Sidan 43 av 633 Första ... 3341424344455393143543 ... Sista

Ämne: Dagens Win!

huset för mig själv hela helgen mamma och hennes** kille ska till stockholm = fest imorgon =)
    Senast redigerat av Nixzorzz den 2010-07-09 klockan 12:46.

HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Citat Ursprungligen postat av Nixzorzz Visa inlägg
    huset för mig själv hela helgen mamma och hons kille ska till stockholm = fest imorgon =)
    Samma här, hemma från torsdags till söndag

Citat Ursprungligen postat av Frågetecken Visa inlägg
    Hennes*
    fan jag satt och funderade på det så tänkte jag om jag hade skrivit "pappa och honoms tjej" låter ju helt åt helvete så tänkte att det va samma sak med det andra

Citat Ursprungligen postat av Nixzorzz Visa inlägg
    fan jag satt och funderade på det så tänkte jag om jag hade skrivit "pappa och honoms tjej" låter ju helt åt helvete så tänkte att det va samma sak med det andra
    Hans tjej.
    "The ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do."
    Steve Jobs

Citat Ursprungligen postat av Buddha Visa inlägg
    Hans tjej.
    det va ju det jag menade så jag tänkte att jag skulle skriva hons kille aja skitsamma huvudsaken är att denna helgen kommer bli grym

Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    helg och satt på HPI'n på derbin fast fail att ja itne riktigt vet vilken punkt på tändningen som är tdc.
    Fast prövade efter en guid ja knappt fatta och de funkade bra
    M42B18Power!
    You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!

Citat Ursprungligen postat av Jonthä Visa inlägg
    helg och satt på HPI'n på derbin fast fail att ja itne riktigt vet vilken punkt på tändningen som är tdc.
    Fast prövade efter en guid ja knappt fatta och de funkade bra
    Vad menar du nu? Du får ju mäta TDC och sen backa kolven till den förtändningen du vill ha?

Reg.datum
    May 2010
    dagens Win: satte ut annons på Strattonmotorn och se mobilen började ringa utav h-e hela tiden. det kan nog bli ett snabb avsked från oss för den motorn

Första lediga vardagen på 3 veckor! Känns gött att äntligen ha jobbet överstökat. Nu blir det riktigt sommarlov

soft att glida runt på cykeln ^^

fink3ns avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Är i varberg och det var någon surfgrejj vid apelviken så det var skateuppvisning mm, några killar från redbull teamet och Element var där, fick en fox t-shit och massa skit gratis
    Ride on!

Reg.datum
    Jul 2010
    Dagens Win är att "Shahallaspack-tråden" låstes! (Edit: menar alltså att det var för mycket hat mot invandrare)

Folk verkar inte förstå att Sverige är i "behov" av invandrare för att det ska bli stabilt i Sverige, jo det låter konstigt men låt mig få förklara:

Tänk dig att samhället bör se ut som en pyramid, längst ner har vi mycket barn, i mitten har vi arbetande vuxna och högst upp i toppen har vi pensionärerna.
    Sverige idag ser ut såhär: Längst ner finns det mycket barn, i mitten lite folk som arbetar och högst upp har vi mycket pensionärer. M.a.o. kan man säga att våran pyramid ser ut som ett tidsglas.
    För att åtgärda detta tidsglas tar Sverige in invandrare som ska göra gruppen med arbetande folk större och på så sätt skapa Välfärd för pensionärerna.

Mina 50 öre, shahallaspack kan vi vara utan men sanningen är att Sverige av en Anledning har öppnat "portarna" för invandrare mer än resten av länderna i Norden. Tack och adjö.

Citat Ursprungligen postat av FredriKkh Visa inlägg
    visste du inte det? svenska kvinnor föder extremt lite barn och om inte barnafödandet ökar så blir det fel balans om man säger så...

Vad har detta med "dagens win" att göra?

.

Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Citat Ursprungligen postat av vonLidl Visa inlägg
    Dagens Win är att "Shahallaspack-tråden" låstes! (Edit: menar alltså att det var för mycket hat mot invandrare)

Folk verkar inte förstå att Sverige är i "behov" av invandrare för att det ska bli stabilt i Sverige, jo det låter konstigt men låt mig få förklara:

Tänk dig att samhället bör se ut som en pyramid, längst ner har vi mycket barn, i mitten har vi arbetande vuxna och högst upp i toppen har vi pensionärerna.
    Sverige idag ser ut såhär: Längst ner finns det mycket barn, i mitten lite folk som arbetar och högst upp har vi mycket pensionärer. M.a.o. kan man säga att våran pyramid ser ut som ett tidsglas.
    För att åtgärda detta tidsglas tar Sverige in invandrare som ska göra gruppen med arbetande folk större och på så sätt skapa Välfärd för pensionärerna.

Mina 50 öre, shahallaspack kan vi vara utan men sanningen är att Sverige av en Anledning har öppnat "portarna" för invandrare mer än resten av länderna i Norden. Tack och adjö.
    I din perfekta värld ser det ut så. Den riktiga är något helt annat.

Citat Ursprungligen postat av vonLidl Visa inlägg

Källa på detta? Finns gott om folk som arbetar men det kommer hur många människor som helst hit för att arbeta in lätta pengar. Känns som att Sverige tar in 1000 invandrare varje vecka medans de andra nordiska länderna tar in 20 per år haha

Pappa kom hem men en malossi koppling idag o.O? är det troligt eller =)

Om man kollar på demografin för ett U-land så ser det ut som en pyramid. Detta är verkligen inte det idéala! Pyramiden tyder på att medelåldern är oerhört låg dels på grund av hög spädbarnsdödlighet. Därför behöver folket i U-länder föda många barn. Detta gäller inte sverige som har näst intill så låg spädbarnsmöjlighet som det går. Det skall födas lika många som det dör. Varken mer eller mindre. Här så ser demografi kurvan över ålder istället rak ut. ----->| |

Och förresten, många av de invandrare som tas in fortsätter att leva på bidrag, precis som pansionärer. SÅ effekten är motatt till den du beskriver. (Att invandrarna hjälper till och jobbar för pansionärernas skull.)

Sverige skulle klara sig utmärkt utan den massinvandring som pågår.

OnT: Dagens win är att vattnet där vi brukar bada börjar bli varmt
    Senast redigerat av Ville^ den 2010-07-11 klockan 00:42.
    L.S./M.F.T.

Reg.datum
    May 2010
    Skall ni få den här tråden låst med hade ni tänkt?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in