Sidan 2 av 2 Första 12
  1. #31

  2. #32
    Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Tyresö!
    Inlägg
    2 461
    Kul med lite nya mods

  3. #33
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av Nitroz Visa inlägg
    grattis grabbar hoppas ni trivs med alla jobbiga medlemmmmmmmmar
    Som typ vilka?

    Jag, HEDIN och tk-fuckot him self?

  4. #34

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    småland
    Inlägg
    152
    Grattis ! Hoppas ni gör ert jobb bra nu mods =)

  5. #35
    härligt!=)

  6. #36

    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    1 599
    Kan ni inte presentera er? Så man slipper tycka att ni är randoms.

  7. #37
    Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg
    Kan ni inte presentera er? Så man slipper tycka att ni är randoms.
    Jag kan ju börja...

    Är 17 år gammal och bor i Stockholm.
    Hittade till gamla MNF sent 2008 i samband med att jag fick höra talas om en träff som skulle hållas i Jordbro, jag och Gurkiz tog på oss ansvaret att köra ett cruise från stan till Jordbro utan någon tidigare erfarenhet alls. Det var ett litet, men välplanerat, cruise. Gurkiz filmade och jag fixade bilder från alla som fotograferat mycket på träffen, efter det kastade jag ihop en film från träffen. Efter träffen åkte jag och Gurkiz till McDonalds med ett antal personer vi lärt känna på träffen (däribland hobbyapan), det började regna och vi fick stanna hos Gaffeln tills regnet avtog. Lättare sagt än gjort, det fortsatte regna rätt länge så vi valde att åka ändå, hemfärden till Solna tog hela tre timmar varav hela resan var i spöregn. Det var starten till min tid på MNF.
    Kollade träffdelen 2009 och såg att Frihamnen Marathon skulle hållas, tog på mig ansvaret att köra ett "Norrortscruise" till stan. Personen som skulle leda från Sveavägen -> Frihamnen fick förhinder och jag fick hoppa in och styra upp där. Väl framme i hamnen så började jag och hobbyapan hjälpa till på plats, värt att notera är att jag inte var arrangör eller funktionär. På det meetet träffade jag Michél för första gången när han gav mig femtioelva A4-sidor med start- och sluttider för avspärrningar på adresser (i samband med Marathon), det blev något av startskottet för min vänskap med honom. Arrangören(erna) för träffen orkade inte köra fler träffar så jag och hobbyapan bestämde oss för att ta tag i det hela.

    090711 och 090905 hölls två träffar som jag, hobbyapan (och Michél) hade huvudansvaret för. Vi såg över säkerhetsrutinerna och med markanta förändringar skapade vi de bästa Frihamnen-träffarna, rent säkerhetsmässigt, på länge.
    100515, 100605 och 100717 har vi haft träffar i år och vi har en riktigt bred samlad erfarenhet av att arrangera träffar, vi har en säsongsavslutning för 2010 som infaller 100904 där Gurkiz även är arrangör (tidigare var han funktionär).

    Kan nog skriva på rätt länge till, blev en hel del ändå, men känner att jag bör avrunda det nu, hoppas att den här presentationen räckte!

    Om det är något ni undrar över är ni alltid välkomna att skriva i min "Gästbok" eller skicka ett PM till mig.

    //abk

  8. #38
    Snowgubben^s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Högsäter
    Inlägg
    231
    Jaha, då var det min tur att skriva lite om mig.

    Mattias heter jag och är 16 år. Är bosatt hemma hos familjen i Högsäter. För er som inte vet vart de ligger så bor jag mellan västkusten och vänern.
    Jag hittade till Moppenet i början utav 2006 då min bror tipsade mig om det. Tog tid innan jag blev medlem i oktober 2006 men tillslut var jag officiellt medlem. Vid denna tid var jag 12 år, alltså är jag nog bland de yngsta som har joinat moppenet. Gjorde inte mycket väsen utav mig de första årena utan jag läste mest runt på forumet. Såklart fick jag många moppeidoler (vem kan glömma personer som ciaoraggarna CiaoCiao och superstuntarn Ciaaao eller varför inte stuntarna i KBA stunters) på den tiden som tyvärr har gått vidare i livet och har blivt bortglömda genom de olika generationerna. Jag fick även kontakt med andra k50 frälsta på forumet (Antonol, Michél ofc!) som jag lärde mig extremt mycket av, även om de nog tröttnade på mina frågor så fick jag alltid ett svar. Tiden gick och snart hittade jag forumet Japanracing som jag spenderade mycket tid på(ett forum där det bara pratades om suzuki, yamaha och honda) där man även fick moppeideer ifrån folk som bla Kyro och Haraldur. En dag så hände det något speciellt. En tråd startades med namnet "Farfars gammla k50". Där kunde man läsa om den galna njurundarn smokke som trimmade på ett sett som inte många hade gjort förr.
    Detta är tiden jag bara läste om moppar, min moppekarriär hade aldrig riktigt startat själv.

    På Moppenet dök det även upp andra personer som man fick bra kontakt med. Detta är såklart den trevlige Sachsgalningen Rexxy som man pratade mycket med, Ciao_i_huet som var en riktigt ibiten vespanörd och även basa som är en k50 nörd vars huvud är fullt utav ideér. Dessa var alltid till hjälp om man undrade något eller bara hade lust att prata om något! Tiden gick och vid 14års åldern började jag köra moppe själv då det blev roligare då kompisarna även fått upp ögonen för mopeder. Var bland annat nere i Götlaborg och köpte en gammel k50 utav HyperPersson, ni vet killen med gileran som hade 1,5m sving förra säsongen. Blev så småningom sugen på att bygga en riktig racer själv av en gammal k50. Hade ju fått diverse influenser utav Michél och smokke. Hände inte så mycket det första men efter mycket funderande och tänkande gjorde jag slag i saken. Slängde upp en projekttråd på moppenet om min Piagguki. Projektet försvann dock i forumsflytten men bara jag får orken ska jag lägga upp det igen och uppdatera det
    Sen kom mitt första Moppemeet. Abg Meet 2009 där man fick se många forumiter i verkligheten som man bara hade läst om förr. Såg bla. Michél som jag hade pratat mycket med, fått mycket inspiration och alltid sett upp till. Min första tanke var"är han inte längre än så " Dock så pratade jag aldrig med han nere på vårgårda.

    Nu har tiden gått långt och jag har blivit 16 år. Mitt mopeintresse har alltså varat i 4 år och är säker på att det kommer vara ett bra tag till, om det ens kommer att försvinna. Jag har nu fått tjänsten som moderator vilket jag tror kommer bli skitkul och hoppas på att jag både kommer få lära mig massor och tillföra saker till forumet. De personer jag har markerat med fet text är personer som har påverkat min moppeuppväxt. Antingen har de gett mig inspiration, lärt mig massor , varit idoler, blivit riktigt bra kompisar eller så har de bara vart awesome!

    Denna historian går att göra hur detaljerad som helst men hur länge som helst orkar jag inte att skriva. Antog att det var min moppehistoria som var relevant och inte mitt vardagsliv men here you have it Enjoy säger jag om ni skulle vilja veta vad som har påverkat mig och vill veta hur jag har upplevt moppenet. Om ni undrar något så är det bara att slänga iväg ett pm. Om ni frågar riktigt snällt kanske ni tom kan få bli vän på Facebook

    Down and in, over and out // Snowgubben^
    Citat Ursprungligen postat av Mikke_DT60r Visa inlägg
    Juste låt vargarna äta älgarna, så dom inte äter oss. Ekosystem.

  9. #39

  10. #40
    Hjärtligt välkommna ska ni vara!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in