1. #1

    Kopplingsfjäder/Tryckfjäder till Yamaha Aerox -06

    Tjenare, har en yamaha aerox 06a som är helt original förutom att jag har ett zx på. När jag kör så inbland vill den varva ut helt men ibland inte.. Jag har en 90% röd tryckfjäder på just nu, och undrar om det kan vara den som orsakar problemet jag har.. kan det vara den tro? för jag när jag kör och drar fullgas så blir det först att den drar sen att den förlorar kraften i högre varvtal. Men ibland funkar det som den ska den varvar ut helt. Vet ni något annat fel? Tacksam för svar !

  2. #2

  3. #3
    alldeles för hård tryckfjäder, och har du bytt vikter?
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  4. #4

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Upplands Väsby
    Inlägg
    74
    om du nu bara har ett ZX på så sätt på original tryckfjädern igen. Om du byter till ett effektrör( som du precis har gjort nu) så byter man ALLTID munstycke. Om du inte gör det så kan din motor skära sig.

  5. #5
    jag har bytt munstycke från 64 till 72, och så har jag bytt kopplingsfjädrar (dom små) och vikter till yamaha aerox original som man ska sätta på när man köper leovince zx enligt dom på twostroke. den har varit hyper innan, eller ah ''hyper''.

    edit: vart kan man få tag i original tryckfjäder? på yamaha center har dom ju fan inget inne och det kostar en förmögenhet.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av duktig Visa inlägg
    jag har bytt munstycke från 64 till 72, och så har jag bytt kopplingsfjädrar (dom små) och vikter till yamaha aerox original som man ska sätta på när man köper leovince zx enligt dom på twostroke. den har varit hyper innan, eller ah ''hyper''.

    edit: vart kan man få tag i original tryckfjäder? på yamaha center har dom ju fan inget inne och det kostar en förmögenhet.
    Annars kan du köpa en mjukare tryckfjäder som ligger på runt 20% istället, min blåa polini ligger runt 20!

  7. #7

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Upplands Väsby
    Inlägg
    74
    titta gärna också på tändstiftet, det ska vara oboybrunt. Om det är sotigt får den för mycket bensin, och om den är vit eller ljusljus oboyfärg så får den för lite.

  8. #8

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786
    Citat Ursprungligen postat av engert Visa inlägg
    Annars kan du köpa en mjukare tryckfjäder som ligger på runt 20% istället, min blåa polini ligger runt 20!
    Har för mig att den är exakt 24% eller nåt ^^
    Den andra Polinin är ju 15% enligt dem själva
    Men han skulle kunna leta efter en org tryck här på mnf, Orre har säkert nån men så j*vla många aeroxar han haft

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in