1. #1
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325

    Windows live konto spärrat?

    Skulle logga in på min MSN nu ikväll men då stod det att jag inte kunde komma in!
    Tryckte på mer information och då stod det att mitt konto hade spärrats för att dem misstänkte att mitt konto blivit kapat.
    Hur fan får jag bort spärren? :S
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  2. #2
    tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    -
    Inlägg
    2 834
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Skulle logga in på min MSN nu ikväll men då stod det att jag inte kunde komma in!
    Tryckte på mer information och då stod det att mitt konto hade spärrats för att dem misstänkte att mitt konto blivit kapat.
    Hur fan får jag bort spärren? :S
    Vanligtvis brukar det vara så att du trycker på 'mer information' på den lilla rutan som kommer upp när du försöker logga in.
    När du tryckt där så kommer en internet ruta upp som berättar hur du ska göra för att åtgärda det. Förut har det varit att du ska skriva in ditt mobilnummer så att du får en kod, efter det skriva in koden i fältet och wips, ditt konto är aktiverat igen..

  3. #3
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Det här kommer fram när jag trycker på "Get more information"

    Jag kan inte logga in på Messenger. Jag får felkoden 800488fe

    Du erfar detta problem eftersom vi upptäckt ovanlig aktivitet på ditt konto. Du måste se till så att ingen annan använder ditt konto.

    Vad betyder dessa meddelanden?
    När ett konto skickar stora mängder e-post, vänförfrågningar, eller postar massvis med kommentarer, finns det en stor risk att en spammare använder ditt konto. Vi blockerar konton så att verkliga användare kan få sina konton tillbaka. Blockerade konton kan inte logga in på Windows Live Messenger. Vårt mål är att hjälpa den verkliga ägaren att få tillbaka sitt konto.

    Såhär gör du för att få ditt konto återaktiverat:

    För att verifiera ditt konto, vänligen logga in på https://account.live.com. Om du inte kan verifiera kontot, skapa en post här, så kommer en av våra moderatorer att hjälpa dig.
    Och problemet är att när ska logga in för att verifiera mitt konto står det bara:

    Ditt konto har spärrats
    Varför visas det här?
    Någon kan ha använt ditt konto för att skicka en stor mängd skräppost (eller för att göra något annat som bryter mot Tjänstvillkor för Windows Live).
    Vi finns här för att hjälpa dig att få tillbaka ditt konto.
    Vad behöver du göra?
    Kontakta kundsupporten. Vi hjälper dig att låsa upp ditt konto och att göra det mer säkert.
    Tips! Du kan även häva blockeringen av ditt konto genom att logga in från en dator som du registrerade för Windows Live (DATORNAMN).
    Vi har rensat dina kontoinställningar
    Kunder hamnar ofta här eftersom någon annan har tillgång till ditt konto och använder det utan din vetskap för att skicka skräppost. För att skydda dig och dina kontakter har vi tagit bort alla Hotmail-frånvaromeddelanden och länkade konton som du kan ha haft.
    Prövade då att trycka på "Om du inte kan verifiera kontot, skapa en post här" Men då fick det inte att skapa en post där för att moderatorn hade stängt tråden, vafan ska jag göra?
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  4. #4
    tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    -
    Inlägg
    2 834
    http://lmgtfy.com/?q=800488fe

    Första länken google visar, så står det att du verifierar ditt konto på https://account.live.com

  5. #5
    davzzs avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Vasa, Finland
    Inlägg
    996
    Hände exakt samma för mig, blev tvungen att ska ett nytt acc. Gick inte ens att skicka en kod till telefonen mera.
    ... är helt ärligt mentalt efterbliven, när han är hungrig så får han ögon stora som tefat, går runt och gör avgrundsvrål!
    Som jag då..

  6. #6
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av tdwp Visa inlägg
    http://lmgtfy.com/?q=800488fe

    Första länken google visar, så står det att du verifierar ditt konto på https://account.live.com
    Läste du inte vad jag skrev innan eller? Det gick inte!
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  7. #7
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av davzz Visa inlägg
    Hände exakt samma för mig, blev tvungen att ska ett nytt acc. Gick inte ens att skicka en kod till telefonen mera.
    Fuuuck! Orkar inte göra nytt, har haft mitt sen jag var typ 9 år
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  8. #8
    tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    -
    Inlägg
    2 834
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Läste du inte vad jag skrev innan eller? Det gick inte!
    Men åh.. fel av mig.

    Antar att du får göra ett nytt konto då.

  9. #9
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av tdwp Visa inlägg
    Men åh.. fel av mig.

    Antar att du får göra ett nytt konto då.
    Fittmsn! Varför vart de spärrat för, jävla tattare!
    Hur fan ska jag göra nu då? Jag måste komma åt min mail men de kan jag ju inte göra nu!?
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  10. #10
    davzzs avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Vasa, Finland
    Inlägg
    996
    Men har du testat skicka en kod till telefonen då ? Fungerade för mig förut, men inte nu.. ? :/
    ... är helt ärligt mentalt efterbliven, när han är hungrig så får han ögon stora som tefat, går runt och gör avgrundsvrål!
    Som jag då..

  11. #11
    tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    -
    Inlägg
    2 834
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Fittmsn! Varför vart de spärrat för, jävla tattare!
    Hur fan ska jag göra nu då? Jag måste komma åt min mail men de kan jag ju inte göra nu!?
    Testa maila deras support eller något liknande.

