1. #1

    CDI-Fråga Typhoon 98

    Tja, pillade lite med moppen häromdan och funderande över om den kanske har en strypt CDI-box.
    Har ingen vidare erfarenhet om CDI-Boxar, men jag tycker inte jag får ut tillräckligt med kräm ur min setup och tänkte att en trim-cdi kanske hade gjort sig bra :p

    /effektrör,avstrypt luftburk, dragna v-ringar, munstycke,vikter,kopplingsfjädrar, tryckfjäder.
    Slänger upp en bild på boxen:


    Uploaded with ImageShack.us

    Någon som vet ifall denna box är strypt? Och hur stryper jag av den i så fall?

    Får jag någon effektökning genom att skaffa en trim-cdi? Vilken trim-cdi skall jag skaffa så fall? Länk?

    //TPHcompact

  2. #2
    Bump snälla
    Senast redigerat av Tphcompact den 2010-08-03 klockan 15:53.

  3. #3
    Komigen gubbs, jag vet ju att ni kan

  4. #4
    Om moppen går bra och varvar på bra i början men sen helt plötsligt sjunker i varv och inte går upp mer i varv så är CDIn strypt, men om din moppe går bra i hela registret och går lika bra som en effektrörs setup ska gå så ska du inte byta till trim CDI, du tjänar ingen effekt alls på det

  5. #5

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av MaartiIN Visa inlägg
    Om moppen går bra och varvar på bra i början men sen helt plötsligt sjunker i varv och inte går upp mer i varv så är CDIn strypt, men om din moppe går bra i hela registret och går lika bra som en effektrörs setup ska gå så ska du inte byta till trim CDI, du tjänar ingen effekt alls på det
    Känner inget plötsligt varvstopp, tack

    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    cdin på piaggio moppar är inte strypt


    "få ut allt med tanke på min setup" du har en effektrörs setup så du ska nog inte förvänta dig så mycket.
    Okej, misstänkte detta, tackar för svar

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    cdin på piaggio moppar är inte strypt


    "få ut allt med tanke på min setup" du har en effektrörs setup så du ska nog inte förvänta dig så mycket.
    Må ej ha en uppenbar strypning men dom är som sagt byggda för o gå org,

    Om vi skulle gemföra tändningen med en.. låtsäga ludix blaster tex så är cdi:n gjord så den klarar av att köras med en värre setup, de e inte piaggios
    Men som sagt, du får skaffa dig mkt värre grejor för den ska börja strypa

    de e den sämre cdi:n som är själva strypningen

  8. #8

  9. #9
    Om vi skulle gemföra tändningen med en.. låtsäga ludix blaster tex så är cdi:n gjord så den klarar av att köras med en värre setup, de e inte piaggios


    värre setup menar jag proffessionell trimmning där man vet vad man gör, hyper borde ja sagt kanske

    tror inte midrace räcker

  10. #10

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    vill fortfarande ha en källa med video eller bilder av nått slag där en blaster med org tändning presterar bättre än en runner med org tändning.

    annars så skulle ja mest tippa på att du bara gissar/ försöker vara viktig
    Om du öppnar en trim cdi och en org cdi så ser du vad ja menar

    och jag gissar inte, jag har 3 års erfarenhet av att meka och bygga mopeder, och jag trimmar inte ens som alla andra moppepojkar som bara slänger i lite dyra delar och hoppas skiten går framåt,

    jag räknar ut mina egna rör och portar mina egna cylindrar och svetsar mina egna ramar


    edit:
    Sen om du läser de sista du skrev så ser du ganska säkert de e omöjligt, däremot om man skulle endast byta ut på en moped och göra 2-3 runder st och ta medelvärdte så hade du märkt skillnad
    Senast redigerat av Anndreeaas den 2010-08-05 klockan 20:15.

  12. #12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in