Sidan 1 av 6 123 ... Sista
  1. #1

    Karlstad Raceway meet 2010 = Totalt avblåst vi satsar nästa år!

    15 Augusti!

    Hej!

    Det har varit jävligt struligt att få till en träff i år. är det inte polisen som krånglar så är det alltid något annat. Flygfältet är en populär plats att köra på här i karlstad och det har varit motor tävlingar med mera som har gjort att det inte har funnits möjlighet till att kunna planera en träff. Och nu känner vi att vi kan inte hålla på och skjuta träffen framåt hela tiden utan därför måste ge ett Besked. Och vi har därför bestämmt oss för att INTE köra någon träff i år.

    Vi vill heller inte arrangera en dålig träff som inte är helt igenomtänkt och välplanerad för att vi känner att nu har vi inte 100% koll på läget och snart så drar skolan igång och många har inte semester längre och de är inte långt kvar tills hojsäsongen börjar lida mot sitt slut och därför så tänker vi satsa stenhårt nästa år och greja allt med tillstånd och tidtagning m.m tidigt


    Vi ses nästa år!

    MVH - Karlstad Raceway Crew!








    Träffen är Avblåst, massa krångel med polis som inte tyckte våra Säkerhetsskisser var tillräckliga, och skiss över ett helt område går inte att få tag på som hon ville ha. Och den snälla kvinnan på polisen gav oss till idag att lämna in den, fick reda på det igår. Tyvärr att nån som e sur skall få behöva sätta käpparna i hjulet för oss, har aldrig tidigare behövt dessa skisser till våra tidigare träffar.

    Ska forska vidare, tills vidare är detta avblåst , återkommer med ny tråd om vi orkar engagera oss för att styra upp nytt, just nu är jag själv, som vanligt med att göra allt

    Ledsna hälsningar Robert.


    Karlstad raceway meet 2010 - 17juli - Karlstad Old Airport



    Karlstad Meet 2010 17 Juli kör vi igen !
    Detta året har vi som mål att vi skall ha ett Karlstad Meet som är 100% Felfritt !
    Vi kommer ha en PA Anläggning som det varit stor efterfrågan på.
    Och som vanligt så har vi ju tidtagning Med antingen 150m eller 201m.
    Vi har även blivit utlovade att få precis tid samt hastighet och inget krångel.

    Och som vanligt Gäller Sprint,Utställning och stunt.


    Var? Karlstads gamla flygplats
    När? 17 Juli 2010
    Lagligt? 100% Lagligt och Klart.
    Kostnader?
    200:- för Sprint
    200:- Utställning/Stunt
    50:- För åskådare


    Mat/dricka/Toa? Absolut ! Detta kommer vara en självklarhet
    Tävlingspriser ? Som 2009, Ni tävlar för Pokalen, Vi kommer självklart ha lite Andra Priser . Vad som kommer är Hemligt

    Om någon känner någon eller vet någon som har möjlighet till att ta med sig en Dynnobänk så kontakta mig eller Robert! -
    [email protected] - [email protected]


    KRAV FÖR ATT FÅ KÖRA

    För att få deltaga under Karlstad raceway meet 2010 ställer vi krav på att din hoj skall besiktigas och vara godkänd vid våran kontroll. VID KÖRNING skall du ha heltäckande kläder,handskar och självklart knäppt hjälm! Har ni inget av följande kan ni bli nekade att köra!

    Vid Besikting kollas det grundläggande sakerna. Såsom glapp, bromsar, lösa detaljer osv. Minimikravet för bromsar är EN FUNGERANDE färdbroms (Helst bak).

    DEPÅREGLER
    Exakt samma som förra året, DU LEDER FORDONET till Racerakan, Stuntarna har en bred yta för sig. Körning är icke tillåten då det har varit mycket körning i depån. Detta året vill vi se att ni leder fordonet, Ni får ha den igång för uppvärmning givetvis.
    UNDANTAGET ÄR SPRINTERS, DEM SKALL FRAMFÖRAS I GÅNGFART !

    ALKOHOL ÄR STRÄNGT FÖRBJUDET OM DU SKALL KÖRA.


    Kontakta oss vid frågor:

    Philip - Riejukillen - [email protected]
    Johan - Zirre - [email protected]
    Robert - [email protected]



    Välkomna
    Senast redigerat av Riejukillen den 2010-08-15 klockan 17:23.

  2. #2

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Flugskiten Nossebro
    Inlägg
    996
    Var går kubiksgränsen i FFA?

  3. #3

  4. #4

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Flugskiten Nossebro
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av Riejukillen Visa inlägg
    så länge du har originalblock så får du ha hur många kubik du vill ända upp till 110cc
    Så små motorer har jag inte.