  12. #12
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av tdwp Visa inlägg
    Testa maila deras support eller något liknande.
    Nu klickade jag runt som fan och då kom jag in på min mail, kan inte logga in på msn. Fattar ingenting
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  13. #13
    tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    -
    Inlägg
    2 834
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Nu klickade jag runt som fan och då kom jag in på min mail, kan inte logga in på msn. Fattar ingenting
    Knas.. :S

  14. #14
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av tdwp Visa inlägg
    Knas.. :S
    Nån som kan langa fram numret så man kan ringa, dem verkar ju helt efterblivna
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  15. #15
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Måste du skapa trådar om allt?
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Måste du skapa trådar om allt?
    Men shit! Drygare kille får man leta efter!
    Om han nu har problem så kan han väl skapa en ny tråd om det utan att du måste komma och provocera jämt! Väx upp för fan!
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Skulle nog föredra att gasa ihjäl mig än att åka en epa 40 mil, skicka den med bussgods fö faan.

  17. #17
    Fyrens avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    660
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Måste du skapa trådar om allt?
    Jag tror minsan övrigt delen är gjord för sådant här.

  18. #18
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Måste du skapa trådar om allt?
    Måste du gnälla på allt?
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  19. #19
    Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Hisingen, Göteborg
    Inlägg
    702
    "Kontakta kundsupporten. Vi hjälper dig att låsa upp ditt konto och att göra det mer säkert.
    Tips! Du kan även häva blockeringen av ditt konto genom att logga in från en dator som du registrerade för Windows Live (DATORNAMN)."
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

  20. #20
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Hutti Visa inlägg
    "Kontakta kundsupporten. Vi hjälper dig att låsa upp ditt konto och att göra det mer säkert.
    Tips! Du kan även häva blockeringen av ditt konto genom att logga in från en dator som du registrerade för Windows Live (DATORNAMN)."
    Är inloggad på den datorn, har kontaktat kundsupporten men inget fungerar!
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  21. #21
    Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Hisingen, Göteborg
    Inlägg
    702
    Då vet jag inget tyvärr.

    Den ända lösningen då är väl att göra en ny MSN.
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

  22. #22
    Citat Ursprungligen postat av Gilera runner Visa inlägg
    Men shit! Drygare kille får man leta efter!
    Om han nu har problem så kan han väl skapa en ny tråd om det utan att du måste komma och provocera jämt! Väx upp för fan!
    Men shit asså.

    Sent from my HTC Desire
    Citat Ursprungligen postat av Panceta
    Det första jag gör på ett förhör är att ta upp snusdosan, baka en fet jävel sen sitta där och va skitkaxig.

  23. #23
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av Gilera runner Visa inlägg
    Men shit! Drygare kille får man leta efter!
    Om han nu har problem så kan han väl skapa en ny tråd om det utan att du måste komma och provocera jämt! Väx upp för fan!
    Huh?
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  24. #24
    davzzs avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Vasa, Finland
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Huh?
    Btw, en kille har ju t.ex. skapat en tråd om han ska köpa en Drac eller en Aerox, lite längre ner i Övrigt. Det finns ju till och med en "Hojjvals-tråd"! Övrigt är ju till för övrigt, så din attityd är ju lite.. usch ?

    ... är helt ärligt mentalt efterbliven, när han är hungrig så får han ögon stora som tefat, går runt och gör avgrundsvrål!
    Som jag då..

  25. #25
    davzzs avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Vasa, Finland
    Inlägg
    996
    Okej, Dubbelpost men!
    Har fått tillbaka mitt acc nu! Tog alternativet, "Use my trusted PC", vilket inte fungerade, om jag inte laddade ner Windows Essentials, och gjorde det nya lösenordet via Internet Explorer. Fungerade direkt!

    Hoppas att man förstår, alltså, du måste ha nerladdat Windows Live Essentials 2011, och gör detta i Internet Explorer: Reset your password -> *ta ett av alternativen, "I forgot my password", "I know my Windows Live ID, but can't sign in", "I think someone else is using my Windows Live ID"* -> Skriv in ditt ID, och siffrorna, bokstäverna i rutan -> Välj alternativet "Use my trusted PC" -> Skapa ditt nya lösenord.

    Hoppas detta funkar, kan ha misstagit mig, minns inte allt så bra. Men om det inte funkar, så får du själv trixxa dig fram!
    ... är helt ärligt mentalt efterbliven, när han är hungrig så får han ögon stora som tefat, går runt och gör avgrundsvrål!
    Som jag då..

  26. #26
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av davzz Visa inlägg
    Okej, Dubbelpost men!
    Har fått tillbaka mitt acc nu! Tog alternativet, "Use my trusted PC", vilket inte fungerade, om jag inte laddade ner Windows Essentials, och gjorde det nya lösenordet via Internet Explorer. Fungerade direkt!

    Hoppas att man förstår, alltså, du måste ha nerladdat Windows Live Essentials 2011, och gör detta i Internet Explorer: Reset your password -> *ta ett av alternativen, "I forgot my password", "I know my Windows Live ID, but can't sign in", "I think someone else is using my Windows Live ID"* -> Skriv in ditt ID, och siffrorna, bokstäverna i rutan -> Välj alternativet "Use my trusted PC" -> Skapa ditt nya lösenord.

    Hoppas detta funkar, kan ha misstagit mig, minns inte allt så bra. Men om det inte funkar, så får du själv trixxa dig fram!
    Tack!
    Lyckades äntligen återställa mitt lösenord iallafall, en bra början! Kommer dock inte in för de står att inloggningen är blockerad pga. nån har skrivit fel lösenord för många gånger -.-
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in