Sidan 3 av 9 Första 12345 ... Sista
  1. #61
    kan någon förklara hur den skär om den skär pga förlitet munstycke. Vad händer och varför skär/kan den skära om man har för litet munstycke ?

  2. #62
    Nu är det så här att jag ska köpa nytt munstyckeset och här står att speedfight 2 har 54 i org munstycke, men jag har en speedfight "handbok" och där står att speedfight har 72 i org. munstycke, så vad ska man lita på? Ingen som skulle kunna kolla på sin org. speedfight 2 vad ni har för org. munstycke?

    EDIT: Jag har stage6 50cc och innan hade jag zx rör men har nu bytt till Stage6 PRO rör, och ska byta munstycke. Då undrar jag, räcker det att jag byter huvudmunstycke eller måste jag ställa in hela förgasaren eller går den bra med samma inställningar som jag hade när jag hade zx?

    Mvh
    Senast redigerat av MaartiIN den 2010-07-04 klockan 21:30.

  3. #63

  4. #64
    Tjena, det är såhär att efter jag böt avgasrör från zx till Stage6 pro så går moppen bra och drar på bra när den är kall, men när den är varm så går den också "bra" alltså jämt och så men den drar inte på alls nästan, och jag fick tips att gå upp i munstycke strl men det hjälpte inte =/

    Vad beror det då på?

    Mvh

  5. #65

  6. #66
    Vad bör jag ha för munstycke med denna setup? moppen är en gilera stalker
    setupen är:

    *Polini 70cc
    *Stage 6 rör
    *24mm pwk gasare
    *Större insug
    *kolfiber reeds
    *4,5g vikter

  7. #67
    Citat Ursprungligen postat av jojjestalker Visa inlägg
    Vad bör jag ha för munstycke med denna setup? moppen är en gilera stalker
    setupen är:

    *Polini 70cc
    *Stage 6 rör
    *24mm pwk gasare
    *Större insug
    *kolfiber reeds
    *4,5g vikter
    Kolla storleken på det munstycket som sitter i din förgasare, ta reda på om du behöver större eller mindre storlek och köp en sats med munstycke och prova dig fram

    Mvh

  8. #68
    Hejsan, polarens aerox bluddrar och har sig som fan! vi har kollat det är inte avgassystemet eller föggen eller jo det är Munstycket, vilket ska man ha?

    setup:

    Yasuni effektrör
    Stage 6 sport 50cc
    dragen vring.

    snälla skicka pm så snabbt som möjligt! mvh

  9. #69
    Vilket munstycke är lämpligt att börja på med denna setup:

    Stage6 70cc sport pro
    Sportluftfilter
    Org.rör (ingen blindtarm)
    Stage6 Reeds.
    17.5mm dellorto

    ))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
    Senast redigerat av NRG den 2010-07-19 klockan 13:20.
    Paj

  10. #70

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    SWE, Linköping Fordon: 40" Longboard
    Inlägg
    80
    Citat Ursprungligen postat av NRG Visa inlägg
    Vilket munstycke är lämpligt att börja på med denna setup:

    Stage6 70cc sport pro
    Sportluftfilter
    Org.rör (ingen blindtarm)
    Stage6 Reeds.
    17.5mm dellorto

    ))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
    Jaa skulle testa 110, men du får köpa på dig ett gäng och prova!
    Ride fast, or be last!

  11. #71
    Tja!

    Kommer rulla runt på denna setup inom kort på min Aerox '08,

    * Yasuni Z (urpluggat)
    * Dragen v-ring
    * Runt 4,5g vikter
    * Hårdare kopplingsfjädrar

    * MUNSTYCKE STRL. 72 @ org. föggen

    Det jag undrar är om bestyckningen ger tillräckligt med bensin för den setupen, dvs. utan att nåra problem uppstår eller så? Munstycket är 10 strl. större än org btw..

    Om nu munstycket är för litet, då ska jag givetvis köpa större ju, men tror ni jag behöver större än storlek 80?

    Tack för svar.
    "Inställningen är halva grejen"

  12. #72

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    SWE, Linköping Fordon: 40" Longboard
    Inlägg
    80
    Citat Ursprungligen postat av Andersson Visa inlägg
    Tja!

    Kommer rulla runt på denna setup inom kort på min Aerox '08,

    * Yasuni Z (urpluggat)
    * Dragen v-ring
    * Runt 4,5g vikter
    * Hårdare kopplingsfjädrar

    * MUNSTYCKE STRL. 72 @ org. föggen

    Det jag undrar är om bestyckningen ger tillräckligt med bensin för den setupen, dvs. utan att nåra problem uppstår eller så? Munstycket är 10 strl. större än org btw..

    Om nu munstycket är för litet, då ska jag givetvis köpa större ju, men tror ni jag behöver större än storlek 80?

    Tack för svar.
    Lär ju räcka med 72 om ni org. är 62, men aldrig fel med extra storlekar att ha hemma
    Ride fast, or be last!

  13. #73
    Citat Ursprungligen postat av Macke.M Visa inlägg
    Lär ju räcka med 72 om ni org. är 62, men aldrig fel med extra storlekar att ha hemma
    Mm, tänkte ungefär detsamma..
    Men beställer även lite större munstycke, dock ej över strl. 80..
    "Inställningen är halva grejen"

  14. #74
    tjena!
    har en ludix snake -07 och jag är VÄLDIGT dålig på munstycken men jag skulle vilja veta om det är 5 eller 6mm munstycken till original förgasaren på dom? och om jag bara har zx och dragen v-ring vad ska jag ha för munstycke då? och om jag sätter på kopplings fjädrar och sportluft filter vad bör jag byta till då?
    tacksam för svar
    MVH// snake öhr
    Senast redigerat av snake_ohr den 2010-07-27 klockan 03:42.

