Kan ju typ inget om dethär men får man verkligen pengar för trasiga kläder?

Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    jag skulle faktist inte tror det, beror på vad du har för försäkring, men tror inte trafik försäkring täcker detta alls ! :p

Citat Ursprungligen postat av Huttibari Visa inlägg
    jag skulle faktist inte tror det, beror på vad du har för försäkring, men tror inte trafik försäkring täcker detta alls ! :p
    Hemförsäkring täcker det!
    Lugn

HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ring försäkringsbolaget så får du ett exakt svar

Reg.datum
    May 2010
    min kompis körde och krockade med en bil han fick ersättning för hans hjälm,jeans,tröja, skor (mobil krossat glas) också och han hade bra trafikförsäkring, obs kanse är annat om man krockar men vet ej

Reg.datum
    May 2010
    Är det personskada, som är vårdad imom sjukvården och är direkt orsakad av kraschen så ersätter försäkringen sjukvårdskostnader, ny hjälm, samt förstörda kläder.

I mitt fall ersätter dem bl.a en våldsamt dyr tandskada jag fick när jag gick ner i gatan, så prata med ditt försäkringsbolag. Och det räcker med trafikförsäkringt för att få det

Har senast i förra året fått utnyttja detta på grund av bl.a. bruten arm, en tand åt helvete, plus längre tids rehab.

webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Jag fick ersättning för kläder, mobil och hörlurar..

Men det var när jag blev PÅKÖRD och det var hans fel så det är väll olika dessutom från försäkringsbolag till försäkringsbolag och så?

Låter lite kul att dina skor gickj sönder haha

Körde själv in i en bil för en månad sedan (hans fel) och bröt handleden och fick endel söndersletna kläder. Fick full ersättning för allt, även om det bara gick sönder en liten söm på min tröja

Som mich säger. Täcks av hemförsäkring vid singelolycka. Säg att du blir påkörd så täcks det av motpartens försäkringsbolag.

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av The_svensson Visa inlägg
    Som mich säger. Täcks av hemförsäkring vid singelolycka. Säg att du blir påkörd så täcks det av motpartens försäkringsbolag.
    Är det PERSONSKADA så går försäkringen ALLTID in och täcker upp, även kläder och hjälm, mm. Dock EJ fordonet om man ej har halv/helförsäkring.

Nåväl, jag hoppas allt löser sig till det bästa.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in