Sidan 80 av 633 Första ... 3070787980818290130180580 ... Sista

Ämne: Dagens Win!

Tingsrätten om 13 min.
    Citat Ursprungligen postat av En polis jag pratade med Visa inlägg
    Lyssna nu noga, dom där jävla trimmade mopederna är det största samhällsproblemet vi har i Sverige idag!

Citat Ursprungligen postat av Hans_J Visa inlägg
    Tingsrätten om 13 min.
    Det brukar vara en fördel om man berättar vad det handlar om istället för att snacka i gåtor.

Men om jag inte minns fel så har du åkt fast med moppen?
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Med en flaska starksprit och lite rökelse kan allt bli rätt intressant att läsa.

Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Det brukar vara en fördel om man berättar vad det handlar om istället för att snacka i gåtor.

Men om jag inte minns fel så har du åkt fast med moppen?
    Det handlade helt enkelt om att jag har överklagat åklagarens dom att dom tog röret utav mig. Om det är utav allmänt intresse så är det sant som du säger, jag blev tagen tidigare i sommar utav helikopter, motorcykelpolis och endurosnut Iallafall så var jag på 2 förhör och nekade hela vägen igenom om att jag visste att mopeden var olagligt att köra på allmän väg med det avgasröret som var monterat och påpekade att det var monterat i samband med att mopeden köptes. Sen fick jag några veckor senare hem brev från åklagaren att fallet läggs ner iom att dom inte kunde bevisa att jag hade avsikt eller uppsåt att köra trimmat. Men fick fortfarande ombesiktning efterssom fel avgasrör var monterat och sen tog dom somsagt röret utav mig.

Jag anser dock att dom inte har rätt att ta röret utav mig iom att anledningen till att dom får ta det är om det finns en skälig misstanke om att brottet kommer att upprepas. Men nu när jag vet om att det är olagligt att framföra fordonet på allmän väg med det röret så kommer jag ju självklart inte att använda det till det igen

Så nu har jag pratat med tingsrätten och sagt min historia och berättat varför jag ska ha tillbaka det osv, ikväll får jag veta om det lönade sig eller inte att överklaga domen.
    Lyssna nu noga, dom där jävla trimmade mopederna är det största samhällsproblemet vi har i Sverige idag!

webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Hans_J Visa inlägg
    Det handlade helt enkelt om att jag har överklagat åklagarens dom att dom tog röret utav mig. Om det är utav allmänt intresse så är det sant som du säger, jag blev tagen tidigare i sommar utav helikopter, motorcykelpolis och endurosnut Iallafall så var jag på 2 förhör och nekade hela vägen igenom om att jag visste att mopeden var olagligt att köra på allmän väg med det avgasröret som var monterat och påpekade att det var monterat i samband med att mopeden köptes. Sen fick jag några veckor senare hem brev från åklagaren att fallet läggs ner iom att dom inte kunde bevisa att jag hade avsikt eller uppsåt att köra trimmat. Men fick fortfarande ombesiktning efterssom fel avgasrör var monterat och sen tog dom somsagt röret utav mig.

Jag anser dock att dom inte har rätt att ta röret utav mig iom att anledningen till att dom får ta det är om det finns en skälig misstanke om att brottet kommer att upprepas. Men nu när jag vet om att det är olagligt att framföra fordonet på allmän väg med det röret så kommer jag ju självklart inte att använda det till det igen

Så nu har jag pratat med tingsrätten och sagt min historia och berättat varför jag ska ha tillbaka det osv, ikväll får jag veta om det lönade sig eller inte att överklaga domen.
    Om fallet läggs ner kan dom väll inte ta röret från dig?

Citat Ursprungligen postat av Andy63
    När jag var liten och mådde as dåligt så tog jag ett finger och stoppa upp i röven, sen så luktade jag på det. Det luktade så jävla illa så jag spydde.

webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Findus Visa inlägg
    Återkom med resultat av det hela.
    Får hoppas att han får röret, vad handlar det om för rör förresten?

