Sidan 84 av 633 Första ... 3474828384858694134184584 ... Sista

Ämne: Dagens Win!

Derbi_krilles avatar
    Reg.datum
    May 2010
    skulle åka hiss på jobbet, så kommer det in en blondin i min ålder. så frågar jag vilken våning hon ska till, så säger hon "Jag tar tvåan" ... och däääär började misstolkningarna flöda!
    Att skriva brev till sin käresta är som att rita en skinkmacka när man är hungrig...

Citat Ursprungligen postat av Derbi_krille Visa inlägg
    skulle åka hiss på jobbet, så kommer det in en blondin i min ålder. så frågar jag vilken våning hon ska till, så säger hon "Jag tar tvåan" ... och däääär började misstolkningarna flöda!
    Då kör man till med, kom och sätt dig här på mig så ska du få åka hiss!
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Med en flaska starksprit och lite rökelse kan allt bli rätt intressant att läsa.

Citat Ursprungligen postat av Derbi_krille Visa inlägg
    Haha. Veckans win vafan. ;D

Denniss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Fick uppgift i skolan att plocka isär en B21. Först kolla vi så den gick och så innan jag började. Skrammla och hade sig, plocka isär den och sedan ihop. Startade innan den gått ett varv på startkransen och den gick knäpptyst! Första gången jag plocka isär en motor såhär mycket så jag vart mycket glad!

DennisLs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Favorit i repris, kaffe och glass!
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Den Robin kan höra hur mycket hästar en moped har, han är ett underverk....

Citat Ursprungligen postat av Dennis Visa inlägg
    Fick uppgift i skolan att plocka isär en B21. Först kolla vi så den gick och så innan jag började. Skrammla och hade sig, plocka isär den och sedan ihop. Startade innan den gått ett varv på startkransen och den gick knäpptyst! Första gången jag plocka isär en motor såhär mycket så jag vart mycket glad!
    Känns inte som det är så lärorikt att plocka i en sån jäkla motor ? Tycker skolan ska plocka in lite mer avancerade motorer ?

Denniss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    att plocka ner en b21a är ingen svårt man byter ju topplockspackning på 45min-1h med ned och ihopmontering

nej men jag fattar att det känns roligt, lärarna hade säkert gjort något med motorn innan som fixa sig när ni montera ihop den igen.
    En topplockspackning är väldigt lätt att byta ja! Det kan man byta efter vägen. Men nu var det kolvar och vev som åkte ur också Sen tyckte inte jag att det var så svårt heller, men det var första gången jag gjorde ett så pass stort jobb

Sen att vi gjorde allt på en dag när 3:orna gjorde det på ca 1vecka känns ju bra!

Citat Ursprungligen postat av prokid Visa inlägg
    Känns inte som det är så lärorikt att plocka i en sån jäkla motor ? Tycker skolan ska plocka in lite mer avancerade motorer ?
    Vi har även nyare motorer att plocka ner. Men man kan ju inte börja med den mest avancerade motorn

Citat Ursprungligen postat av Dennis Visa inlägg
    En topplockspackning är väldigt lätt att byta ja! Det kan man byta efter vägen. Men nu var det kolvar och vev som åkte ur också Sen tyckte inte jag att det var så svårt heller, men det var första gången jag gjorde ett så pass stort jobb

Sen att vi gjorde allt på en dag när 3:orna gjorde det på ca 1vecka känns ju bra!

Vi har även nyare motorer att plocka ner. Men man kan ju inte börja med den mest avancerade motorn
    Aokej, det är ju bra nej de kan man inte. Men det finns skolor som har en gammal amazon ståendes som dom haft åt eleverna att skruva i sen den va ny. Och dom tar inte in något nytt. Men ja den är perfekt att börja skruva i (:

Derbi_krilles avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Då kör man till med, kom och sätt dig här på mig så ska du få åka hiss!
    hon var ju inte dåligt snygg med.
    Att skriva brev till sin käresta är som att rita en skinkmacka när man är hungrig...

Studiedag imorgon, javisst!

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    CIAON E TBX Största win'en på länge!
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    CIAON E TBX Största win'en på länge!
    Hur hittades den?

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av Jonne Visa inlägg
    Hur hittades den?
    Holmqvists pappas polare hitta den, sen åkte dom o kolla + hämta den så jag hämtar den imorn

Citat Ursprungligen postat av JinXeR Visa inlägg
    Grattis!!

Var den i fint skick?
    Tack

Den ska tydligen vara i samma skick som förut, om det stämmer blir ja ännu gladare
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

skulle slutat skolan vid halv 4 idag men fick sluta vid 11 istället sjukt gött

Börjar 12:30 varje torsdag och slutar 14:00
    1 Lektion

Helg!
    Edit: slutade 2tim tidigare
    Senast redigerat av M.Larsson den 2010-09-09 klockan 16:40.

HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Håller verkligen med!

Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    fy fan

HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    fy fan