1. #1

    Lacka Derbi Senda, Ny fråga

    tjena, ska lacka sendan snart, jag undrar bara hur många burkar färg behöver jag?
    grund, färg och klar? Det är en 00 och jag ska lacka alla kåpor, inget annat

    Nya frågan: nu har jag lackat första sidokåpan allting gick jätte bra tills jag skulle lägga på klarlacken, det var som att det reagerade med den vanliga lacken, det la sig som ett pulver ovan på den svarta färgen. när man drar handen över fastnar det "pulver" på händerna, det är precis som man kan ta bort det. Vad har jag gjort fel?
    Senast redigerat av Disastercow den 2010-06-05 klockan 15:25.

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av Disastercow Visa inlägg
    tjena, ska lacka sendan snart, jag undrar bara hur många burkar färg behöver jag?
    grund, färg och klar? Det är en 00 och jag ska lacka alla kåpor, inget annat
    Det märker du väl?
    Börja med 3 av varje. Är det för lite, köper du mer. Är det för mycket lämnar du tillbaka bara.
    Men slarva inte med förarbetet, då blir det inte bra. Lägg hellre 10timmar extra på att slipa det perfekt och missa inte nånting. Det går nämligen att få bra resultat med sprayburk bara man vill och kan.

  3. #3
    Som exxe sa, grundarbetet är viktigast =]
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  4. #4
    teaspoons avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    knivsta/uppsala
    Inlägg
    224
    lackade en senda idag, en burk grund, två färg, och tre klarlack gick det åt
    don't trust someone who can bleed for four days without dying!

  5. #5
    okej, hur fint sand papper ska man gå upp till då?
    jag har upp till 800
    och sen ska jag spackla bakskärmen, vilket spackel ska jag ha? det är bara en jätte liten spricka?

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Disastercow Visa inlägg
    okej, hur fint sand papper ska man gå upp till då?
    jag har upp till 800
    och sen ska jag spackla bakskärmen, vilket spackel ska jag ha? det är bara en jätte liten spricka?
    Jag använder 600 som finast, men 800 går nog likabra Liten spricka, slipa ner, vanligt finspackel från biltema borde räcka

  7. #7
    Ny fråga

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in