Farsan ringde precis och berättade att jag får hans gamla Yamaha XS 400 finns ju lite att göra på den, men endå

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    http://www.hobbex.se/produkter/8801-pizza-pro-3000.html

hade lätt köpt om den kosta typ 50
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Kom in på handel och administrationsprogrammet idag och börjar redan imorgon 11.15 Snacka om att jag är taggad för att börja i en helt ny klass där jag inte känner en kotte
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Får bygga avstämda rör @ tekniken i skolan ska börja med olika former på rör till ciaon
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    oskar vafan har de med saken att göra? vill inte lägga mig i men var tvungen, om du ändå vill veta vad de var för ngt så har jag för mig de var ett leovince tt

*går riktigt bra i teamet nu, har blivit ombed att köra fler tävlingar än vad det står i kontraktet o de tackar man ju inte nej till
    hette Monster_extream på förra forumet.
    http://www.garaget.org/?car=271209

Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Mitt nya gymnasium, idag fick alla en laptop med i5 quad core, 4gb ram, 512mb grafikkort o.s.v. Siemens äger det och känns som de spyr in pengar, mat på Siemens restaurang varje dag också.

Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    Mitt nya gymnasium, idag fick alla en laptop med i5 quad core, 4gb ram, 512mb grafikkort o.s.v. Siemens äger det och känns som de spyr in pengar, mat på Siemens restaurang varje dag också.
    HP probook?
    Med en flaska starksprit och lite rökelse kan allt bli rätt intressant att läsa.

Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    HP probook?
    Dell vostro något.

Glömde, vi får även gymkort för 3 år på 2 gym.

Om fallet läggs ner kan dom väll inte ta röret från dig?
    Fallet om olovlig körning lades ner.
    Citat Ursprungligen postat av Findus Visa inlägg
    Återkom med resultat av det hela.
    Självklart.
    Citat Ursprungligen postat av Antee Visa inlägg
    oskar vafan har de med saken att göra? vill inte lägga mig i men var tvungen, om du ändå vill veta vad de var för ngt så har jag för mig de var ett leovince tt
    Mycket riktigt, ett Leovince tt handlar det om.

samma på mitt gymnasium, dom som går el och it fick hp probook, vi på multimedia och samhälle fick macbooks
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

Datorn fungerar nu efter en veckas avbrott!
    Vorsprung Durch Technik.

Citat Ursprungligen postat av samizzlah Visa inlägg
    samma på mitt gymnasium, dom som går el och it fick hp probook, vi på multimedia och samhälle fick macbooks
    Du gåååår, ITG! Right?

Fast hos oss fick bara multimedia mac.

Reg.datum
    Apr 2007
    Vi fick gratis frukost och varsin HP elitebook haha

Tvivlar starkt på att det är en Quad, då laptopsen har i5 Mobile, vilket har 2 kärnor.
    www.Earpill.com - addictive music

Fyrens avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    iPhone 4 32GB införskaffad

Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av Henkaboy Visa inlägg
    Tvivlar starkt på att det är en Quad, då laptopsen har i5 Mobile, vilket har 2 kärnor.
    Är ganska säker på att det är quad, det finns ingen ny med quad då? För dell sponsrar skolan med datorer varje år och stoppar i det nyaste de har. Men jag vet inte, 2,44GHz (tror det var 44) känns lite lite för en dual.

Ibland undrar man hur dom orkar där borta på flashback.

Varför händer aldrig nått sånt här?
    "The ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do."
    Steve Jobs

Är ganska säker på att det är quad, det finns ingen ny med quad då? För dell sponsrar skolan med datorer varje år och stoppar i det nyaste de har. Men jag vet inte, 2,44GHz (tror det var 44) känns lite lite för en dual.
    finns i5 mobile i 2.4 GHz.
    i5-520m samt i5-520e, båda dual core.

Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av Henkaboy Visa inlägg
    finns i5 mobile i 2.4 GHz.
    i5-520m samt i5-520e, båda dual core.
    Weird, de sa att det var en quad core. Klarar en dual 2,4GHz ens av Iron Cad?

Weird, de sa att det var en quad core. Klarar en dual 2,4GHz ens av Iron Cad?
    finns i vilket fall ingen i5 Mobile som e 4 kärnig, men det kan ju va specialbyggd, fast då ligger dom runt 20k+ per dator!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in