1. #1

    Moppen går fortare när den e kall än när den e varm:s

    Tjena!

    Har fått problem nu när jag bytt från zx till stage6 pro. När moppen är kall axxar den som satan och går upp i ca 70 innan den stannar i varv (vet inte varför :s) och när den är varm axxar den skit kasst och går inte upp i mer än 50, fattar inte vad problemet är =/.

    Setup
    Stage6 50cc (alu)
    Stage6 ostrypt cdi
    Stage6 Pro

    När jag hade zx på så gick den bra och gjorde ca 80km/h

    Mvh

  2. #2

    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    1 599
    Öka lufttilförseln.

  3. #3
    Kör för tillfället utan luftburk eftersom jag inte får på den men den går likadant med den på så det kan väl inte vara det?

  4. #4

  5. #5

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786
    Pro röret är anpassat efter S6 sport pro 70ccn, zxet är ett 50cc rör, men pro röret är ett 70cc rör, detta kan göra stoooor skillnad vettu.. men som någon sa, byt upp i munstycke

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av MaartiIN Visa inlägg
    Tjena!

    Har fått problem nu när jag bytt från zx till stage6 pro. När moppen är kall axxar den som satan och går upp i ca 70 innan den stannar i varv (vet inte varför :s) och när den är varm axxar den skit kasst och går inte upp i mer än 50, fattar inte vad problemet är =/.

    Setup
    Stage6 50cc (alu)
    Stage6 ostrypt cdi
    Stage6 Pro

    När jag hade zx på så gick den bra och gjorde ca 80km/h

    Mvh
    Du måste köpa en variatorviktssats och testa dig fram tills du får rätt vikter som inte varvar onödigt mycket och inte för lite Stage6 pro är väldigt högvarvigt eftersom att det är mer gjort för mhr replica osv medans zx:et är ett mer lågvarvigt rör och passar då dina vikter bättre. Sen måste du och byta upp i munstycke

  7. #7
    variatorvikter ska jag byta, och munstycke har jag provat med både högre och lägre och nu har jag 88 i och jag har provat upp till 98 och då går den skit kasst, bara blöddrar. Sen har jag också problemet att den slutar varva vid 70 när den e kall och 50 när den e varm, jag menar att den borde ju gå bra mkt fortare, för med mitt zx så gjorde den typ 80. Någon som vet varför den helt plötsligt slutar gå upp i varv och hastighet, så kom gärna med förslag!

    Mvh

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av MaartiIN Visa inlägg
    variatorvikter ska jag byta, och munstycke har jag provat med både högre och lägre och nu har jag 88 i och jag har provat upp till 98 och då går den skit kasst, bara blöddrar. Sen har jag också problemet att den slutar varva vid 70 när den e kall och 50 när den e varm, jag menar att den borde ju gå bra mkt fortare, för med mitt zx så gjorde den typ 80. Någon som vet varför den helt plötsligt slutar gå upp i varv och hastighet, så kom gärna med förslag!

    Mvh
    Variatorvikterna är viktigare än vad du tror. För mig är det den största skillnaden, inte munstyckena.

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av vozzen Visa inlägg
    Variatorvikterna är viktigare än vad du tror. För mig är det den största skillnaden, inte munstyckena.
    Okej trodde inte de gjorde sån skillnad Men tack så mkt för svar uppskattas verkligen!

    Mvh

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in