    Ligger på 120 cc som minst. kan dock bygga en superrapp 107 cc ur originalblock. ligger lite gamla block och "skräpar" i garaget.

  5. #5

  6. #6

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Flugskiten Nossebro
    Inlägg
    996

    Cool

    Citat Ursprungligen postat av Riejukillen Visa inlägg
    ja bara du använder ett original mopedblock så är du välkommen.

    vad bygger du av för motor föresten
    Funderar på att skrämma livet ur ett Kinroad-block man fyller upp med vassa bitar. lite lek i flödestesten och lite dremeljobb så kan det bli ganska go effekt i dem.

    Redan haft 50 cc uppe i 110 km/h.
    Nu när man äntligen har resurserna att bygga sånt, hade inte det i förorten. Nu bor vi hus du vet, med ett riktigt fett garage.

  7. #7
    buppens avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Skara
    Inlägg
    103
    längtar som fan vore sjukt roligt med en till träff också!!!

  8. #8

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Flugskiten Nossebro
    Inlägg
    996
    Jag säger bara att hur mycket har man egentligen missat genom att bo i förorten, genom att inte kunna mecka, ha trygghet och kunna ställa ut en moppe/MC utan att nån j*vel skall vara ute och pilla på dem.

    Nu kan Blackie stå ute utan att någon %¤%& idiot skall fråga om han får testa, och liknande, Inte sällan dem "lånarna" har annan hudfärg än vit.

  9. #9
    Verkar tyvärr som att jag kommer missa detta.. Jobbar den helgen det är

  10. #10
    om man har lite sladdar.. så som gasvire och kopplingsvire lite utstickande .. kan man bli nekad att köra då ?

  11. #11
    Blir det en 50cc-klass? Vi är ca 5st ifrån våran klubb som kommer förutsatt att det blir en klass för 50cc.

  12. #12
    Beror på om dom kan utgöra någon sorts fara t.ex fastna i något, komma i klämm o.s.v

    Verkar tyvärr som att jag kommer missa detta.. Jobbar den helgen det är
    vafan crisse tråkigt. kan du inte försöka ta ledigt? vore kul och samtidigt bra om du kom

    Citat Ursprungligen postat av Berglund Visa inlägg
    Blir det en 50cc-klass? Vi är ca 5st ifrån våran klubb som kommer förutsatt att det blir en klass för 50cc.
    ja det blir en 50cc klass

  13. #13
    Klart man dyker upp på detta och det vore trevligt med en till träff efter!

  14. #14
    Bobzs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Vålberg
    Inlägg
    33
    Vänta lite nu här Svärd ! Sen när sa jag ja till en FFA klass ?

  15. #15

  16. #16
    Låter grymt! Jag kommer nog om jag hinner klart med moppen och får skjuts

  17. #17

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av Riejukillen Visa inlägg
    Beror på om dom kan utgöra någon sorts fara t.ex fastna i något, komma i klämm o.s.v
    ah okej ska titta mer på det dära då .... sen undrar jag om packboxarna i gaffeln måste vara hela ?

  19. #19
    klart du ska komma. du får ta en repa med min hö hö..

    ah okej ska titta mer på det dära då .... sen undrar jag om packboxarna i gaffeln måste vara hela ?
    bra de.. måste och måste. de får inte vara så trasiga att det läcker såppas mycket olja så det kan komma på banan där vi kör

  20. #20
    okej .. så mycket läcker det nog inte så det kommer på banan

  21. #21
    saknar barar ett rör sen är jag klar för att slåss på banan

  22. #22
    Citat Ursprungligen postat av Ryen Visa inlägg
    saknar barar ett rör sen är jag klar för att slåss på banan
    Ut å bygg med dig!

  23. #23

  24. #24

  25. #25
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Undra om man hinner och bli klar tills dess? Hänger ju bara på 1 sak!!
    Ring till han å prata allvar då? !!!!!!!!!!! säg till honom att du ska ha den NU!
    Svarvar och bygger special delar till olika fordon
    Mer info här

  26. #26
    vad är det som har hänt ?

  27. #27
    Jag är råtaggad på att komma! Räkna med mig! Ska försöka dra med mig Lange och p3mp också!

    Tycker verkligen att utställning ska ingå i "sprint" kostnaden!

  28. #28

  29. #29
    Citat Ursprungligen postat av Riejukillen Visa inlägg
    låter fett bra. du är stjärtligt välkommen. bra! få med dig så många hyper hojar som möjligt
    dock lite synd att vi inte kan dra några repor mot varandra

    ja vi ska se över priserna. ni får veta de i god tid innan vad de är som gäller.
    yes!

    Varför kan inte vi köra?

  30. #30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in