1. #1
    MattiasGs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kristinehamn
    Inlägg
    422

    Bromsolja bara rann ut

    Hej!
    Var ute o körde en sväng nyss. Och helt plötsligt tog inte bakbromsen alls och då såg jag att all bromsolja bara hade runnit ut. Vad kan detta bero på? För den ska ju inte bara rinna ut. Har kört med väldigt dåliga bromsbelägg ett tag. Har det nått med saken att göra?

  2. #2

  3. #3
    MattiasGs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kristinehamn
    Inlägg
    422
    Okej, hur byter jag packningen då? Och hur ser den ut?

  4. #4
    om du kört me så fruktanvärt dåliga belägg kan väll kolvjäveln åkt för långt ut så all bromsolja runnit ut?

  5. #5

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Isaxon Visa inlägg
    hände med min speedfight x) inte roooligt
    jo hänt på min förra bil me trum bromsar men hur de är på skiv bromsar på mopeder har jag fan inte en aning, men är dom så jävla slitna kan de nog hända..

  7. #7
    Hände samma sak för mig på Derbin, min o-ringspackning var dålig sen var det bara att sätta ihop lufta och köra..För att byta den får du dela på oket och den sitter där luftnippeln är typ


  8. #8
    MattiasGs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kristinehamn
    Inlägg
    422
    Citat Ursprungligen postat av moppe_baghee_ Visa inlägg
    om du kört me så fruktanvärt dåliga belägg kan väll kolvjäveln åkt för långt ut så all bromsolja runnit ut?
    Kan säga att beläggen var riktigt kassa, så det kan nog vara möjligt att det är det om de nu kunde bli så med skivbromsar.

    Citat Ursprungligen postat av Melon Visa inlägg
    Hände samma sak för mig på Derbin, min o-ringspackning var dålig sen var det bara att sätta ihop lufta och köra..För att byta den får du dela på oket och den sitter där luftnippeln är typ
    Okej. Försökte skruva isär oket förut så lossade jag på två skruvar men får inte isär oket sen? Och så trillade det ut en liten gummi ring, typ 0.5 cm stor vad den nog ungefär är det den?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in