1. #1

    Värde originalciao???

    Tja får posta ett nytt ämne då att ingen vill svara på frågan i "frågetråden ciao" :p


    Blev lite sugen på att skaffa ciao igen, nu när vintern är på väg vill man ha ett litet projekt
    Denna gången vill jag fixa en totalt originalciao. Håller på att kolla runt på blocket lite, tänker mig att hitta en ciao för 2500-3500 som är fin i lacken och helt orörd/org i motor. Mitt arbete skall då bestå av att bara i allmänhet fräscha upp den. Lacka kåpor,nya lampor(om så behövs), lacka fälgar, lacka samtliga motordelar och nya handtag osv. Tanken är att jag skall hålla nere kostnaden så mycket jag bara kan, så att jag stannar på en totalkostnad på ca 4000 kr(inkl moppe). Till slut vill jag att den skall se ut som en riktigt perfekt originalciao

    Min fråga till er är då hur mycket jag kan få för en sådan ciao när den är klar? Man har ju sett på blocket original ciaoar för typ 7000, ja tom 10000 och dem går direkt.
    Kvar ligger bara de stylade och trimmade.

    P.S. Om ngn o göteborgsområdet har en pillig ciao till salu får ni gärna höra av er.

    // Tphcompact
    Senast redigerat av Tphcompact den 2010-08-21 klockan 22:16.

  2. #2
    Ja 7k kan du säkert få om den blir riktigt fin. men ofta dom går för 10k?

  3. #3
    Du kommer inte gå sådär jättemycket plus men om du tar det som en rolig grej bara så är det lätt värt det

  4. #4
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    om du lackerar själv är det endå inte originallack osv sen så är det dom nya med 5 ekrade fälgar som brukar gå för så mycket..
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av StefanN Visa inlägg
    Ja 7k kan du säkert få om den blir riktigt fin. men ofta dom går för 10k?
    Någon stans i 7k klassen skulle jag vilja komma upp i. 10.000 vetafan men jag såg en sjukt fin originalciao för 10.000kr på blocket för ett tag sedan, och den försvannn snabbt. Kan tänka mig att det finns en del gubbar som blir lite nostalgiska och vill skaffa veteran moppe

    Citat Ursprungligen postat av Edvin Visa inlägg
    Du kommer inte gå sådär jättemycket plus men om du tar det som en rolig grej bara så är det lätt värt det
    Nä, räknar inte med att vinna massa pengar. Men hade vart kul att iaf inte gå massa minus, och kanske dra in 2000kr(med tur)

    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    om du lackerar själv är det endå inte originallack osv sen så är det dom nya med 5 ekrade fälgar som brukar gå för så mycket..
    aaa jag vet, men jag lär ju inte köra men ngn burklack utan jag slänger in den på pulverlack med klarlack Sedan lite originalklibbor så är den som fabriks ny

  6. #6
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Tphcompact Visa inlägg
    Någon stans i 7k klassen skulle jag vilja komma upp i. 10.000 vetafan men jag såg en sjukt fin originalciao för 10.000kr på blocket för ett tag sedan, och den försvannn snabbt. Kan tänka mig att det finns en del gubbar som blir lite nostalgiska och vill skaffa veteran moppe



    Nä, räknar inte med att vinna massa pengar. Men hade vart kul att iaf inte gå massa minus, och kanske dra in 2000kr(med tur)



    aaa jag vet, men jag lär ju inte köra men ngn burklack utan jag slänger in den på pulverlack med klarlack Sedan lite originalklibbor så är den som fabriks ny
    Pulver lack brukar väl bli lite ''skrovligt'' elr va de heter?
    isf är det såå mycket snyggare med vanlig lack på ciao
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av StefanN Visa inlägg
    Ja 7k kan du säkert få om den blir riktigt fin. men ofta dom går för 10k?
    Citat Ursprungligen postat av Edvin Visa inlägg
    Du kommer inte gå sådär jättemycket plus men om du tar det som en rolig grej bara så är det lätt värt det
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Pulver lack brukar väl bli lite ''skrovligt'' elr va de heter?
    isf är det såå mycket snyggare med vanlig lack på ciao
    Förstår vad du menar, men nej

    har gjort det flera gånger och blir bara nöjdare och nöjdare. Snubben jag lackar hos sprutar med en sorts "pulverprimer" som jämnar ut håligheter.
    Till sist kör han med flera lager klarlack och det blir precis hur bra som helst beror kanske på vem som utför jobbet? Dessutom tål det sjukt mycket mer än vanlig lack

