Sidan 5 av 6 Första ... 3456 Sista
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Fan då Hur fan ska jag få ut paketet då!? Behöver man någon påskrift av båda föräldrarna om man ska skaffa leg eller går det om bara pappa hänger med och fixar det?
    Gå dit med ditt pass och hämta ut skiten bara? Jag brukar inte ens behöva visa leg när jag hämtar ut paket från posten.

ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Mitt pass har gått ut Ska till polisen imorgon och fixa leg, så hoppas det kommer snabbt. Min syrras leg tog typ 2 dagar så Dock får jag väl det på måndag eftersom det är helg osv.
    Mitt med, brukar låtssas att jag inte visste det och sen blir det ingen stor sak av det.

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ska man skaffa en sån här eller en random kinafiddy för 3 k? http://www.blocket.se/goteborg/Minic...=20&w=2&last=1
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Ska man skaffa en sån här eller en random kinafiddy för 3 k? http://www.blocket.se/goteborg/Minic...=20&w=2&last=1
    En fiddy går säkert bättre så hade kört på det.

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av Edde Visa inlägg
    En fiddy går säkert bättre så hade kört på det.
    Kanske det, behöver nåt som kan skjutsa mig till sommarjobbet på grusväg så pallar inte att ta sendan
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

Oh wait..tips.

Citat Ursprungligen postat av Frågetecken Visa inlägg
    Nu var det ju länge sen jag frågade, men de har jag redan provat åh de går sönder för lätt!
    Bensinslang? Sån som man kan köpa på OK, svart slang
    Most stickpeople are black

Ska tills imorgon har hittat en film som innehåller någon typ av ny teknik eller någon framtidspryl eller så. Några exempel som andra i klassen har tagit är dator som man rullar ihop, virituellt tangentbord, bil som kör på vatten osv. Så någon som vill dela med sig av någon video?

Tack på förhand!
    såg på discovery idag om några minirobotar som kan kommunicera med kackerlackor och styra "flocken", de skulle tydligen kunna göra samma sak med höns och får osv i framtiden. kanske kan vara något? kan kolla om jag hittar det

Ja, det är möjligt. Om du hittar något får du gärna länka!
    http://videos.howstuffworks.com/disc...sbot-video.htm klipp från programmet jag såg
    http://leurre.ulb.ac.be/index2.html projektets officiella hemsida

vivarns avatar
    Reg.datum
    May 2009
    Verkar intressant, dock tror jag inte klassen skulle hänga med på vad den gör för nytta, vilket är synd. Dem vill nog ha simplare videos, men tack för tipset!

Verkar intressant, dock tror jag inte klassen skulle hänga med på vad den gör för nytta, vilket är synd. Dem vill nog ha simplare videos, men tack för tipset!
    misstänkte det

hmm, intels nya trigate-transistorer då, om det inte är taget? borde vara enklare att relatera till för den genomsnittlige teknikaren med tanke på att de kommer att användas i datorer osv, borde vara enkelt att förklara hur det funkar, vad det är bra för osv.

http://www.intel.com/technology/sili...rated_cmos.htm intels egna hemsida
    http://www.sweclockers.com/nyhet/139...n-i-ivy-bridge sweclockers aka "svenssonförklaringen"

vivarns avatar
    Reg.datum
    May 2009
    Förmodligen samma sak där, många i klassen ligger typ och halvsover under dessa lektioner och inte så många skulle nog hänga med, haha.

Här kommer ett exempel på vilken "nivå" videorna brukar ligga på. Jag ska bara visa videon, sen diskuterar klassen om den i typ 3-4 min.

Rullstolsbarns avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Någon som har ett tips på hur man kan bygga sig en gocarT? vette fan hur jag ska få den att driva xD
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Vivacitys förra ägare har tydligen tryckt in ett Italienskt mynt i förgasaren, undra varför?
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    För han visste inte om att moppen var fransk

Citat Ursprungligen postat av aeroxpojken Visa inlägg
    Någon som har ett tips på hur man kan bygga sig en gocarT? vette fan hur jag ska få den att driva xD
    ptja, det är väl bara att plocka delar från en cross eller något? bygg en ram och fixa någon vettig bakaxel, förslagsvis med kullager inblandat... svetsa fast bakdrevet på bakaxeln och dra kedjan som vanligt, precis som på crossen... sätt fast pedaler och dra gas-och kopplingsvajer dit, sätt dit en växelspak som drar i växlarna på samma sätt som växelpetaren... kanske kan du transplantera bromssystemet också

Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Mitt med, brukar låtssas att jag inte visste det och sen blir det ingen stor sak av det.
    Så tänkte jag med när jag skulle skriva upp för am kortet! Asså vilken jävla pmsgubbe det var där det var tre dagar för gammalt och han blev skittjurig och jag fick inte skriva upp så jävla maktmissbrukare kändes det som iallafall...
    Citat Ursprungligen postat av Edde Visa inlägg
    "Nämen tjena gullet vad görs? inget själv? Jo själv ska jag köpa en 500 tvåtaktare och stegra utanför polishuset coolt va! Vill du ha min msn? "

Tja alla, jag behöver lite tips om villken moppe ni tkr jag ska köpa
    Jag bor i innerstan vid odenplan ungefär men har ett landställe som har mycket grusvägar men även långa raka asfalterade vägare med inte så mycket trafik alls. Först ville jag ha en Aerox, men sen jag testat min polares Derbi Senda xtreme så blev jag sugen på en cross moppe med motard däck Jag tyckte att det var sjukt kul att köra växlat och jag undrar om ni tycker att man kan ha cross moppe i stan för jag tänkte väl ta med den till landet då och då och köra lite där ute också
    Tipsa tipsa tipsa...

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av Victor Visa inlägg
    Tja alla, jag behöver lite tips om villken moppe ni tkr jag ska köpa
    Jag bor i innerstan vid odenplan ungefär men har ett landställe som har mycket grusvägar men även långa raka asfalterade vägare med inte så mycket trafik alls. Först ville jag ha en Aerox, men sen jag testat min polares Derbi Senda xtreme så blev jag sugen på en cross moppe med motard däck Jag tyckte att det var sjukt kul att köra växlat och jag undrar om ni tycker att man kan ha cross moppe i stan för jag tänkte väl ta med den till landet då och då och köra lite där ute också
    Tipsa tipsa tipsa...
    Klart du köper en Sm/Cross! Du vill väll inte bli sedd på en remdriven bögpulcka? Köp en Derbi Senda Extreme isf har haft en underbar moppetid med min.

Men är det skit jobbigt att köra med manuell låda i stan? Det är väl bara att lära sig hur fort man kan släppa kopplingen så man inte står still mitt i gatan och blockar alla bilar ? eller

Men är det skit jobbigt att köra med manuell låda i stan? Det är väl bara att lära sig hur fort man kan släppa kopplingen så man inte står still mitt i gatan och blockar alla bilar ? eller
    Jag kör växlat i bilköer varje morgon och det är inga problem när man har lärt sig. bara att planera körningen lite mer än med scoot
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Skulle nog föredra att gasa ihjäl mig än att åka en epa 40 mil, skicka den med bussgods fö faan.

Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Växlingen är det minsta du behöver oroa dig för. Det lär man sig på ett par dagar, även om man inte tror det

Jag är ganska säker på kopplingen redan, har kört mkt på polarens och hade en fiddy förut men det ända skulle väl vara då att lära sig för trafik liksom, så man åker på en gång när man vill tex när det blir grönt ljus och inte behöver stå o släppa kopplingen segt xD

Reg.datum
    May 2010
    Någon som vet några redigt bra dator högtalare?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in