Ämne: Neos spottar

Hybridvisning

Neos spottar

Hej! Har fått problem med Neosen, den gick bra tills den bara tvärdog under körning. Bytte då kolv å ringar och sotningssats men utan resultat, Kopplade även förbi tändningslåset för att se om felet låg där. Gjort rent förgasarn och kollat reedsen, förgasarn är original men med 80 munstycke. Är en Yamaha Neos 99 30moped

Symtomen då! Den går att starta men så fort man gasar så "spottar" den ur avgassystemet och sedan dör. Undrar nu om det är någon här få forumet som vet vad felet kan vara? Tack på förhand!

Reg.datum
    Jun 2010
    för stort munstycke? kan vara så att cylindern är skuren, vad är setupen?

Eftersom att jag bytt kolv så kollade jag natuligt vis om den hade skrurit men de hade den inte, munstycket är inte förstort eftersom den gått med de i 3 år innan. Sitter något effektrör på och originalcylinder.

haha cylindern skuren för att han körde ett 4 strl större munstycke än original?
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

testa byt tändstift tror det är det

var exakt samma med min brors aerox vi bytade stiftet (vi trodde igentligen inte det a det men det va de)

japp, tändstiftet eller tändhatten
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

Okej Testar med det imorgon, tack för tipsen! Hoppas det funkar nu då.

Citat Ursprungligen postat av hejneos Visa inlägg
    Okej Testar med det imorgon, tack för tipsen! Hoppas det funkar nu då.
    Det va EXAKT likadant med mig Drac igår, men det var för att jag blandade för mycket olja i tanken.
    Så munstyckerna täpptes igen.

Bytte strift och hatt idag, jordade även allt med lös kabel också utan resultat... någon som har fler förslag uppskattas!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in