1. #1

    Ryker och är mycket varmt

    Hej, Jag har en derbi senda extreme efter jag några dagar sedan klantade till det och tappade min moppe, mitt orginal rör sig en smäll och jag tror det har böjt sig ytterst lite för det sitter inte riktigt som det ska. Jag har också bytat bak och fram drev och gjort min plugg lite större. Efter detta när jag har kört och moppen blivit varm har den börjat ryka vit rök och avgassystemet blir ovanligt varmt. Jag har funderat lite på om det är kylaren som inte får vatten eller nåt efter som det händer när jag kört en bit och den blir varm.

    Jag undrar nu vad detta kan bero på och hur man kan fixa det?
    Väldigt tacksam för svar! //Albin

  2. #2
    Bestycka förgasaren
    Yellowfail

  3. #3

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Harlem sweden
    Inlägg
    32
    ryker vit brukar tyda på läckande topplocks packning. försvinner/ minskar vattnet i kylaren?

  4. #4
    Nej vattnet minskar inte

  5. #5
    Det läcker vatten in i cylindern!
    Svarvar och bygger special delar till olika fordon
    Mer info här

  6. #6

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Harlem sweden
    Inlägg
    32
    isånnafall borde vattnet i kylarn minska

  7. #7
    Det är inte direkt så att vattnet forsar in i cylindern. Det kan droppa små droppar in och det får förödande konsekvenser. Byt packningar och bestycka förgasaren för säkerhetsskull.
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  8. #8

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Harlem sweden
    Inlägg
    32
    Citat Ursprungligen postat av Philip Visa inlägg
    Det är inte direkt så att vattnet forsar in i cylindern. Det kan droppa små droppar in och det får förödande konsekvenser. Byt packningar och bestycka förgasaren för säkerhetsskull.
    ja men när min topplockspackning hade gått så tömdes kylarn på 5minuter, darför jag utgick från att vattnet borde minska. dock är ju alla olika mycket sönder. har du inte justerat förgasaren så går motorn varmt och det kan resultera i blåst packning.
    Senast redigerat av falken den 2010-08-20 klockan 01:19. Anledning: ...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in