Sidan 2 av 9 Första 1234 ... Sista
  1. #31
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Tphcompact Visa inlägg
    Har en liten munstyckefråga Jag har setupen: Gianelli Extra Crome, 6gr vikter och 76 munstycke till min piaggio typhoon(dellorto med 70 org). Jag gick alltså upp 6 storlekar med effektrör
    Köpte nyligen ett sportluftfilter(inte det värsta) och munstycken 78-84. Jag exprimenterade lite och den fick lite olika resultat. gemensamt för alla resultat med munstycke 78-84 + sportluftfilter var att den dog så fort jag gasade, förutom med strl 84. kan jag tolka detta som att jag har alldeles för små munstycken och behöver införskaffa storlekar upp emot 90 omkring?
    Yep, du behöver nog större fast börja med att ställa in med luftskruven och nålen, det kanske räcker om du har tur!
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  2. #32
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    http://www.startuning.se/product/9400

    hur sätter man dit en sån, om man har haft el-choke före?

    någon som vet?

  3. #33

  4. #34
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Nej finns bara skorsten som strypning, men som jag har förstått det hela så lirar du bara på rör?
    Då behövs absolut inget sportluftfilter bara onödigt på så sett att den låter mer och drar mer soppa.
    Jag kör bara med rör som setup kan man säga jag, sedan kompar jag med saker kring det för att få ut bästa effekt som möjligt(vikter, munstycke, fjädrar etc)
    men av tidigare erfarenhet har jag fått ur fin effekt med även sportluftfilter + större munstycke, så jag fattar inte riktigt vad du menar?

  5. #35

  6. #36
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Sportluftfilter gör istort sett NADA på en effektrörsmoppe. Låter bara mer och drar bara mer soppa, du tjänar samma effekt på att köra med din urpluggade luftburk. Om du skulle ha en midrace setup så kan sportluftfilter löna sig, men som sagt på din setup gör den ingenting. Tror det mest är inbillning av att den går bättre när du har sportluftfilter...
    Låter vettigt tack

  7. #37

  8. #38

  9. #39
    Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Har ett jobbigt problem.. Efter jag rensade min förgasare så blev min moppe sjukt segstartad och startar bara med startgas, vad kan de bero på? Låter ju som choken, men är det inte så att "nålen" dras in när choken är igång och sedan åker in när den stängs av? Då borde den alltså vara igång när man monterar av den? Sjukt störande är det när jag måste startgasa moppen när den är kall.. Sen så när man fått igång den så måste man så och gasa,gasa,gasa, ja liksom rycka i gashandtaget för att den ska "komma igång", sen när man börjat köra och saktar ner lite så kan den vara likadan, den dör om man drar fullgas, så man måste rycka i gashandtaget för att den ska komma igång. Vad kan de bero på? Den funkar mycket bättre när den är varm, startar direkt osv.
    säker på att du monterat allt rätt och nålen i samma läge samt du lät den torka efter tvätt?
    kolla så luftfiltret sitter på som det ska och att det är tätt vid insuget sen kan möjligtvis choken ha fastnat om jag inte har helt fel?

  10. #40

  11. #41
    WTF!!
    Jag har köpt stage 6 munstycken till min Ludix snake den gängar på bra men själv huvudet är för stort så jag får inte igen flotören! Vad ska man köpa för munstycken då?

  12. #42

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    nära halmstad
    Inlägg
    52
    pgo hot 50 förgasarproblem

    motoforce 70cc sport- malossi multivar- kapat blindrör- urpluggad org luftburk- org förgasare med 100munstycke.

    den går likadant med munstycke från strl 72 till 100 och när man varvar ut den helt i ca 30 sec så hackar den till och om man släpper gasen så varvar den fortfarande mer än vad den ska, och så dör den sen och det tar ca 40 kickar innan den går igen. sen så går den som den ska om man inte varvar ut den men än 15 sec under toppvarv. vad tror ni är felet, ska på men en 19mm areche förgasare nästa vecka och hoppas att den går bätttre då.

    om så inte vad tror ni bör göras? kanske bör tillägga att 100 mynstycke är det största för min förgasare.

  13. #43
    Tjena , nån som vet va de är för munstycken till en Keihin 12mm
    tacksam för svar

  14. #44
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Någon som kan fixa insug till min super 9a? finns typ inga föggar som passar :/
    42 mm bult c-c
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  15. #45
    Bäst att börja ställa in en förgasare med stort eller litet munstycke först?

  16. #46
    Halloj, Det är så att aeroxen min dör på ca~~ halv gas, och är sedan lite små slö upp till full gas. Har de med trotteln att göra eller munstycket?? då jag kör på "Fetaste" läget. Är de det att den behöver mer bensin eller tvärt om? Har 96munstycke i

    Setupen är
    Stage 6 70 pro sport
    Yasuni R
    17.5d'o
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  17. #47

  18. #48

  19. #49

  20. #50
    Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Stort, sen går du neråt.
    Okej perfekt;P

    jo en fråga till, måste man ställa in trottelnålen på en sprillans förgasare? hur isåfall?

  21. #51

  22. #52
    Citat Ursprungligen postat av Ciao_byggarN Visa inlägg
    sätt nålen i mitten först och främst sen ställer du in huvudmunstycket först. sen tar du dig an nålen och luftskruven.
    okej tackar;P

  23. #53

  24. #54
    Tjena tjena.

    setup:

    Neos 01 30 moppe
    polini 70cc sport
    21mm fögge
    hebo variator
    leovince tt

    ska köpa nytt luftfilter och ska köpa nytt lågvarvigt rör. Vilketluftfilter ska jag ha som har bäst kvalliteoch som den går bästförstunt?

    MVH Lind

  25. #55

  26. #56
    Citat Ursprungligen postat av Ciao_byggarN Visa inlägg
    ska du ha ett sportluftfilter så ska du ha ett tyst luftfilter. tex doppler eller nått sånt.

    har ett doppler som du kan köpa för 100kr bor i haninge med.

    blir så störande med det där brölet man brukar få av vanliga sportluftilfter
    A skit schysst vad kostar det nytt, kan möta dig idag? är det ett skum filter?

  27. #57
    jag har en liten fråga, om moppen går bättre när den e kall och det e lite kallare ute än när det den e varm och det e varmt ute, kan det bero på att den har för stort munstycke?

  28. #58
    Tjena, är inte så kunnig på mopeder, så jag har en lite dum fråga här jag har stage6 50cc cylinder och när jag hade mitt Leovince zx rör på så gick kasst när den var kall och bra när den var varm, och nu när jag har satt på stage6 Pro rör så går den tvärtom, alltså bra när den är kall och kasst när den är varm, ska jag då gå upp eller ned i munstycke strl? Eller beror det på något annat?

    Tacksam för svar
    Mvh

  29. #59
    Citat Ursprungligen postat av MaartiIN Visa inlägg
    Tjena, är inte så kunnig på mopeder, så jag har en lite dum fråga här jag har stage6 50cc cylinder och när jag hade mitt Leovince zx rör på så gick kasst när den var kall och bra när den var varm, och nu när jag har satt på stage6 Pro rör så går den tvärtom, alltså bra när den är kall och kasst när den är varm, ska jag då gå upp eller ned i munstycke strl? Eller beror det på något annat?

    Tacksam för svar
    Mvh
    Du ska gå UPP i munstycke's storlek

  30. #60
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Du ska gå UPP i munstycke's storlek
    Okej tack så mkt, uppskattas

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in