1. #1

    Moddning av kåpor

    Tjenare, någon som har en bra guide hur man moddar, spacklar, skapar egna kurvor osv. vilka material behövs till det. och vilka steg man gör det i. spacklar man först eller ska man trycka dit lite fogskum eller hur gör man?
    vet inte om jag satt tråden i rätt forum.

  2. #2
    beror på vad du vill göra om du vill göra "egna kurvor" så först tar du fogskum för att köra mallen. lägg sedan på plastikpudding (glasfiberspackel) slipa ner det lite sen på med fin spackel.
    Du kan också använda dig av glasfibernät och härdare. Då har du fogskum och sen plastar sj. efter det så tar du finsspackel och slipar ner i fin yta.

    Men om du t.ex vill modda dit någe på moppen så har jag gjort en guide: http://www.moppeforum.net/hur-man-mo...x.html?t=16658

  3. #3
    härligt, tack för det. antar att det bara är att prova sig fram

  4. #4
    NeeX
    Gäst
    Lägg aldrig spackel på fogskum. Plasta alltid innan spackling så du har en tät och hållbar yta!

  5. #5
    ja det äre på länken jag skickade så använde jag bara glasfiberspackel men har använt mig av bara vanligt biltema finspackel med, vilket håller också
    Bild:

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av CharlieCom Visa inlägg
    ja det äre på länken jag skickade så använde jag bara glasfiberspackel men har använt mig av bara vanligt biltema finspackel med, vilket håller också
    Bild:
    hur länge tar det ungefär att modda ihop ett aerox bakparti? kan man fixa det på en dag?

  7. #7
    NeeX
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Felix Eriksson Visa inlägg
    hur länge tar det ungefär att modda ihop ett aerox bakparti? kan man fixa det på en dag?
    Tänk lite själv, beror ju helt på vad du ska modda?

  8. #8

  9. #9
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    jag kan svara på din fråga ifall du svarar på min först. Hur långt är ett snöre?
    CIRKA 2 meter
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  10. #10

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    CIRKA 2 meter
    kan va mer o kan va mindre

  11. #11
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av KeXet Visa inlägg
    kan va mer o kan va mindre
    därför jag sa cirka
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  12. #12
    Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Hisingen, Göteborg
    Inlägg
    702
    page not found? fixa det!
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    jag kan svara på din fråga ifall du svarar på min först. Hur långt är ett snöre?
    jag kan svara från ände till ände

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in