Ämne: bytt motor

bytt motor

bytt motor på en mt5 till en 4takts 50cc motor som också är en 30moppe motor, o mopeden ska försäkras, e den laglig då som 30 moppe? om den nu gör under 40, en polis sa till mig att mopeden får göra högst 42 km/h enligt lasern om det är en 30 moppe faktist hehe

mvh

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av rallyrobin Visa inlägg
    okej!
    Det enda är väl om kling o klang är på jävelskapshumör och noterar utbytt , icke original motor ombord. Då kan den kasta på dig en ombess på den, och krav på att den skall återställas.
    Men risken är inte speciellt stor.

Är det kling å klang som stannar han(=kils poliserna) Så bryr dem sig typ inte
    Men är det Polisen(=karlstad polisen=griniga poliser!) så kommer han få stora problem
    Svarvar och bygger special delar till olika fordon
    Mer info här

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av ILO_Gurra Visa inlägg
    Är det kling å klang som stannar han(=kils poliserna) Så bryr dem sig typ inte
    Men är det Polisen(=karlstad polisen=griniga poliser!) så kommer han få stora problem
    Just det jag menar.

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    En 30-moped är inte helfordonsgodkänt, därmed är det helt fritt att modifiera allt så länge det ligger inom ramarna för det som är tillåtet. Ett motorbyte är därmed okej så länge motorn ligger inom ramarna för vad som är godkänt.
    Glömt att en MT5 har ett TSV****- nummer? Det är detsamma som ett helfordonsgodkännande.

90 talet den gamla goda tiden hehe , hur är poliser i stockholm mot trimmade mopeder förresten? i karlstad e dom griniga som helvette

jasså?? när jag körde trimmat förr så körde jag väldigt försiktigt osv o hade bromsljus o allt sånt dära, men dom stoppar en bara pågrund av att man har en trimmad moppe , fast man aldrig kanse drar på med den eller liknande om de inte e en grusväg eller öde väg ute i bonde sammhällen

så ni menar att jag kan köra med min dt50mx med derbi motor om jag tar på mitt org rör xD??
    Ja blir aldrig riktigt vuxen jag!!

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av rallyrobin Visa inlägg
    90 talet den gamla goda tiden hehe , hur är poliser i stockholm mot trimmade mopeder förresten? i karlstad e dom griniga som helvette
    kört förbi polisen måååånga gånger med min ciao, som ser trimmad ut, fast dock inte låter mycket. dom glor bara en massa, fast gör inget
    men allt beror ju också hur man kör!
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

fifan va gött om de vore så här i kil när karlstads bög polis är o inkräktar på kil att dom inte bryr sig, men dom stoppar väll en bara för dom drar sig till killar som sagt, äckligt fyfan

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in