  15. #75
    En liten fundering angående förkortningarna som vissa förgasare har, ex vis PHBG osv? är det bara modellbeteckning eller vad står det för?

  16. #76

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    SWE, Linköping Fordon: 40" Longboard
    Inlägg
    80
    Citat Ursprungligen postat av holt Visa inlägg
    En liten fundering angående förkortningarna som vissa förgasare har, ex vis PHBG osv? är det bara modellbeteckning eller vad står det för?
    modellbeteckning
    Ride fast, or be last!

  17. #77
    Tja!
    Jag har fått lite problem med min moppe efter byte till Motoforce - Förgasare (17,5 mm).
    När jag startade moppen så gick den nästan på fullgas direkt(även när den är varm).
    Är ju inte super bra på det där med förgasarinställning men jag testade att vrida ner tomgångs skruven en aning men märkte ingen skillnad. Så jag fortsatte att skruva in den ända ner i botten och jag har fortfarande ingen skillnad. Då började jag skruva in blandnings skruven och skruvade den till botten också :S. Det var då det blev lite skillnad. Så nu gasar moppen iväg av sig självt tills den blir varm. Efter det så är tomgången precis på gränsen till att kopplingen inte kopplar, och då har jag ändå rätt hårda fjädrar på så den varvar fortfarande på tok för mycke.
    Så vad kan det vara för fel?

    Det som byttes samtidigt var: (ostrypt)insug, sportluft-filter och racing-membran.
    Jag ska också nämna att jag tagit bort avgasröret en gång och satt dit det igen fast utan packning, så det är inte tätt. Tänkte om det kunde va nått med det?

    Väldigt tacksam för svar!

  18. #78
    Bytt munstycke?

  19. #79
    kan någon svara mig? tack

  20. #80
    Kör på denna setup atm;

    * Helt urpluggat Yasuni Z
    * Dragen v-ring
    * 4,5g v-vikter
    * Munstycke strl. 72 @ org. förgasaren

    Men ska snart dra luftpluggen samt byta ut org. luftbox filtret till ett S6, så undrar bara ifall det krävs större munstycke strl. än 78?

    Förövrigt såe är tändstiftet O'Boy brunt för tillfället! (:
    "Inställningen är halva grejen"

  21. #81

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Kode, kungälv
    Inlägg
    264
    Söker hjälp på min kompis moped, tror det är en slider (ej säker) med 70cc motor force något effekt rör. ej säker. Den bara dampar loss ToTaLt. den går lite halvdant med original förgasaren på 12mm, går o köra men dåligt. nu har han bytt till 19mm dellorto tetat munstycke 75 105 o 115 än så länge. allt är korrekt monterat etc. när man startar den så går den på samma varvtal hela tiden gasar man dör den oavsätt munstycke o gasar man inte så dör den. låter konstigt och skjuter ut avgaser. förgasaren är nu även inställd av förra ägaren med samma inställningar som han hade på sin 19mm förgasare. men samma skit än, ingen respons från mopeden alls. är det något åt helvete i förgasaren, eller är det något annat som inte är som det skall, Mvh J.N.A

  22. #82
    en förgasarfråga till, vad står PWK för?
    Riding around on my moped, burning out, having fun!

  23. #83
    Tjena, är det någon som har koll på vad för märke sachs sx1's original förgasare har och original munstycke?

  24. #84
    Tjena, nu är det såhär att jag pilla på förgasaren och tog då av luftburken, och nu får jag inte på den :S det är precis som att luftburks hålet är för litet helt plötsligt, jag har tryckt som f*n men den går bara inte på, så är det någon som skulle kunna ge mig några tips om hur jag ska få på f*nskapet?

    Mvh

  25. #85

  26. #86
    Tja!

    Har en Aerox med denna setup;
    * Helt avstrypt Yasuni Z
    * Dragen v-ring
    * Munstycke strl. 78 @ org. föggen (org. strl. 62)
    * Urpluggad luftburk med S6 filter
    * 4,5g vikter

    ..

    Tror ni att jag behöver gå upp så hemskt mycket i munstycke storlekar iaf. jag byter till ett sportluft. ? Har jue som sagt redan urpluggad burk med S6 dual-layer filter..

    Tänkte mig detta filter: http://twostroke.se/product.asp?prod...1&attrib1=1774

    Stiftet är förövrigt lite brunt, mörkbrunt, vilket betyder att den får en aning för fet blandning.. Så tänkte att med ett Hebo Power filter kanske det blir O'Boy brunt, perfa blandning!
    "Inställningen är halva grejen"

  27. #87

  28. #88
    Tjena, har ett litet problem med min neos. Setup:

    stage 6 70cc
    dolerto 19mm black edition 105 huvudmunstycke
    leovinze tt
    stage 6 sportluftfilter (racing dubbel)
    Hebo variator vita kopplingsfjädrar vet ej hårdhet...

    Iallafall.. Den har grymmt axx (när den är kall) sen när den är varm börjar den böa som ett litet as och man måste ge full gas för att den ska dra på men vid typ 50 så tappar den all effekt och det går typ att köra i 5 km/h.

    förgasaren är ny och har försökt ställa in den sågott jag kan men tacksam för hjälp. (har provat alla munstycken (5 storlekar mällan varje) 115 - 90)

  29. #89
    är alla helt döda eller?

  30. #90

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in