Ämne: Dagens Fail!

Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    fast om man säljer objektivet kan man troligen köpa 1-4 iphones för pengarna. så faktum kvarstår att det var jävligt dumt att ta iphonen istället för objektivet
    Men ändå att ta iPhonen i första hand. I alla fall, farsan tror inte att vi kommer få tillbaka den då det är högst otroligt, så vi kanske sticker till mediamarkt och köper en i Svea rike.
    Jag behöver ett bra tips på hörlurar, inte ear-in.
    Nu andas du manuellt!

Don't drive faster than your guardian angle can fly!

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    fast om man säljer objektivet kan man troligen köpa 1-4 iphones för pengarna. så faktum kvarstår att det var jävligt dumt att ta iphonen istället för objektivet
    Men återigen, är dom inte insatta i kamera världen tror dom ju knappast att objektivet är dyrare än iPhonen. Dom tog något dom kände igen och kunde få nytta utan av.

Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    varför gnäller ni över att gå i skolan? när ni måste jobba 8h om dagen för att överleva kommer ni längta tillbaka till skolan...
    Ni får ju betalt? Vi slavar i skolan med skitlektioner för 1000kr i månaden..
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

Ja men vi går ju inte i skolan för pengarnas skull. Utan för att få utbildning.

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Ni får ju betalt? Vi slavar i skolan med skitlektioner för 1000kr i månaden..
    Jo mycket sant, men ingen som tvingar oss till att gå i skolan efter 9:an

Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Jo mycket sant, men ingen som tvingar oss till att gå i skolan efter 9:an
    Samhället? Om man inte går gymnasiet så tjatar ju var enda jävel på att man måste det. Det är svårt att få jobb om man inte har gått gymnasiet (säger många, tror inte att det är så jävla svårt). Jag känner mig i alla fall tvingad!

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av August Visa inlägg
    Samhället? Om man inte går gymnasiet så tjatar ju var enda jävel på att man måste det. Det är svårt att få jobb om man inte har gått gymnasiet (säger många, tror inte att det är så jävla svårt). Jag känner mig i alla fall tvingad!
    Det är säkert inte svårt att få jobb utan gymnasieutbildning men sen kommer ju arbetsgivaren fråga varför man inte gick klart och man kan ju räkna med en pissig lön och bli vald i sista hand ifall någon med en utbildning faktiskt söker jobbet som du är intresserad av
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Ja men vi går ju inte i skolan för pengarnas skull. Utan för att få utbildning.
    Alla tänker inte så förrän det är försent, när de sitter där några år senare utan en ordentlig utbildning, lever på bidrag och klagar på systemet medan vi andra står och skrattar åt dem.
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Har idrott ute imorgon på morgonen..

Citat Ursprungligen postat av hence Visa inlägg
    Alla tänker inte så förrän det är försent, när de sitter där några år senare utan en ordentlig utbildning, lever på bidrag och klagar på systemet medan vi andra står och skrattar åt dem.
    Nu känner jag folk som lever på bidrag och klagar på systemen med all jävla rätt.

Du har ju inte sett deras uppväxt o deras liv så vad ger dig rätten att säga "medan vi andra står och skrattar åt dom"?

Det finns faktikst folk som lever på bidrag som haft det jävligt tufft i livet o försöker få jobb men vad får dom? Jo, inte ett jävla skit.

Självklart inte alla men så är de med allt ju...

Sen finns de mkt folk som "lever på bidrag" medans dom har ett svartjobb och tjänar lika mycket som andra. Även där känner jag folk som gör det och där blir dom också stämplade av samhället som luffare mm. Medans dom står och skrattar egentligen.

Edit: Varför jag skrev detta var för att i ditt inlägg uppfattade jag som att du tror attd du är bättre än "dom"

dagens fail får väl bli att man ramla i trappan

Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Det är säkert inte svårt att få jobb utan gymnasieutbildning men sen kommer ju arbetsgivaren fråga varför man inte gick klart och man kan ju räkna med en pissig lön och bli vald i sista hand ifall någon med en utbildning faktiskt söker jobbet som du är intresserad av
    Eller så har arbetsgivaren förståelse för att man aldrig började gymnasiet!

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av August Visa inlägg
    Eller så har arbetsgivaren förståelse för att man aldrig började gymnasiet!
    Det tror jag det är väldigt få som gör.
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

Precis.

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Precis Morsan har en arbetskompis vars dotter varit arbetslös i 6 år (är 23 hoppade av när hon var 17), alla besked hon fick var i princip att vi valde x ist för han har gymnasialutbildning och dyl. Men visst det kanske går att få jobb utan att gå på gymnasiet men jag tror det blir svårare iaf
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Citat Ursprungligen postat av Robiin937 Visa inlägg
    Nu känner jag folk som lever på bidrag och klagar på systemen med all jävla rätt.

Du har ju inte sett deras uppväxt o deras liv så vad ger dig rätten att säga "medan vi andra står och skrattar åt dom"?

Det finns faktikst folk som lever på bidrag som haft det jävligt tufft i livet o försöker få jobb men vad får dom? Jo, inte ett jävla skit.

Sen finns de mkt folk som "lever på bidrag" medans dom har ett svartjobb och tjänar lika mycket som andra. Även där känner jag folk som gör det och där blir dom också stämplade av samhället som luffare mm. Medans dom står och skrattar egentligen.

Edit: Varför jag skrev detta var för att i ditt inlägg uppfattade jag som att du tror attd du är bättre än "dom"

Dem är ju värst..

Bara jag som tycker mnf är cepe segt?

hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av Robiin937 Visa inlägg

Nu syftade jag såklart inte på alla (skulle påpekat det där i början) men jag har sett många exemplar på folk som fullständigt skiter i skolan för att det är coolt, och det är bland annat dem jag syftar på. Jag bryr mig allvarligt talat inte ett piss om dem och vad det blir av dessa, för folk ska ta ansvar ibland också om de ska ha en grund för sitt klagande.
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

Moppenet är VÄLDIGT segt ibland...

19. Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Går skitsegt för mig
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

Vargens avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Vakna sent imorrse, springer runt i huset och försöker hitta alla grejor, och när man ska iväg så pajar ryggan så leta efter en annan. Springer ut till moppen och så ska kopplingen dampa. Fixar skiten och drar iväg till bussen.(slog mitt prsonliga tidsrekord på att åka 7 km) Kommer med bussen och när jag kommer till stan så drar den andra bussen som jag skulle med, så jag drog mot spårvagnen och självklar så drar den med. Så jag hoppar på en annan buss och åker till ändhållplatsen och så får jag gå 1km.

Sen också att jag sträckte armen så jag knappt kunde bära något, och att det har varit skitkallt hela dagen och haglat.

Four days remaining
    Gör inte grejer idag som du kan göra imorgon

22. Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Översaltat mina popcorn.
    Dumt gjort!

24. Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Mycket dumt, och inte orkar jag göra en skål till.
    Prova att hälla vatten på dom. kanse dom smaka bättre

26. Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Mycket dumt, och inte orkar jag göra en skål till.
    På med massa socker. Salt och socker atr ut varandra.
    Most stickpeople are black

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Tråkigt och kallt har det vart hela dagen

29. ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Gjorde en "att göra lista" till moppen och den blev längre än tänkt

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen