moped tagen på utredning

hej! min yamaha dt50x blev tagen på utredning under april detta året för jag hade inget ramnummer, det är både bortslipat och övermålat vet jag, det finns även kvitto på den som en har men han vill inte ge det till mig för han vill inte blanda in sig i detta... brukar dom lägga ner fallet tillslut ifall dom inte kan hitta vems den tillhör ? , för den tillhör faktist ingen annan så dom ska ju inte kunna hitta något om den....

den är ganska fin faktist, display o alla lampor funkar osv , de enda jag hade va en crossljudämpare där bak för min orginala va trasig, sen sa jag även till polisen precis som allting var med både moped och bakgrund...

nån som vet något om detta? det vore schysst och hjälpa mig lite för ja skulle gärna vilja ha tillbaka den så ja ska kunna åka litte på den igen och sälja för jag har en annan just nu.

mvh Robin

Reg.datum
    May 2010
    Sådant kan ta en jäkla tid att reda ut, röntga ramen efter nr, mm.
    Var tålmodig ett tag till, kontakta sedan polisen lite försynt och undra om dem kommit fram till någonting.
    Sensmoral av detta: Köp ingenting i moppeväg utan ramnr.....

tack så mycket för svaren !! japp de va lite klumpigt o köpa en moped utan ramnummer, den kosta ju faktist 5000kr bara också... han som vi köpte den av sa även att han tyckte vi skulle byta ut ram mot en med ramnummer , men då har man ju självklart inte tid o ha isär allt o hålla på så det blev som det blev... , pappa har ringt polisen ett par gånger men dom har knappt börjat utreda ännu tror jag, den bara står och skräpar i polisens garage eller va det nu är.

Citat Ursprungligen postat av rallyrobin Visa inlägg
    den bara står och skräpar i polisens garage eller va det nu är.
    Åk å hämta den
    Svarvar och bygger special delar till olika fordon
    Mer info här

[QUOTE=Michél;49847]Är inte så ens på äldre. /QUOTE]
    Det är så på en del moppar, kommer inte ihog vilka!
    Svarvar och bygger special delar till olika fordon
    Mer info här

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    DT50mx

Jonthä hade så iaf.
    ...om inte motorn är utbytt........

de brukar ju nästan jämnt vara samma, till o med på farsans dakota är de matching numbers

okej men när vi stog på gatan där o dom hållde på o kolla fanns det nå nummer på ena gaffelkronan.... men dom tänkte inte ta det som ett ramnummer, sen hitta dom inte motornummret hehe

vill ni höra hur jävla mycket otur jag hade när jag blev stoppad?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in