Sidan 3 av 18 Första 1234513 ... Sista
  1. #61
    Citat Ursprungligen postat av Rozu Visa inlägg
    Fyf**n va gött!! Som sagt man borde kunna donera en slant, typ 20 kronor eller något ganska lagom
    Vi har i dagsläget inga planer på att börja med t.ex poweruser eller dyl, utan vi kommer i första hand försöka driva runt sidan med hjälp av annonser.

    Citat Ursprungligen postat av JuppeN Visa inlägg
    Perfekt (Y) men en sak till, "spoiler" funktionen verkar inte fungera. När jag ska skriva in något i spoilern sedan sparar jag och då går de inte att trycka upp den.

    Ni är säkert medvetna om detta men skrev de ifall att
    Spoilertaggen fungerar nu igen!

    Citat Ursprungligen postat av Philip Visa inlägg
    Sedan citeradefunktionen. Går det att ordna?
    Den kommer men dock lär vi optimera forumet lite innan dess då just den funktionen tar väldigt mycket serverkraft.
    Daniel Öbrink

  2. #62
    hobbyapans avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    För nära polisen
    Inlägg
    72
    Hoppas att michél kommer som högt uppsatt person, och att ni inte tar in massa randoms som mods med mera.

    Men detta med att starta ''nytt'' tar ju sin lilla tid innan allt är bra och glider som det sak, men det är i allafall bra till en början att något har kommit upp.

  3. #63

  4. #64

  5. #65
    Som Yoghurt skrev så är det en funktion som kommer att komma, men då funktionen kräver mycket kraft väntar vi med att införa det för att få tillräckligt bra stabilitet på forumet.

    Sjukt grymt att ni har fixat det!
    Jag gillar den nya designen starkt också!


    De "specialfunktioner" som fanns på det gamla forumet skulle uppskattas, såsom spoilers.
    Spoilers finns och fungerar!



    Citat Ursprungligen postat av Umpata Visa inlägg
    olika delar i säljes kanske
    Bara för att jag är snäll ordnar jag det inatt.

    Citat Ursprungligen postat av JuppeN Visa inlägg
    Tack daniel! Men något jag saknar är "mina trådar". Antar att detta kanske kommer?


    STORT CRED TILL ALLA SOM VARIT MEDVERKANDE I DETTA
    Hej!

    Även detta kommer att komma, men som tidigare så tar det en hel del forumkraft. Först få till en bra grund, därefter fler roliga funktioner (och tro mig, det finns mycket kul till VBulletin!).

    Citat Ursprungligen postat av Dennis Visa inlägg
    Kanske redan finns men.....

    Många nya medlemmar postar ibland för stora bilder har jag sett. Och då blir det en massa påhopp på dom "Jäkla idiot du spräckte min skärm" "förminska bilderna" Sistnämnda sägs av minst 5pers till så man känner sig lite mobbad

    Men detta går ju att förhindra genom automatisk bildförminskning! Sett flertalet forum som hade denna funktion, mycket smidigt!

    Kan det vara något tro?
    Hej!

    Vi kommer att lägga till den funktionen med tiden också, men förslaget är bra!

    Citat Ursprungligen postat av dr. Visa inlägg
    Inte jätte viktigt men vore kul med någon logo istället för vBulletin märket uppe till vänster, någon som liknar den gamla typ någon av dessa?:
    http://img535.imageshack.us/i/stunts.jpg/
    Hej! Ny logga kommer att komma inom kort. Olika designförslag testas fram och tillbaka och inom kort bör resultatet vara klart.

    Citat Ursprungligen postat av MiO0o Visa inlägg
    Sidan verkar riktigt lovande, gå det inte att på något vis komma åt de projekttrådar man hade på gamla MNF? om man skulle vilja lägga in de här liksom! och inte behöva börja om från början. jag har inte varit så aktiv på gamla moppenet på ett tag så jag missade totalt att de skulle lägga ner, så jag han inte förbereda mig! Säkert fler som har samma "problem". nu var inte detta jätteviktigt för just mig, men säkert nån som tycker detta vore smidigt! går det att fixa?

    mvh MiO0o
    Hej!

    En ful rekomendering, men vänta tills Garagego öppnar. Då kan du gå in och plocka gamla projekttråden förhoppningsvis.

    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Hörde något om att man skulle kunna ändra sin användartitel, var någonstans?
    Inte lagt till den funktionen men kan göra det.

    Citat Ursprungligen postat av hobbyapan Visa inlägg
    Hoppas att michél kommer som högt uppsatt person, och att ni inte tar in massa randoms som mods med mera.

    Men detta med att starta ''nytt'' tar ju sin lilla tid innan allt är bra och glider som det sak, men det är i allafall bra till en början att något har kommit upp.
    Du och jag har ju pratat om detta. Jag VET vilken potential vi (medlemmar och moderatorer) har då vi är på samma forum och tänker inte gå miste om en sekund!



    Angående "Nya medlemmar" kan jag hålla med er, men att vi har det beror på vissa anledningar. Kan göra en annan lösning på det hela dock.

  6. #66
    Testar lite
    Daniel Öbrink

  7. #67
    Testar lite igen
    Daniel Öbrink

  8. #68
    Nytt teckensnitt? Gillar "det gamla" mer än det som finns på detta forum.

