Sidan 33 av 305 Första ... 2331323334354383133 ... Sista

Ämne: Dagens Fail!

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Fick soppatorsk
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Slaggis härutanför... en kille blev nedslagen och däckade tror jag. sen började han som slog hota morsan:S

Errors avatar
    Reg.datum
    May 2010
    först börjar arbetsgivaren gnälla på, sen när ja skulle fara och köpa mat såg ja på klockan" ahh 11 då hinner ja bra" så går ja ti butiken så e den stängd så ser ja på klockan att hur i helvete kan de ha gått en timme redan.. sen kommer ja på att klockan på datorn är norsk/svensk tid och de betyder att klockan visar en timme för lite när ja bor i finland. Sen far ja till jobbe där ja grejjar och håller på ganska mycket i 2h sen blir allt stendött så gick ja bara runt o kolla om de fanns nått ti göra. Och sen sluta ja jobbe 21.00 då va alla kompisar på grannholmen och festar och har kul tillsammans och själv sitter man här och äter någo äckliga chips. GLAD MIDSOMMAR PÅ ER ALLA!
    xtreme 93 på gamla forumet
    Aprilia RS 125:an http://www.moppenet.nu/threads/435-E...=3528#post3528

Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Vädret

Reg.datum
    Mar 2006
    Hemma nu och fortfaranmde rätt full, inte sovit sen igår. OCh ska supa klockan 18.00. Måste sova ett tag.

Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Vad är failen på den?
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    skicket, priset, går inte att använda till original cylle, vilket går bara han som är kass på ställa in eller nått xD
    Har för mig att cykelkraft säljer den med MNF rabatten för 1000kr
    MNF rabbat på Cykelkraft ? vädret

Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av Hoffen Visa inlägg
    MNF rabbat på Cykelkraft ? vädret
    http://www.moppenet.nu/showthread.ph...eNet-medlemmar

EDIT: FAAAAAAAAAAIL DE VA PÅ STARTUNING

Dagens fail går till mig.

Derbi_krilles avatar
    Reg.datum
    May 2010
    varit lite halvbakis hela dagen sedan gårdagen. blev några öl för mycket. då kom helikopterfyllan. bara illamåendet...
    Att skriva brev till sin käresta är som att rita en skinkmacka när man är hungrig...

10. Reg.datum
    Mar 2006
    Detta är tydligen mitt.

hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg
    Detta är tydligen mitt.

Cykel inblandat?

Reg.datum
    Mar 2006
    Enligt en polare har jag ramlat av en stol. Men jag vet inte.

Reg.datum
    May 2010
    dagens fail: struliga elsystem.
    varför kan inte en tillverkare hålla sig till EN standard på sina maskiner???
    Fyra motorkablar på en Kinroad chopper, fem på offroaden. Men i övrigt samma motor.........

det blir ett detektivarbete att koppla DEN elen rätt. Fy fan! Blir till att reda ut hur sjutton det skall korskopplas, mm, för att få det att funka, alt, blir det Inner Rotor+ generator, om jag inte löser det på annat vis. Just nu är skallen full med elektriska frågetecken.

Har bytt motor till 120 cc Lifan Monster i den, och den är en fyrkabelsmotor.

Citat Ursprungligen postat av Skåningen Visa inlägg
    dagens fail: struliga elsystem.
    varför kan inte en tillverkare hålla sig till EN standard på sina maskiner???
    Fyra motorkablar på en Kinroad chopper, fem på offroaden. Men i övrigt samma motor.........

det blir ett detektivarbete att koppla DEN elen rätt. Fy fan! Blir till att reda ut hur sjutton det skall korskopplas, mm, för att få det att funka, alt, blir det Inner Rotor+ generator, om jag inte löser det på annat vis. Just nu är skallen full med elektriska frågetecken.

Har bytt motor till 120 cc Lifan Monster i den, och den är en fyrkabelsmotor.
    Är det en lifan monster du ska "mata med det ena och det andra", eller vad det är du säger, och få den att dra tvåtaktarna?

Nae.

Alltså, creds till dig för att du håller på med fyrtaktare, men med dom där skitmotorerna, som är äckligt billiga från kina kommer inte dra någon vältrimmad tvåtaktare.
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Med en flaska starksprit och lite rökelse kan allt bli rätt intressant att läsa.

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Är det en lifan monster du ska "mata med det ena och det andra", eller vad det är du säger, och få den att dra tvåtaktarna?

Nae.

Alltså, creds till dig för att du håller på med fyrtaktare, men med dom där skitmotorerna, som är äckligt billiga från kina kommer inte dra någon vältrimmad tvåtaktare.
    Nej nej, vill bara ha en bruksis. Men det ser ut som om jag får ta till racelösningar för att få skiten att funka. Jag fattar inte att vissa tillverkare labbar så förbannat med olika elsystem, mm.
    Det blir nog Inner Rotor + generator om inte jag får löst tändproblemet.

Citat Ursprungligen postat av Skåningen Visa inlägg
    Nej nej, vill bara ha en bruksis. Men det ser ut som om jag får ta till racelösningar för att få skiten att funka.
    Som pendelmotorer blir dom utmärkta! Drar lite soppa och är driftsäkra, det blir kanon
    Med en flaska starksprit och lite rökelse kan allt bli rätt intressant att läsa.

Reg.datum
    May 2010
    Som pendelmotorer blir dom utmärkta! Drar lite soppa och är driftsäkra, det blir kanon
    Precis, Monstern går att trimma som ett as men då blir han skör med på kuppen. och 120 cc räcker långt att ha som bruksis, i ett sleeperchassi.

