjälpa till

  2. #302
    Jag vill ha ett frihamnen summermeeeeeeeet nuuu!!

  3. #303
    Jag hjälper gärna till, ska nog försöka att ta kontakt med mopedfirman som skrev att de hade planer att sponsra ett moppemeet i linköping på Sviestad motorstadion. Sviestad har både raka och bana, samt stora asfaltsytor. Med tanke på att linköping ligger ganska bra på kartan, nästan mittemellan sthlm och gbg.

    Håller själv på med ett moppeprojekt, inget racingobjekt. Eftersom det blir bara färre o färre träffar börjar ja med tappa intresset och sugen för att slutföra projektet... Det är liksom träffarna som får folk att gå igång.. aja..

    Ska se vad jag kan göra!

  4. #304

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Huvudstaden
    Inlägg
    936
    Citat Ursprungligen postat av Janzen Visa inlägg
    om man ska få en seriös måste man göra reklam MYCKE reklam, de räcker inte med att bara skriva på mnf för inte äns en färdedel av alla moppepojkar hänger här. sen genom reklam kommer intresset öka eftersom träffarna blir större då blir mer folk intreserade... men de är jobbigt att göra reklam så de räcker inte att sitta 5 killar och babbla om de på mnf. man måste ut i alla forum/sidor osv ut i tidningar också... REKLAM, REKLAM, REKLAM....

    Edit: om moppekulturen ska leva vidar måste ALLA hjälpa till

    Håller med till 100%


    EDIT: Har gjort en sida för alla som älskar mopeder, så att om gruppen blir stor så kommer den ses av många andra Kom ihåg att 'dela' sidan! http://www.facebook.com/media/set/?s...30352290379767
    Senast redigerat av Rifat den 2011-07-07 klockan 00:33.

  5. #305

  6. #306

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    231
    Jag tror att en större förening/(grupp personer med resurser och koll) skulle ordnat en stor träff med bänkning och race tävling varje år. Så folk och fä vet om att det dyker upp en träff nästa år när sommaren är slut som GBG Meet exempel. Sedan att man ändrar område spelar nog inte så stor roll.

    Jag vet att det är jätte många som sitter och vill bygga en high end maskin men överväger priset man lägger ut i tid och pengar när man aldrig kan tävla mot varandra.

    Vi har ett gäng moderatorer som jag har sett att det står racing kommite på,

    Skulle inte dem kunna ta och dra igång någonting?

    Finns det någon på twostroke.se som är användare här på mnf? Ni har ett företag där ni säkert kan dra momser och utgifter på företaget. Samt att ni gör en stor reklam dag för er själva.

    Vet att man kanske inte gör några stora summor under sin första träff men om man går +- 0 gör du endå en vinst i reklamen för eran sida och de produkter ni säljer.

    ta msp-tuning.dk tex, dem har kört DHS nu sedan 2006, nu 5år senare har dem en träff där bara besökarna är 2000st. Sedan runt 400 förare + moped!

    Redan efter träffen börjar man ladda inför nästa Dhs. Speedline.dk har följt på den här trenden och gör kanske inte samma siffror på antalet men nästan alla de främste hojjarna kommer dit varesig det är regn eller strålnde sol.

    Hade vart kul att få igång en sån här kedjereaktion i sverige, någonting att tänka på.

    mvh N

  7. #307
    Citat Ursprungligen postat av Berggren Visa inlägg
    efter vintern om mina planer går som dom ska så ses vi i tyskland om de blir mycke svenskar där
    Varför drar inte alla dessa svenskar till något ställe i svergie ? :o

  8. #308
    Citat Ursprungligen postat av Bloody490 Visa inlägg
    Varför drar inte alla dessa svenskar till något ställe i svergie ? :o
    För att det suger i Sverige, rent ut sagt som det ser ut i dagsläget. Jag personligen, och många andra tänker inte åka 30-40 mil för att köra på en träff där det knappt finns 10 pers som är lika seriösa som mig själv när det kommer till mopedracing. Som det ser ut idag så är utlandet som gäller om man vill möta folk som kan leverera.