  9. #69
    Inget projekt avdelning till bilar och övrigt?

  10. #70
    Riiiiiiiktigt bra initativ grabbar.

    Hörru Yoghurt, dont do the same misstake twice?
    Nejdå. Det blir nog fint det här.

    Konservativ och äcklig jag är så har jag lite synpunkter.
    Jag vet att man kan göra så man kan växla teman, låt gärna det nya vara kvar. Men ge mig för guds skull möjligheten att byta tillbaka till mitt gamla hederliga!

    Håll koll på medlemmar ni släpper in nu, nya oktoberbarn vill INGEN ha. Jag vet och förstår att nya medlemmar är viktigt för att kunna driva forumet, men vilket pack som helst fungerar inte riktigt.
    vBulletins övriga funktioner tror jag ni listar ut nya och löser själva.

    Inläggsräknaren kommer skapa mer problem än nytta om den syns på vänstersidan.

    Tack för det ni gör dock!
    En oherhört gammal räv. Tredje forumsbytet nu. Och jag vet inte vilket nummer i ägarbyten det är

  11. #71
    Vi har inte fått tag på något tema likt det gamla ännu. Detta är det mest lika vi har i dagsläget. Vi skall åtminstone försöka byta ut knapparna så de liknar de som fanns på förra forumet. Detta är en ny version och vBulletin vilket medför att teman mm inte passar från äldre versioner.

    Ansökningssystemet kommer finnas kvar likadant som på förra forumet, dock tror jag något plugin saknades så det är inte riktigt fixat ännu, så fri registrering nu i början. Vilket kan vara till fördel för oss då det annars blir väldigt mycket jobb i början.

    Inläggsräknaren har vi uppe i diskussion just nu.

    Som sagt, forumet är inte riktigt klart och stabilt ännu, men vi jobbar på att få en stabil plattform för att sedan infoga nya plugins och funktioner, både sådant som fanns på forumet tidigare och lite nytt

  12. #72
    Citat Ursprungligen postat av VolvoErik Visa inlägg
    Inget projekt avdelning till bilar och övrigt?
    Har fixat det nu!

  13. #73
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    Fixa en snygg topp till forumet , de skulle vara najs
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  14. #74
    Citat Ursprungligen postat av kighel Visa inlägg
    Nån som vet om det går att kontakta denne sk "Yellowtail" på något sätt?
    Ja det går att få tag på "yellowtail". Han heter Gabriel Pap och har ett invest-företag och äger en hel del internetsidor och andra företag. Yellowtailinvest. Googla Gabriel Pap och välj en bra länk att gå in på. På en av dem står hans mobilnummer tydligt under hans söta profilbild! (kanske vore onödigt/olämpligt att lämna ut allt för mkt personligt i tråden)

    Mvh MiO0o
    KARLSTAD!

  15. #75
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    När jag ska lägga upp bild står det hela tíden att " misslyckade att ladda upp denna fil " varför=

    Bilden är 103x145 (max 150), 4,22kb(max64,0)
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  16. #76

  17. #77

  18. #78
    Var har övrigtdelen tagit vägen?

  19. #79
    Ni borde lägga till "Fordon:" under medlemmarna, så det visas när de postar i trådar o.s.v....

    Dvs. där det står:

    Medlem

    --------------------------------------------------------------------------------

    Reg.datum:May 2010
    Ort:Göteborg!
    Inlägg:16
    Det är inte problemet som är problemet, problemet är din attityd till problemet.

  20. #80

  21. #81
    Citat Ursprungligen postat av Achwell Visa inlägg
    Var har övrigtdelen tagit vägen?
    http://www.moppenet.nu/forums/31-%C3%96vrigt

  22. #82
    Gött med fri registrering nu har försökt blivit medlem i 5år på det föra forumet helt värdelöst.. då har man pröva någon månad varje år.. har ju dragit ner med detta om mopeder nu men har ju några kvar i alla fall och tycker det är kul att hålla på en, speciellt äldre mopeder /Necra -->20år

    Och ja röstar för ingen inläggsräknare då kriget har redan startat!
    Senast redigerat av Necra den 2010-05-26 klockan 14:54.

  23. #83
    Har skrivit det två gånger nu, men har inte fått svar så jag skriver det igen.

    Varför har ni detta teckensnittet? Tycker det förra, som var Verdana (?) var mycket mer cleant och passade mycket bättre. Något att se över?

  24. #84

  25. #85
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Som jag skrev tidigare så kommer förändringar att ske allt eftersom. Blir något nytt varje dag.
    Okej. Som du ser så kommer "citerarrutan" väldigt långt ner på inläggen. Går det att att åtgärda, eller?

  26. #86

  27. #87
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Tycker du att själva rutan ligger för nära texten?
    Nej. Jag menar det att själva rutan däri det man citerat står är väldigt långt ner på sitt inlägg så det blir massa vitt innan. Borde inte den rutan ligga längst upp i inlägget?

  28. #88
    Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    Nej. Jag menar det att själva rutan däri det man citerat står är väldigt långt ner på sitt inlägg så det blir massa vitt innan. Borde inte den rutan ligga längst upp i inlägget?
    Så är det inte för mig

  29. #89

  30. #90
    Försöker ladda upp bild, men tinypic dampar tyvärr. Men vad är det som gör att den rutan kommer långt ner för mig - någon inställning?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in