1. #1

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786

    Stage 6 R/T Bakdämpare, duger till stunt?

    Hejhej alla Nattgibbande mnfare
    Nu äre ju så att om cirkus 2 veckor får jag mina försäkringspengar samt fyller jag år, så det blir en ny moppe (slider)
    stuntas ska det göras och då undrar jag, är Stage 6 R/T dämpare något för denna utmaning?
    http://twostroke.se/product.asp?product=14941
    Vad jag sett så har INGEN denna i Sverige, men om nån sett nån som har den, kanske hört något positivt eller negativt om denna bakdämp så skulle jag vilja veta dessa kommentarer
    Då jag är j*vligt sugen på att skaffa denna.. Men vill inte punga ut 3,5 tusen och sen skiter det sig.. Troligtvis lär den ju vara bra.. men vill vara 100% säker
    Är också medveten om att denna bara finns till Aerox, Någon som vet om den passar rakt på? eller om jag måste modda vid ramen?

  2. #2
    Ursäkta men gjorde du inte en exakt lika tråd härom dagen? förövrigt förstår jag inte vad du ska med en 3,5k bämpare till som mest troligt inte ens passar

  3. #3

  4. #4
    Känns väl lite dumt att stunta sönder något för 3,5k? Silversked i röven i all ära, men spar dom pengarna du istället och lägg dem på nått bättre.

  5. #5

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    Ursäkta men gjorde du inte en exakt lika tråd härom dagen? förövrigt förstår jag inte vad du ska med en 3,5k bämpare till som mest troligt inte ens passar
    Jo, men jag skrev att jag flyttat den till denna kategori.
    Fick inte dom svar jag ville ha, då t.ex. P3mp eller buppen hört något om denna Dämpare.
    Citat Ursprungligen postat av Isaxon Visa inlägg
    presic, du gjorde en tråd ? o fick svar... eller iaf folk kommenterade och värför slösa 3,5k för EN dämp... visst du är domare... och kännar rätt så bra men det är fortfarande mycket pengar... eller vill du vara unik med att ha den dämpen ?
    Unik är sak samma.. Vill ha en bra dämpare. 3,5k jadu... om den är så bra som jag hoppas den är så är den nog värd de priset. tjänar bra o bra, ja det gör jag väll, men detta är endast under vintertid. från mor o far får jag ingen sponsor osv, en av anledningarna till att jag blev domare. Titta ovan så får du svaret till att jag gjorde denna tråd.

    Citat Ursprungligen postat av Filmtittaren Visa inlägg
    Känns väl lite dumt att stunta sönder något för 3,5k? Silversked i röven i all ära, men spar dom pengarna du istället och lägg dem på nått bättre.
    Vem har sagt att jag ska stunta söndert? jag undrar om den håller när den påfrestas hårt, då jag haft olika modeller och vill ha något bättre, är den värd priset så köper jag den då om skiten går sönder under sommaren efter 1,2 månader, så kommer inte ekonomin hålla för en ny dämp.

  6. #6
    Drenners avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    G-town aka genarp city
    Inlägg
    658
    haha ofta inte original håller?xD

  7. #7

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    haha ofta inte original håller?xD
    Tycker inte om dem efter att en sådan knäckts samt så ser dem så äckligt långa ut.

  8. #8

  9. #9
    nej absolut att ingen i sverige har såndär dämp haha

    jag vet folk som har köpt sånnadär till sina hojar, dom har lagt ner med mnf och där slutar sagan.
    Dom finns till piaggio också om du så vill ha det där, men som michél sa köp doppler dämparen eftersom den kan du justera med lufttryck


  10. #10

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Att de knäcks är FRÄMST för att folk har höjningskit på, vinkeln på stötdämparen förändras och dess effekt förändras, med följden att påfrestningarna ökar.

    Stunta utan höjning så håller det ihop. S6 R/T är gjort för racing och har därmed högt fjädertryck då det ska vara stumt, något du inte vill ha på en stunthoj.

    Doppler Evo passar dina behov för 1/3-del utav kostnaden. Saknar fjäder och justeras enbart via lufttryck vilket ger en simpel och enkel konstruktion som är lätt att anpassa. Passar dessutom Slider vilket S6 R/T inte gör.

    Kan jämföras med att montera slicks för att det är en grym grej på asfalt, och sedan tro att det är lika grymt i skogen. Rätt delar till rätt ändamål!
    Men hur skulle då en sån här Fournales fungera då?
    Och en annan sak, Dessa R/T gaffelben, skulle dem fungera bättre än orginal bena från aerox? (Kommer köra på aeroxgaffel på slidern)

  11. #11

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786
    Citat Ursprungligen postat av Risedal Visa inlägg
    Definera bättre i sammanhanget?
    Asså, jag vet inte R/T benen har jag varit sugna på länge, och är dom bra? klarar packningarna pressen när dom dunkas ner osv.. tänkte mer på den då den är ställbar.

