Sidan 4 av 9 Första ... 23456 ... Sista
  1. #91
    Citat Ursprungligen postat av Isaxon Visa inlägg
    Kör på liknande setup... dock luftburken och 100 i munstycke. Du kan ju prova ett mindre ? och ställa in förgasaren NÄR den är varm!
    Jasså! tror du jag inte behöver flytta nålen för fetare / tunnare blandning? kollade tändstiftet nu och det var typ diaré jätte ljus brunt... ska köpa luftburken nu och sätta på tror jag. blire bättre bottendrag då troru?

  2. #92
    Tror ni att den behöver större munstycke?



    Edit: Den startar bara när den är varm, vad beror det på? Startar när den är kall med startgas
    Senast redigerat av vozzen den 2010-08-31 klockan 15:43.

  3. #93
    Någon som vet?

  4. #94
    jag undrar vilken storlek på munstycke man ska köpa till SF2 om man ska sätta på en Gianelli extra rör?? Kan någon länka vad för munstycke som är bra/vilket man ska ha
    sen, finns det satser man kan köpa med olika st. av munstycken?
    tacksam för svar

  5. #95

  6. #96
    Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Finns munstyckessatser på tex. Twostroke, cykelkraft, startuning osv. Runt 58-62 lär bli kanon Kör på 60 och har samma rör och motor.
    okej, det är huvudmunstycket man ska byta va? Är det nåt spec. märke som rekommenderas ?

  7. #97
    Citat Ursprungligen postat av xrecon Visa inlägg
    okej, det är huvudmunstycket man ska byta va? Är det nåt spec. märke som rekommenderas ?
    Märket spelar ingen roll.

  8. #98

  9. #99
    Hej, ska köpa en munstyckesats men har ingen aning om vilken storlek ungefär jag behöver?

    speedfight 2
    70cc athena
    19mm dellorto
    öppet filter
    50cc rör

    något förslag?
    Kolla gärna in mina fordon:Yamaha Aerox, Speedciao'n, Masai db50, flakmoppe

  10. #100
    undrar vilket munstycke jag ska ha på min blaster. setupen är zx och 17.5 förgasare

  11. #101
    Aerox
    Årsmodell: 2005-2008
    Klass: 1 EU
    Förgasare: Gurtner PY-12
    Original munstycke: 62
    Övrigt: Genom att på en original moped byta munstycket till 72 tjänar man runt 1hk och får 5-10km/h högre toppfart. //Chribba

    någon som har testat, om jag drar luftburkspluggen, eller köpa sportluft ?
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Mitt mål är att i framtiden ha MINST 30st fungerande moppar.

  12. #102
    Vilket munstycke är lämpligt att börja på med denna setup:

    stage6 70 pro sport
    21mm dellorto
    yazuni z
    hebo rem
    motorforce racing variatorkit
    Mallosi luftfilter ( e14 )

  13. #103
    Hej!
    Jag har en Jetforce C-Tech med denna set up:
    Variatorstryning bortagen
    Luftburksstrypning bortagen
    Sitter ett stage6 pro replica
    orginal cylinder

    Den får nu aldeles för lite bensin och jag undrar, vad tror ni att jag ska ha för munstyckes stl?

  14. #104
    Tjena, tänkte höra om vart i registret "lågfartsmuntycket" kommer kommer in i bilden? Sitter nämligen 45 i nu och vet inte om de är för stort eller för litet eftersom jag inte vet vart i registret den kommer in..

    Setup är
    Stage 6 70cc pro sport
    Yasuni R
    Dellorto 19mm black edi.

    Så vart i registret kommer den in? Och är de för stort eller för litet med storlek 45?

    mvh Jeppe
    Senast redigerat av JuppeN den 2010-09-15 klockan 20:53.
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  15. #105
    Citat Ursprungligen postat av JuppeN Visa inlägg
    Tjena, tänkte höra om vart i registret "lågfartsmuntycket" kommer kommer in i bilden? Sitter nämligen 45 i nu och vet inte om de är för stort eller för litet eftersom jag inte vet vart i registret den kommer in..

    Setup är
    Stage 6 70cc pro sport
    Yasuni R
    Dellorto 19mm black edi.

