Sidan 45 av 633 Första ... 3543444546475595145545 ... Sista

Ämne: Dagens Win!

Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Nu ska jag inte säga emot dig som är naturare/teknikare/whatever , men jag får ändå känslan av mer stabilitet, tänk dig att ett hjul är 5 cm brett, men om vi har 2x5 cm+ 10 cm mellan dom= 20 cm, inte för att man kan räkna som att det blir ett hjul, men det blir ändå bredare= stabilare.

Sen hedin, vinkeln på gaffeln kan nog avgöra endel, men jag får prova mig fram.
    jo det kan ju funka, men som sagt jag skulle ha kört med ett, om det inte är så att de är så klena att de riskerar att paja då. men som skåningen nämner, om de är individuellt fjädrade så att det ena kan "vika in sig" i kurvorna så slipper du ju problemet med enhjulssväng

Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    jo det kan ju funka, men som sagt jag skulle ha kört med ett, om det inte är så att de är så klena att de riskerar att paja då. men som skåningen nämner, om de är individuellt fjädrade så att det ena kan "vika in sig" i kurvorna så slipper du ju problemet med enhjulssväng
    Har kört med ett av domdär hjulen förrut, visst funkar det, men det känns ostabilt. Såfort man klev av den så vek det sig till "full sväng", dvs så långt det gick. Kan visserligen ha berott på skev, hemmatillverkad gaffel.

Det blir nog lite överkurs att bygga individuell fjädring, då jag bygger av en cykelgaffel, stel.
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Med en flaska starksprit och lite rökelse kan allt bli rätt intressant att läsa.

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Har kört med ett av domdär hjulen förrut, visst funkar det, men det känns ostabilt. Såfort man klev av den så vek det sig till "full sväng", dvs så långt det gick. Kan visserligen ha berott på skev, hemmatillverkad gaffel.

Det blir nog lite överkurs att bygga individuell fjädring, då jag bygger av en cykelgaffel, stel.
    Det är definitivt ingen överkurs. svårare sagt än gjort.

Min mobil skickas vidare idag efter ha stannat i Ånge över helgen. -.-

Hahahaha, nu lät det som om den har gjort det med flit eller något

Min såkallade "original" slider har : Polini membran, MK variator, Och troligtvis en värre vev;O

Ägaren innan påstod att den var helt org

Reg.datum
    May 2010
    Haha sjukaste dagen ever... vaknade vid 10 drog till västerås för att köpa laptop, för billigare än kompispris om man ska säga så, sjukaste resan hem som snittade en 230 kanske eller nå sånt. Kommer hem och de är sjukt jävla badväder, typ 28 i luften, hoppar i vattnet och svalkas sen när man går upp så fryser man inte som man brukar. Åker ner till byn och då blåser det upp till stormvindar och en tromb drar förbi våran by samt ett sjujävla åsk och regnväder, gick inte att va ute för att regnet piskade så mkt och de åskade så mycket. Åker hem och ser att pappa har städat ur garaget och ställt in motorcykeln i ett annat förråd så nu har man sjukt mycket plats å meka på så nu fick man tillbaka lusten ) sen så drog ja å pappa ut och körde lite ring bakom båten =)

Reg.datum
    Mar 2006
    Träffade John Jonne Engström.

Reg.datum
    Jul 2010
    Kebab med bröd och lots of stark sås! <3 Wub. Iiiiskalla läsk blev det också! Moppe fick man ju också köra idag på körskolan. Tråkigt tänker ni nog men icke sa Nicke. Gokartbana + Baotian som går i nästan 70 original = nuajs.

Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Min mobil skickas vidare idag efter ha stannat i Ånge över helgen. -.-

Hahahaha, nu lät det som om den har gjort det med flit eller något
    Många brukar klaga på att saker fastnar i Ånge.
    "The ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do."
    Steve Jobs

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av vonLidl Visa inlägg
    Kebab med bröd och lots of stark sås! <3 Wub. Iiiiskalla läsk blev det också! Moppe fick man ju också köra idag på körskolan. Tråkigt tänker ni nog men icke sa Nicke. Gokartbana + Baotian som går i nästan 70 original = nuajs.
    ah visst, baotian som toppar 65-70 original. Den har man hört några gånger innan...
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Reg.datum
    Jul 2010
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    ah visst, baotian som toppar 65-70 original. Den har man hört några gånger innan...
    Men den här gången stämde det! (jaja, inte precis 70, snarare 60)

Reg.datum
    Jul 2010
    Jomen självklart! Det är ju lite av tradition att säga att Baotians går i 70 vettu! Hm, vid närmare eftertanke var det inte ens en Baotian! Nåt skinaskit jag sett på nätet för ca 4-5k. :p

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av vonLidl Visa inlägg
    Men den här gången stämde det! (jaja, inte precis 70, snarare 60)
    som vivarn sa, glädjemätare tror snarare att dom går under 45 än över 45 (beror på vilken kines modell)
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Inlägg 1337, epic.
    1337 svaret*

jag e leetN^

trasig tändning är dagens win! Roligt att person innan säger att han fick igång sin moppe med den....

Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    What? Fattar ingenting? Roligt att person innan säger att han fick igång sin moppe med den? Vad menar du?
    personen* nöjd?

Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Jaha, trodde du menar att personen hette person eller nått...
    haha okej , märkte dock inte att jag skrev person först

Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Skickade iväg Derbimotorn!
    Också win var att dem på sjukhuset sa att pappa inte hade fått en hjärnblödning utan ett virus på balansnerven som gör så han bli yr och spyr så fort han tittar
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

Syrran köpte en stor biffig fläkt= WIN !
    En svensk tiger!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in