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av KeXet Visa inlägg
    Asså, jag vet inte R/T benen har jag varit sugna på länge, och är dom bra? klarar packningarna pressen när dom dunkas ner osv.. tänkte mer på den då den är ställbar.
    ??? asså slider orginal grejer håller jätte bra till stunt mina gaffelben läcker icke och bakdämpen funkar utmärkt. ha inte för dyra grejer på en stunt hoj du blir bara ledsen när dem repas eller skadas

  13. #13

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786
    Citat Ursprungligen postat av Viking^ Visa inlägg
    ??? asså slider orginal grejer håller jätte bra till stunt mina gaffelben läcker icke och bakdämpen funkar utmärkt. ha inte för dyra grejer på en stunt hoj du blir bara ledsen när dem repas eller skadas
    Pengar är inget problem, ogillar sliders orginal gaffel och bakdämp då dem sket sig för mig efter 3 veckor (förrförra sommaren) årsmodellen va en 09a..
    efter de skaffade jag aeroxgaffel o Doppler racing dämpare, vilket resulterade mkt mkt mkt bättre
    som jag skrev innan, pengar är inget problem under vintern, ska införskaffa 2 dämpare och andvända 1 och ha en som reserv. osv

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av KeXet Visa inlägg
    Pengar är inget problem, ogillar sliders orginal gaffel och bakdämp då dem sket sig för mig efter 3 veckor (förrförra sommaren) årsmodellen va en 09a..
    efter de skaffade jag aeroxgaffel o Doppler racing dämpare, vilket resulterade mkt mkt mkt bättre
    som jag skrev innan, pengar är inget problem under vintern, ska införskaffa 2 dämpare och andvända 1 och ha en som reserv. osv
    okej kan hålla med om att gaffeln kanske är lite si så där. Tycker det känns som att skiten sviktar när man gör stoppie

  15. #15
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    Pengarna kanske inte är problem men om du ska stunta ska du ha grejer som är bra att stunta med . Som michél sa , kör doppler evo. De funkar , spara pengarna som blir över istället , dom kan behövas senare!
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  16. #16
    Orka tjabba så jävla mycket om pengar. Pengar är till för att förbrännas. Imorgon kanske du inte har dem kvar, så varför inte bruka dem medan du har chansen, på något du vill och har alla världens möjligheter till det.

    Den duger säkerligen mer än väl eftersom till och med original klarar det. Om den passar är ju dock en annan fråga.
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  17. #17

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786
    Citat Ursprungligen postat av Berggren Visa inlägg
    Pengarna kanske inte är problem men om du ska stunta ska du ha grejer som är bra att stunta med . Som michél sa , kör doppler evo. De funkar , spara pengarna som blir över istället , dom kan behövas senare!
    Behövas vet jag inte kommer ha så det räcker att chilla under sommaren utan sommarjobb iaf. Dock denna sommar spenderades allt på datorn, utlandsresa samt ett am kort fixades
    Citat Ursprungligen postat av Philip Visa inlägg
    Orka tjabba så jävla mycket om pengar. Pengar är till för att förbrännas. Imorgon kanske du inte har dem kvar, så varför inte bruka dem medan du har chansen, på något du vill och har alla världens möjligheter till det.

    Den duger säkerligen mer än väl eftersom till och med original klarar det. Om den passar är ju dock en annan fråga.
    Du har helt rätt men jag ska fundra på denna Pengarna är ju fortfarande inget problem, och som du skrev själv philip, fan va alla tjatar om det. Och nej, jag är ingen bortskämd snorunge, jag tjänar ihop mina egna pengar, skattar t.om

  18. #18

  19. #19

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    R/T-benen är inte till för stuntkörning.

    Att original går sönder beror mer på att man inte tar hand om delarna man har, som vid all annan aktiv körning så kräver delarna MER underhåll. Att byta packboxar samt olja en gång per säsong ska därmed inte ses som en ovanlig sak.

    Som jag skrev innan, man får köpa rätt delar sett till vad man ska göra.
    Tackar för dina svar Michél! Och till er alla andra också, ursäkta om jag varit fåfäng.
    Du kan låsa/ta bort tråden om du vill. Annars om det finns folk som mig så skulle dom kunna läsa här om dessa saker

  20. #20

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786
    Citat Ursprungligen postat av Risedal Visa inlägg
    Så du ska alltså köpa en två dämpare för att du har gott om pengar eller vad?

    Får man fråga vad som hände med slider gaffeln?
    Har ingen moppe än sötnos när jag får försäkringspengarna så köper jag förmodligen Nattas. men den förra slider gaffeln jag hade, blev helt slut efter en väldigt kort tid. och tycker Aerox benen är "skönare"

  21. #21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in