Ämne: CDI-Fråga Typhoon 98
-
2010-08-02, 15:14 #1
CDI-Fråga Typhoon 98
Tja, pillade lite med moppen häromdan och funderande över om den kanske har en strypt CDI-box.
Har ingen vidare erfarenhet om CDI-Boxar, men jag tycker inte jag får ut tillräckligt med kräm ur min setup och tänkte att en trim-cdi kanske hade gjort sig bra :p
/effektrör,avstrypt luftburk, dragna v-ringar, munstycke,vikter,kopplingsfjädrar, tryckfjäder.
Slänger upp en bild på boxen:
Uploaded with ImageShack.us
Någon som vet ifall denna box är strypt? Och hur stryper jag av den i så fall?
Får jag någon effektökning genom att skaffa en trim-cdi? Vilken trim-cdi skall jag skaffa så fall? Länk?
//TPHcompact
-
2010-08-03, 15:47 #2
Bump snälla
Senast redigerat av Tphcompact den 2010-08-03 klockan 15:53.
-
2010-08-05, 11:15 #3
Komigen gubbs, jag vet ju att ni kan
-
2010-08-05, 12:22 #4
Om moppen går bra och varvar på bra i början men sen helt plötsligt sjunker i varv och inte går upp mer i varv så är CDIn strypt, men om din moppe går bra i hela registret och går lika bra som en effektrörs setup ska gå så ska du inte byta till trim CDI, du tjänar ingen effekt alls på det
-
2010-08-05, 13:17 #5
cdin på piaggio moppar är inte strypt
"få ut allt med tanke på min setup" du har en effektrörs setup så du ska nog inte förvänta dig så mycket.Jag är inte rasist,
Ja är pianist, Ja trycker ner både vita och svarta
-
2010-08-05, 15:04 #6
-
2010-08-05, 16:55 #7
- Reg.datum
- May 2010
Må ej ha en uppenbar strypning men dom är som sagt byggda för o gå org,
Om vi skulle gemföra tändningen med en.. låtsäga ludix blaster tex så är cdi:n gjord så den klarar av att köras med en värre setup, de e inte piaggios
Men som sagt, du får skaffa dig mkt värre grejor för den ska börja strypa
de e den sämre cdi:n som är själva strypningen
-
2010-08-05, 17:40 #8
källa på att morini tändning är bättre än piaggios?
org tändningen funkar upp till uppermidrace och går fint. själv testat en moppe med piaggio motor med sån setup.
det är som am6 tändningen. den är strypt men den är strypt på så högt varv att det inte märks förens vid midrace/hyper trimningJag är inte rasist,
-
2010-08-05, 19:46 #9
- Reg.datum
- May 2010
Om vi skulle gemföra tändningen med en.. låtsäga ludix blaster tex så är cdi:n gjord så den klarar av att köras med en värre setup, de e inte piaggios
värre setup menar jag proffessionell trimmning där man vet vad man gör, hyper borde ja sagt kanske
tror inte midrace räcker
-
2010-08-05, 20:05 #10Jag är inte rasist,
-
2010-08-05, 20:09 #11
- Reg.datum
- May 2010
Om du öppnar en trim cdi och en org cdi så ser du vad ja menar
och jag gissar inte, jag har 3 års erfarenhet av att meka och bygga mopeder, och jag trimmar inte ens som alla andra moppepojkar som bara slänger i lite dyra delar och hoppas skiten går framåt,
jag räknar ut mina egna rör och portar mina egna cylindrar och svetsar mina egna ramar
edit:
Sen om du läser de sista du skrev så ser du ganska säkert de e omöjligt, däremot om man skulle endast byta ut på en moped och göra 2-3 runder st och ta medelvärdte så hade du märkt skillnadSenast redigerat av Anndreeaas den 2010-08-05 klockan 20:15.
-
2010-08-05, 20:25 #12
förklara varför en morini tändning är bättre än en piagio tändning ist för att dra upp din livs historia.
ska vi mäta ***ar så kan jag säga att jag har 6 års erfarenhet av att trimma moppar,motorcyklar och ibland bilar.
men nu var inte frågan om hur mkt man kan utan på var du får din info ifrån.Jag är inte rasist,