Ämne: Motardtråden

Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010

Motardtråden

Vi kan ju inte glömma bort dom roligaste av alla fordon så nu startar jag motardtråden!

Snacka om allt motardrelaterat, posta bilder på din pärla osv!

Jag börjar med nån bild på nyköpet, GasGas 450 SM -06, elstart, insprut och allt möjligt skoj!

Senast redigerat av Emil123 den 2010-08-10 klockan 18:47.
    Don´t make excuses, make horsepower!

Beror på vad det är för hoj?

Lär bli knepigt, är ju inte byggd för att köras längre sträckor på höga varv. Men dreva upp den och bestycka den så den går lite fetare så håller den nog ett tag iaf

Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Mange Visa inlägg
    Om man bygger om en cross till motard kan den skära/nypa om man kör på asfalt? Hur isåfall?
    Det beror på körstilen, det vanligaste felet som ligger bakom ras för dom som kör cross på gatan är att dom kör för lätt drevat så dom ligger och plågar maxvarv på sexan länge. Om man tar det lugnt och drar inte ut helt på varje växel hela tiden och man ligger på lagom höga varv då man kör längre sträckor så mår den egentligen bättre på gatan än på bana.
    Don´t make excuses, make horsepower!

Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    härhar vi min racer

Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Fet! Liknar en 125a av en lite äldre modell ?
    Heheh de är min tävlings hojj , en cr85 05:a

Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    det är itne så att det kan vara mindre komp i väg maskiner? för att det ska hålla bättre och inte bli så varmt som en crossmaskin blir
    nja många vägmaskiner har nog ännu mer komp, va jag hört så försöker man nu för tiden sänka kompet på crosscyklar så det blir lägre ljudnivå. Men samtidigt hålla samma effekt, o de gör dom sådär... va jag tycker så är en äldre 4takt riktigt vass o aggresiv tex yamaha yzf426 , medans yamaha 450 från 06 till 09 va så snäll så den bara va tråkig o köra ( va jag tyckte ! ) men nu har dom kommit med insprutning och då är inte hojjarna så snälla längre när man gasar på! hehe

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in