Ämne: min aerox startar inte!!
-
2010-08-03, 03:36 #1
- Reg.datum
- Jul 2010
min aerox startar inte!!
har ett problem med min aerox. här om dan när jag var ute och körde så funkade den perfekt. sen skulle min polare stanna o plocka upp en sak, då stängde jag av motorn. sen när jag skulle starta den så var den svårstartad men fick igång den tillslut. sen när jag kommit till polarens garage så stänger jag av motorn igen, sen efter de har den inte startat.
jag har kollat: bensin, stiftet, föggen, tändhatten, reedsen, insuget, luftburken och allt möjligt. problemet är de att jag tror den feltänder. hur fixar man sånt och hur vet man att den feltänder?
kan det vara något annat fel? vi har prövat spruta in startgas i insuget utan att den startar. snälla hjälp!!
-
2010-08-03, 06:36 #2
Har du förlorat komp? Min har skurit men startat efteråt, sedan kört en bit och efter det har den dött helt och startar inte med startgas eller något alls.
Sist den skar märkte jag inte ens att den skar. Den började gå sämre bara och jag stannade. Sen gjorde som du i princip. Kolla cylindern för säkerhetsskull.Ju mindre rutin, desto mer liv!
-
2010-08-03, 13:02 #3
- Reg.datum
- Jul 2010
okej tack.