  9. #309
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    För att det suger i Sverige, rent ut sagt som det ser ut i dagsläget. Jag personligen, och många andra tänker inte åka 30-40 mil för att köra på en träff där det knappt finns 10 pers som är lika seriösa som mig själv när det kommer till mopedracing. Som det ser ut idag så är utlandet som gäller om man vill möta folk som kan leverera.
    Borde det inte gå att leta folk istället för att bara förvänta sig att folk kommer och skriver upp sig på en lista?
    Kanske bli medlem på danska o tyska moped sidor tex och lägga upp en intresse anmälan där om en fin träff i sverige.

    Man kan ju även få lite tips och sådant av sånna personer. folk som arrangerar stora träffar borde även söka sponsorer som kan visa upp sig på träffarna i sverige.
    De blir ju även reklam för dem samtidigt som fler folk får upp ögonen för moped racing
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  10. #310
    Jag planerar att hålla i en träff Utanför Mariestad nästa år om det finns intresse.
    http://flygbas.se/bilder/1063.jpg

  11. #311

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Nynäshamn
    Inlägg
    355
    Citat Ursprungligen postat av Wirgart Visa inlägg
    Jag planerar att hålla i en träff Utanför Mariestad nästa år om det finns intresse.
    http://flygbas.se/bilder/1063.jpg
    självklart är det intressant!

  12. #312
    Citat Ursprungligen postat av Wirgart Visa inlägg
    Jag planerar att hålla i en träff Utanför Mariestad nästa år om det finns intresse.
    http://flygbas.se/bilder/1063.jpg
    yes

  13. #313

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    231
    Citat Ursprungligen postat av Berggren Visa inlägg
    Borde det inte gå att leta folk istället för att bara förvänta sig att folk kommer och skriver upp sig på en lista?
    Kanske bli medlem på danska o tyska moped sidor tex och lägga upp en intresse anmälan där om en fin träff i sverige.

    Man kan ju även få lite tips och sådant av sånna personer. folk som arrangerar stora träffar borde även söka sponsorer som kan visa upp sig på träffarna i sverige.
    De blir ju även reklam för dem samtidigt som fler folk får upp ögonen för moped racing
    Tro mig när svensk mopperacing vart som störst så har inte ens danskar tänkt tanken att åka över till sverige. Man byter inte ner sig från a-laget till b-laget.
    Vi får ta oss till danmark eller tyskland/holland om vi vill bli ifrån körda.

  14. #314

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    147
    Är det så seriöst när man kommer till en moppepulling och inte ens orkar spänna kedjan?

    Edit// skulle va ett citat från Parden med...
    owner&admin @ 2-takt.se

  15. #315
    tycker mariestad låter rätt bra!
    Med lite seriös annosering och sprid ryktet bland folk borde ju det inte vara så svårt?
    Citat Ursprungligen postat av Arne Anka
    Att tänka innan man talar är som att torka sig innan man skiter

  16. #316
    Citat Ursprungligen postat av Peppe Visa inlägg
    Är det så seriöst när man kommer till en moppepulling och inte ens orkar spänna kedjan?

    Edit// skulle va ett citat från Parden med...
    Hehe, hade spänt kedjan så mycket det gick. Kedjan i sig var dock för lång.

  17. #317
    Jag har märkt att det bara är träffar i nedre delen av Sverige dvs stockholm och neråt, vore det inte bra att ha kanske ett meet i Sundsvall eller någon stad som ligger lite högre upp än sthlm?
    nu är ju jag en sk efterbliven 15åring som drar pluggen och tycker det är jättekul(ironi för de som inte fatta) men tänk efter, det vore faktiskt smart (:
    Jag har en Piaggio NRG mc3 purejet -05 som skulle behövas gameboy trimmas så skriv gärna ett PM eller smsa/ring 0730449132 om du har tillgång till gameboy trim till såna mopeder

  18. #318
    ingen som vet någon moppe meet i närheten av östersund, sundsvall, solefteo nästa år eller i slutet av det här året ?

  19. #319
    Citat Ursprungligen postat av PatrikB Visa inlägg
    ingen som vet någon moppe meet i närheten av östersund, sundsvall, solefteo nästa år eller i slutet av det här året ?
    Det är ett i ÖSD 26 maj.

  20. #320
    Mordarostens avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    285
    http://www.moppenet.nu/showthread.ph...nm%C3%A4lning-!


    Mitt senaste inlägg i den tråden. Bara man vill så kan man få ett riktigt seriöst meet med så mycket pengar.
    Citat Ursprungligen postat av samizzlah Visa inlägg
    Har du skruvat på flonkidonkskruven?
    fulcola.se

  21. #321

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in