1. #1

    Derbi senda helskum !!! Film!!!

    Lägger upp detta för till en kompis som har problem med sin derbi senda.
    Helt plötsligt så började den bli halvt omöjlig att starta och varvar som en kossa
    Han har prövat att byta tändstift och rengöra förgasaren men ingen skillnad. När den blir varm funkar det bättre. Men när den är kall får han stå och kicka länge och den går nästan aldrig när den väl startar så man får kicka ett tag Som ni hör på fulla varv så dör den helt och kommer sedan upp i varv igen. Någon som har någon aning om vad problemet kan vara?


    Filmen http://www.youtube.com/watch?v=YDAOK4Nlx3Y

  2. #2
    någon?

  3. #3
    dåligt inställld?

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    dåligt inställld?
    Helt original och den blev bara sådär plötsligt....

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Anchull Visa inlägg
    Helt original och den blev bara sådär plötsligt....
    Pröva o rengöra förgasaren.

  6. #6
    Kolla tändstiftet, min brukar låta så när det är dålig kontakt eller vatten på stiftet

  7. #7
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Greger den Hale Visa inlägg
    Kolla tändstiftet, min brukar låta så när det är dålig kontakt eller vatten på stiftet
    +1! Lät lite så när stiftet va typ paj och ja försökte rulla igång min... förutom att den inte gick igång
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  8. #8

  9. #9
    antingen är den dåligt inställd, för mycket sås förmodligen (kanske ni har choken i som aerooxx_94 sa)
    eller så kan luftfiltret vara blött/tätt, testa ta bort filtret

  10. #10
    dedär med att den är svår startad när den är kall de kan inte vara dåliga ringar?
    Ja blir aldrig riktigt vuxen jag!!

  11. #11
    Tändstift är testat bytt och det blir ingen skillnad. Han har redan testat att rengöra förgasaren utan skillnad.

  12. #12

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av Mange Visa inlägg
    är nog tändningsfel
    Fick även höra att den förstör tändstiften, troligen tändningsfel då?

  14. #14
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Anchull Visa inlägg
    Fick även höra att den förstör tändstiften, troligen tändningsfel då?
    om den får för mycket bensin (choken ligger i och eller igentäppt filter) så kan moppen käka tändstift..
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    antingen är den dåligt inställd, för mycket sås förmodligen (kanske ni har choken i som aerooxx_94 sa)
    eller så kan luftfiltret vara blött/tätt, testa ta bort filtret
    sa två jävligt enkla saker, testa dom innan ni börjar whine på täningen eller annat

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    sa två jävligt enkla saker, testa dom innan ni börjar whine på täningen eller annat
    Ska be han testa de

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in