Stage6 Pro Replica Aerox?

Har en polare som köpt ett s6 pro replica. Vi bytte munstycke till 72, vikter till 4,4 (har även testat 4 och 3,5) och har testat alla tre sorters kopplingsfjädrar. Men vi får inte den att axxa bra. Man kan hålla full gas i ca 3-4 sekunder sen börjar den äntligen rulla. Sen kör den iväg, men med sämre axx än min aerox med bara dragen v-ring. Vad kan detta bero på?

Citat Ursprungligen postat av hbengtsson Visa inlägg
    Har en polare som köpt ett s6 pro replica. Vi bytte munstycke till 72, vikter till 4,4 (har även testat 4 och 3,5) och har testat alla tre sorters kopplingsfjädrar. Men vi får inte den att axxa bra. Man kan hålla full gas i ca 3-4 sekunder sen börjar den äntligen rulla. Sen kör den iväg, men med sämre axx än min aerox med bara dragen v-ring. Vad kan detta bero på?
    Har inte aerox 72 orginal? Eller är den nyare än 2004? Isf skulle jag testa byta till större då det står "Genom att på en original moped byta munstycket till 72 tjänar man runt 1hk och får 5-10km/h högre toppfart. //Chribba"
    Hänvisar till den här tråden: http://www.garagego.se/forum/moped/m...ch-luftfilter/

Testa att köpa hårdare tryckfjädrar.

Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Citat Ursprungligen postat av vozzen Visa inlägg
    Har inte aerox 72 orginal? Eller är den nyare än 2004? Isf skulle jag testa byta till större då det står "Genom att på en original moped byta munstycket till 72 tjänar man runt 1hk och får 5-10km/h högre toppfart. //Chribba"
    Hänvisar till den här tråden: http://www.garagego.se/forum/moped/m...ch-luftfilter/

Testa att köpa hårdare tryckfjädrar.
    62 är original till aerox vad jag vet.

Är röret ens urpluggat?
    Vet av egen erfarenhet att ett pluggat effektrör ger sjukt dåligt acc. samt topp. Sämre än org. tills du pluggar ur det dvs.

Förövrigt är original munstycke storleken på Aerox -03 & framåt 62. Kan även säga att min Aerox '08 gick riktigt bra med urpluggat effektrör, 4,5g vikter samt munstycke strl. 72. Den får en bra blandning, mitt stift var O'boy brunt. Men du tjänar nog lite effekt i fall du slänger i ett lite större..
    "Inställningen är halva grejen"

Har samma skit nu... Köpte stage6 pro krök till min zip och det känns som om kopplingen inte vill greppa, har bytt kopplingsfjädrar till 30% hårdare men den gick bara lite bättre då, ska man slå till på en tryckfjäder? Tror ni att det hjälper?

Citat Ursprungligen postat av vozzen Visa inlägg
    Har samma skit nu... Köpte stage6 pro krök till min zip och det känns som om kopplingen inte vill greppa, har bytt kopplingsfjädrar till 30% hårdare men den gick bara lite bättre då, ska man slå till på en tryckfjäder? Tror ni att det hjälper?
    köp ny tryckfjäder

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in