Sidan 54 av 633 Första ... 444525354555664104154554 ... Sista

Ämne: Dagens Win!

  1. #1591
    Derbi_krilles avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg/ rydebäck
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Trafikskolelärare / trafikpedagog.
    är det det du skulle ha bollträet till, mata på elever som inte sköter sig!

    Köpt 4 nya däck till bilen + balansering och påsättning.
    Senast redigerat av Derbi_krille den 2010-07-23 klockan 17:16.
    Att skriva brev till sin käresta är som att rita en skinkmacka när man är hungrig...

  2. #1592

  3. #1593
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Mor och Far har lovat att betala hela mitt körkort(intensiv kurs ¨a 13 k) + hälften av priset på min första bil om jag inte börjar snusa/röka
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  4. #1594
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Mor och Far har lovat att betala hela mitt körkort(intensiv kurs ¨a 13 k) + hälften av priset på min första bil om jag inte börjar snusa/röka
    Låter som en bra deal IMO
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  5. #1595

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Flugskiten Nossebro
    Inlägg
    996
    13K för ett körkort? Då måste du vara superduktig. jag kommer inte att klarar mitt på under 40K. för att jag sedan kommer att undvika att köra bil. Anser mig för farlig i trafiken bakom en bilratt.

  6. #1596
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Mor och Far har lovat att betala hela mitt körkort + hälften av priset på min första bil om jag inte börjar snusa/röka
    Exakt samma här!
    Fast får varken röka/snusa/dricka innan jag är 18.

  7. #1597
    Citat Ursprungligen postat av Skåningen Visa inlägg
    13K för ett körkort? Då måste du vara superduktig. jag kommer inte att klarar mitt på under 40K. för att jag sedan kommer att undvika att köra bil. Anser mig för farlig i trafiken bakom en bilratt.
    skojar du? haha vill inte möta dig på moppe ens om du inte klarar körkortet på 35+ (dubbel)lektioner

    edit, dubbellektioner skulle det vara ...

  8. #1598
    DennisLs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    hemligt...
    Inlägg
    1 248
    Citat Ursprungligen postat av Jonne Visa inlägg
    Exakt samma här!
    Fast får varken röka/snusa/dricka innan jag är 18.
    Får bara 3k för det

    Dock av mina morbröder/mostrar
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Den Robin kan höra hur mycket hästar en moped har, han är ett underverk....

  9. #1599

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Flugskiten Nossebro
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    skojar du? haha vill inte möta dig på moppe ens om du inte klarar körkortet på 35+ lektioner
    Blir nog så ja, att du inte ens ser mig bakom styret på en moppe ja.
    Kommer att idiotkugga så hårt på teorin att jag får smyga ut bakvägen för att inte bli hånad ihjäl av folk. Den teorin är gjord för folk med mer klipp i huvudet än vad jag besitter.
    Sist jag tog körkort när jag var 18, tog det mig 59 lektioner..... och 6(!!) uppkörningar.

    Nog om det nu. Skäms redan nu för allt vad det där då ställde till. Hann få behålla kortet i 8 mån innan dem (polisen och länsrätten) drog det, på 3 år plus massor med böter, och sedan så har det inte blivit av att ta om det.
    Hade A BE, och på väg att ta CE, och så sumpade jag det på rena dårskaper.
    och nu är jag absolut inte säker på att jag skulle klara av det. men som sagt, nog om det nu.
    Senast redigerat av Skåningen den 2010-07-23 klockan 23:34.

  10. #1600
    DennisLs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    hemligt...
    Inlägg
    1 248
    K50 går jävligt bra nu
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Den Robin kan höra hur mycket hästar en moped har, han är ett underverk....

  11. #1601

  12. #1602
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Sendan toppade 95,5 kmh på gps med 13/53 drevning + sm fälgar och då fick den för mkt luft pga det pissaga vädret, så den varvade inte ut
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  13. #1603

  14. #1604
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Nattens win: Stack till ett bonde ställe utomhus 2 mil från uppsala, asnajs folk där typ 50pers, runt 1 tiden drar vi till en snubbes hus där de är efterfest med mer brudar, kollar runt lite där och slutar att jag sätter mig i ett sovrum med en 92a riktigt fin. Sitter där inne tills sista bussen kommer vid 02:45. Drar hem då med brorsan och blir hämtade av låtsasmamman som kör oss till donken, sen hem och störta i sängen. As najs va de!
    Så, vad gjorde du och bruden?

  15. #1605
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    För mycket luft? Det är ju snarare kvavt ute med mycket fukt i luften vilket i sig ger mindre syremolekyler. På svenska mindre luft.
    Regnar kanske..?

  16. #1606
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    För mycket luft? Det är ju snarare kvavt ute med mycket fukt i luften vilket i sig ger mindre syremolekyler. På svenska mindre luft.
    brukar det inte vara såhär?: varmt väder = lite luft. Kall luft/mulet o så = mer luft?
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  17. #1607

  18. #1608
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Sendan toppade 95,5 kmh på gps med 13/53 drevning + sm fälgar och då fick den för mkt luft pga det pissaga vädret, så den varvade inte ut
    Haha wuuuuuuubb

  19. #1609

  20. #1610

  21. #1611

  22. #1612

  23. #1613
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Det är skillnad på kall luft och "sommarkall" luft, alltså en sommarkväll då fukten släpper. Temperaturen styr mängden syre, men även hur fuktigt det är ute. Därav att de flesta originalmopparna går bättre kvällstid.
    aa va lite fuktigt, och hade vart kallt/mulet hela dagen

    Citat Ursprungligen postat av eddie^ Visa inlägg
    mätte upp min med gps för någon vecka sen, 117,6 kmh men när jag växlat till sexan blev den överhettad så den gör nog över 120 iaf
    Om det va 13/53 drevning kan det fan inte stämma
    hur mkt maxade du eftersom den blev överhettad? xD
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  24. #1614

  25. #1615

  26. #1616
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Aha, aja, borde kunna pressa upp min i 110 nästan då om den är perfekt inställd.
    För jag har 13/53, men jag har större hjul, så de borde bli som att jag har en kugg större ifram då?

    Inge mer oft nu; Fick hem sadeln som jag köpte för 250kr, istället för att köpa ett nytt överdrag för 300!
    Så köp delar av Death Razzle Factory nu
    njaa, bakhjulet e bara 1'' större, blir inte så mkt som 1 framdrev? men aa kanske 105 iaf?
    borde få min gå över 110 helt klart, särskilt om eddies kunde gå över 120 samma setup förutom förgasaren.
    ska testa 15/48, o hoppas den varvar ut
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  27. #1617
    Har precis blivit snaggad för första gången i mitt liv

  28. #1618
    Citat Ursprungligen postat av Molle Visa inlägg
    Har precis blivit snaggad för första gången i mitt liv
    Visst är det underbart?
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  29. #1619

  30. #1620
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Nej, för de är kallt nu ju
    Mössa?
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in