    Så vart i registret kommer den in? Och är de för stort eller för litet med storlek 45?

    mvh Jeppe
    Lågfartsmunstycket gör jobbet fram tills 3/4 gas om jag har rätt för mig (rätta mig om jag har fel).

    Mvh

  16. #106

  17. #107
    Tjenare! Jag har en CPI Oliver City. Jag ska köpa ett nytt munstycke. Jag undrar om jag ska ha 5 eller 6 mm till en 12 mm förgasare. MVH FILIP!

  18. #108
    Någon som kan svara på min fråga ganska fort? Behöver veta så fort som möjligt! Om ni inte fattar frågan som knappt jag gör så kan ni ju säga de så kan jag försöka utveckla frågan mer.
    MVH FILIP

  19. #109
    Tja, min gilera stalker går väldigt dåligt ibland o jag har kollat upp det och det är munstycket men jag blir osäker på om det är för stort eller för litet, den går liksom dåligt på höga varv och ibland hela tiden, den tappar krämen! börjar liksom blöddra typ, man hör iaf att den ''dränks'' så det jag tänkt på hela tiden är ''för stort munstycke'' min setup är
    3g vikter
    polini 70cc
    (inte säker på märke men tror de e dellorto's, eventuellt TNTs fast jag tror inte det) 21mm fögge med 84 i munstycke
    osv

    vad borde jag testa för munstycke? det känns som 78 lr 80 skulle passa bra men de känns så litet men med tanke på att de är en 21mm så är det nog inte det, nu till frågan.... borde jag testa gå ner 4steg från 84 till 80?

    Idag när jag skjutsade så blöddra moppen skit mycket, går inte o ta fullgas, inte ens halvgas, stannade och varva den lite sen funka den en stund sen hände samma sak igen, efter det så har den inte gått så där fast den tappar liksom gräppet hela tiden över 70km/t, man måste liksom släppa gasen o gasa om igen.

    munstycket? smuts? kan ju hjälpa att ställa in luft o de lite men de ska jag göra snart men den borde inte gå så konstigt ändå, ibland går den risigt och ibland är den felfri.

    tacksam för snabbt svar!
    Senast redigerat av Gbgräddglass den 2010-10-06 klockan 02:41.

  20. #110
    tjaa, måste ha tag på munstycken fort, dellorto 6mm, pallar inte beställa några stycken och betala 100 spänn att få hem dom från ts, någon som vet någon affär i stan som man kan köpa i? helt inte cykelkraft då det tar 1,5 timme dit härifrån.

  21. #111
    Hallå!
    min moppe var på lagning så byta han min förgasare och då gjorde den 70 men nu går den bara i 30-50 och pluddrar som fan ibland går det inte att köra?
    Kan det ha något med förgasaren att göra?

  22. #112
    Citat Ursprungligen postat av Denkanz Visa inlägg
    Hallå!
    min moppe var på lagning så byta han min förgasare och då gjorde den 70 men nu går den bara i 30-50 och pluddrar som fan ibland går det inte att köra?
    Kan det ha något med förgasaren att göra?
    Ja det har med störst sannolikhet med förgasaren att göra, ställ in den rätt så ska du nog se att problemet är borta

    Mvh
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Kan sponsra med 200 spänn om du tar på dig Pandadräkt och sjunger kareoke på tunnelbanan i en timme.

  23. #113
    vet du vad de är för bredd till gängorna, 5mm eller 6mm till peogeot snake furius

  24. #114
    Citat Ursprungligen postat av Evertsamuelsson Visa inlägg
    Tjenare! Jag har en CPI Oliver City. Jag ska köpa ett nytt munstycke. Jag undrar om jag ska ha 5 eller 6 mm till en 12 mm förgasare. MVH FILIP!
    6mm om det är dellorto förgasare, men tror det är samma till alla förgasare fram till 19mm, då ska man ha 5mm
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  25. #115
    Behöver veta vilken storlek på munstycke jag ska ha till min slider 09, när jag har medelvarvigt rör, vikter & tryckfjäder.

  26. #116

  27. #117
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Är 6mm munstycken till förgasare från 12-17,5mm?
    och 5mm till förgasare från 19 och uppåt?
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  28. #118

  29. #119
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Ska du ha sportluft sen ? Bestycka rätt så spelar det ingen roll!
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

  30. #120

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in