1. #1

  2. #2

  3. #3

  4. #4

  5. #5
    jämförde 150 musntycke på mikuni och 150 på pwk... stoor skillnad då mikuni har mindre hål om man jämför från 2 olika förgasare

  6. #6

  7. #7
    Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    skogen
    Inlägg
    1 929
    jag tycker du ska pröva 210,det lär vara rätt bra
    M42B18Power!
    You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!

  8. #8
    Jag gissar på runt 250
    Svarvar och bygger special delar till olika fordon
    Mer info här

  9. #9

  10. #10
    Ok
    hm
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    sätt i ett sjukt stort och gå ner så du inte gör så cyllen skär ihop helt. ingen kan säga vad för munstycke du ska ha. bara att anpassa dig efter förgasaren eller dra på en strypt luftburk
    Jo jag vet. Men Munstyckena går bara köpa styck vis, Vill ha någon hum ungefär vilka storlekar jag ska köpa
    100+ då snackar vi moppe

  11. #11

  12. #12
    på en mt5 70cc med 24mm Mikinu bör man ha med öppet luiftfilter ca 210 i storlek. så med 80cc å 26mm mikuni så säg, 230-240 ja

  13. #13

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av Derbi_driver Visa inlägg
    Tror ni att cylinder kan tagit någon skada? För jag åkte typ 2 mil.
    Om den varvar friskt och har komp kvar så är det väll inget? :/
    Har den gått för snålt är det klart den tagit skada, men så länge du har komp är väl allting frid och fröjd!

  15. #15

  16. #16

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786
    Citat Ursprungligen postat av Derbi_driver Visa inlägg
    Den har komp kollade kolven också genom avgas porten så bra ut på den sidan i allafall

    Snackade med en polare också som håller på med crossar. Han sa att 80cc crossar har 280-300 standard i munstycken. Jag borde väll har typ 240-270 då?
    läs i tråden, köp munstycksatser och testa dig fram.

  17. #17

  18. #18
    Ta och kolla lite innan du säger nåt Finns inga munstycke satser med över 200 i storlekar, Inte vad jag har sätt men du är välkomen att Linka -_-

    Mikuni mäter i flöder per minut. Medans PWK och Dellorto och vissa andra har i millimetermått. strl 100 är 1mm precis, 105 är 1,05mm, 150 är 1,5mm o.s.v
    Så man kan inte jämför med det.Och man ska alltid jobba sig neråt! Inte uppåt. För det är mycket säkrare att hojen går för rikt än för snålt.
    Aaa Jag vet, Fast visste inte att dom mätte på det viset
    100+ då snackar vi moppe

  19. #19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in