Lurar på om det inte ingår i nåt slags system att göra trimning svårare?

http://www.moppenet.nu/showthread.ph...eNet-medlemmar

EDIT: FAAAAAAAAAAIL DE VA PÅ STARTUNING

Dagens fail går till mig.
    tänkte väl

20. Reg.datum
    May 2010
    ja, folk är bakfulla.

Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Helt dött här..

F.d summertime

Nae.

haha, kolla bara på teflonmats monkey, den drar nog rätt många tvåtaktare FILM: http://www.youtube.com/watch?v=OqYPNOTHrRw

Sant
    haha, kolla bara på teflonmats monkey, den drar nog rätt många tvåtaktare FILM: http://www.youtube.com/watch?v=OqYPNOTHrRw
    Den va inte lite rapp du!
    Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
    You might surprise people, but you're still gay

Reg.datum
    May 2010
    Teflonmats handgranat till Monkey går som själve fan. han har mätt upp över 21 hk ur den. Vrålapans kompressorladdade monkey är gravt rapp den med. där talas det öppet om över 30 hk. Den går så bra att han har svårt att få blocken att hänga ihop. har skottat ett par motorer på vägen till dessa effekter.
    Har ju redan funderat ut vad som skall hamna i Blackie med nu sedan den slapp den lilla 120 cc:n. och det kommer att bli något som polisen får mardrömmar om. såna bjuder jag dem gärna på.
    Det bli minst 150 cc och troligen 192 cc+ (får se vad man kan pressa ut ur ett par YX-block i kubik), med lite massering av lite duktiga herrar på portningsfronten.
    Det kommer att bli på gatan. lite drygt 200 cc har dem visst pressat ut ur dem.

Något rejält stort blir det i vart fall då den ju får några kilo att släpa på. En annan motor som hägrar, men som tyvärr kan vara lite pricey är en 250 cc V-twin. Men, nu kommer det en vinter till och ännu mer hyss, vintern är lång som ni vet.
    Senast redigerat av Skåningen den 2010-06-27 klockan 01:31.

hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Bränt sönder huden vid nacken..

27. En jobbig 95a förklarar för mig hur jag ska trimma och ställa in min moppe.

Jimmy

trimmat moppen än eller?
    19:07Jag

hämtar grejjerna imorgon
    19:07Jimmy

....

de e ju fan bara att porta cyllen och klämma på din farsas fögge från hanns hoj näru ändå håller på ?
    19:08Jag

hejblödder

den föggen är på runt 35-40mm
    19:09Jimmy

du kan väl skruva lite me föggen åtminstånde??
    19:09Jag

well, porta cyllen kan jag fixa gratis

haaah? Varför skruva med föggen? Ska byta munstycke, sen är det klart.

men portningen kan jonthe fixa

graaatis
    19:10Jimmy

borra luftburken sätt på 90 munstycket och urpluggat mk (Y)
    19:10Jag

äh

onödigt att sabba burken i onödan.

och urpluggat mk? hahah ofta man inte tar bort brickan?

bara att köpa nyt lock ju-.-
    19:10Jag

ah, menar du skorstenen?

du får pluggen i en påse brövid

nej borra locket...
    19:11Jag

locket som är under sadeln?

det är skorstenen

den kan man rycka loss
    19:11Jimmy

men äru störd?? locket till burken som sitter på sidan av moppen på högersida...
    19:11Jag

ahmen ååh

haha fan vad onödigt att borra hål om man kan rycka skorstenen? låter ju ändå bara mer och har sig, ger ingen effekt
    19:13Jimmy

om du ska byta munstycken så måstan ha mer luft och då borrar bu luftburken /sportfilter ta inte bortskorstenen för då felsugeran och få mindre luft...
    19:14Jag

hehehe, du är rolig du.

den får tillräckligt med luft.
    19:14Jimmy

jag rolig?
    19:14Jag

tro mig, känner ett ANTAL som inte behövt pilla med burken det minsta.

bara i med rätt munstycke och gasa
    19:15Jimmy

mm men om man inte fårtill de med munstycket kan de vara ett råd och borra lite...

vilket jag blir tvungen att göra...
    19:15Jag

jo, såklart, men ju mindre man rör, desto lättare att ställa in
    19:16Jimmy

min fungerar inte med og burken har pröva med 75,80,82,84,86,88,90,92,94,96,98,100 munstycken och inget fungerar bra...
    19:17Jag

jag skulle prova med en annan fögget till att börja med, ger mig fan på att bodin har vart på och försökt bonntrimmat, ala borra nånstans i föggen.

Jimmy

men den är inte borrad... har kollat föggen då vi gjorde ren den....
    19:19Jag

låna någon annans fögge och prova, se om den går bra

men förresten

skillnad om du ökar eller minskar i munstycke?
    19:19Jimmy

den går ju bra... de e någe me kröken asså mk..

föggen äre inge fel med
    19:21Jag

enda problemet med kröken jag kan se, är att den skulle vara bucklig. För det är iprincip det lättaste du kan ställa in, i trimväg

Reg.datum
    May 2010
    [QUOTE=Fiddyboy;24141]En jobbig 95a förklarar för mig hur jag ska trimma och ställa in min moppe.

[SPOILER]

Jisses. den visste fan inte vad han snacka om..... Snacka om Noob i kubik.

Reg.datum
    Mar 2006
    Såg en sjukt fin rumpa, så jag vände bilen och åkte efter. Upp med kameran så fick den inte helt in fokusen.

Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg
    Såg en sjukt fin rumpa, så jag vände bilen och åkte efter. Upp med kameran så fick den inte helt in fokusen.
    @Pedofil

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in