Småproblem med moppen

Tja, har precis bytt block, vev, packboxar, lager, insug och membran på min moppe.
    Har samma setup som innan jag bytte dessa grejer förutom 4gr vikter (hade 4,1gr vikter förut) och ett nytt racing membran.
    Moppen har inte samma bottendrag som den hade innan och går allmänt segt i starten, dock startar den på första kicken, ett till problem är att den går långsammare och långsammare när jag gasar när motorn har blivit varm, vad kan felet vara? Kan det vara förgasarinställningarna? Då den inte är 100% inställd.

Setup (Yamaha Neos AC)
    Polini Sport 70cc
    Dellorto 17,5mm
    Leovince ZX
    Motoforce Racing membran
    org insug
    Hebo sportluftfilter
    4,0gr vikter
    40% kopplingsfjädrar motoforce vev
    125 munstycke

help pleaze
    Senast redigerat av samizzlah den 2010-08-02 klockan 02:59.
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

Hur ser stiftet ut? http://data.fuskbugg.se/skogsturken/dsasd.jpeg så (ska) det se ut!

Fel bestyckning låter det som.
    Yellowfail

visste att det var nåt med förgasarinställningarna ska skruva när det har slutat regna
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Sämre bottendrag kan väl ha att göra med att du har racing membran? Har för mig att det blir så med hårda läppar..
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

om det har helt o hållet med förgasar inställningarna och göra så kan de bero på för stort munstycke så den axxar segt i början sen dränker stiftet när den blir varm,

ellere de något annat och du har för litet munstycke

tror det har med munstycket att göra faktiskt då tändstiftet var mörkbrunt, slängde på ett 118 munstycke och skruvade lite på luftskruven, den har en bra tomgång nu fast har inte testat hur den går, regnar som in i helvete ute

Moppen går fortfarande lika dåligt, jag måste komma i högt varv för att dra upp på bakhjulet, kan det vara vikterna som spökar? Fast jag bytte ut vikterna till 0.1gr lättare, väldigt irriterande att man måste dra fullgas för att vara kvar på bakhjulet

Har bytt vikter och ingen skillnad, har även bytt munstycke, så kan det ha med membranet att göra? Fast det står att det ska ge bättre gasrespons? Help plz

Har du bytt tryckfjäder då?

Nepp, funkade bra med original fjädern så har inte bytt efter blockbytet, kan det ha med veven att göra? Den var seg att snurra på när jag hade monterat på den, det kom också lite silicon packning på veven från blockhalvorna

Citat Ursprungligen postat av samizzlah Visa inlägg
    Nepp, funkade bra med original fjädern så har inte bytt efter blockbytet, kan det ha med veven att göra? Den var seg att snurra på när jag hade monterat på den, det kom också lite silicon packning på veven från blockhalvorna
    Hmm, Känns inte som att veven ska ha något med det och göra, ett tips byt tryckfjäder

Hittade felet, nålen satt för lågt så höjde den och nu har den bra drag igen

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in