  8. #8
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

  9. #9
    Ingen som vill fylla i vad tidigare grabbar har sagt?

  10. #10
    org ciao bra skick i sthlms området går för mellan 4500-6500. tyvärr är de svarta mest eftertraktade men andra kulörer går, fast lite trögare. Jag tycker att du ska skippa att lacka fälgar och skit. Se till att få den i hyfsat org skick så ska du se att du kan dubbla pengarna rätt snabbt medans du har kul.

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av CiaoBella Visa inlägg
    org ciao bra skick i sthlms området går för mellan 4500-6500. tyvärr är de svarta mest eftertraktade men andra kulörer går, fast lite trögare. Jag tycker att du ska skippa att lacka fälgar och skit. Se till att få den i hyfsat org skick så ska du se att du kan dubbla pengarna rätt snabbt medans du har kul.
    Okej tack
    A har redan tänkt att skippa fälgarna i svart, polerar upp dem ist
    Men jag måste bara lacka upp slitna plast detaljer, annars ser dem skabbiga ut.

  12. #12
    Snowgubben^s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Högsäter
    Inlägg
    231
    Har ett litet tips till dig Finns en grym produkt ifrån turtlewax. Den heter black chrome och den gnuggar du in i plastdetaljer så att de börjar blänka riktigt bra. Fungerar på de flesta plastdetaljer Tror det både blir billigare och enklare än att lacka plasten.
    Citat Ursprungligen postat av Mikke_DT60r Visa inlägg
    Juste låt vargarna äta älgarna, så dom inte äter oss. Ekosystem.

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av Snowgubben^ Visa inlägg
    Har ett litet tips till dig Finns en grym produkt ifrån turtlewax. Den heter black chrome och den gnuggar du in i plastdetaljer så att de börjar blänka riktigt bra. Fungerar på de flesta plastdetaljer Tror det både blir billigare och enklare än att lacka plasten.
    Okej nice. Om plasten inte är allt för sleten kan det vara fett värt Vet du om det liksom framkallar den naturliga färgen? Köper man det på typ mackar osv?
    Tack för tipset

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av Tphcompact Visa inlägg
    Förstår vad du menar, men nej

    har gjort det flera gånger och blir bara nöjdare och nöjdare. Snubben jag lackar hos sprutar med en sorts "pulverprimer" som jämnar ut håligheter.
    Till sist kör han med flera lager klarlack och det blir precis hur bra som helst beror kanske på vem som utför jobbet? Dessutom tål det sjukt mycket mer än vanlig lack
    Vad heter stället där du lackar? och hur mycket kostar det?

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av svartahenkan Visa inlägg
    Vad heter stället där du lackar? och hur mycket kostar det?
    Kommer inte på just ju vad det heter, men om du kan ditt göteborg kan jag förklara var det ligger? Annars lär jag komma på namnet snart! Det beror på hur mycket du skall lacka och hur många olika färger du väljer att köra på. Men om vi säger att du skall lacka en ram + alla tillbehör får du betala minst 1200 + ca 300 till om du skall ha klarlack Riktigt bra pris med tanke på hur bra det blir

    EDIT: kom på det, Guson heter företaget. Sväng av vid majorna, så ligger det nästan nere vid foten av älvsborgsbron.
    Senast redigerat av Tphcompact den 2010-10-22 klockan 20:24.

  16. #16
    Aha tack så mycket det verkar ju jättebra

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in