Ämne: Dagens Fail!
Trådad visning
-
2010-11-15, 18:32 #11
- Reg.datum
- Jul 2010
Sug bamse*** UL. Jag menar det.
Håller med om UL, makes people walk.
Jag hade Zon 1 kort och var på väg fr. Uppsala till Tierp. Jag visste att jag skulle köpa biljett i Skyttorp men ingen biljettförsäljare kom. Tåget hade rört på sig i ett par minuter (fortfarande ej nästa station) och 2st G4Ssnubbar kommer fram till mig och ber om att få kolla på biljetten. Jag frågade om mitt Zon 1 kort funkade och de sa:
"Tyvärr". Jag tog DIREKT fram plånboken och frågade vad en biljett kostade men då sa de bara :
"Nää, det blir en liten tilläggsavgift".
Jaha, det är väl kanske 50kr eller nåt.
"1200kr plus biljettpriset" säger en av "Gforce"
"Skojar du?" säger jag med ett flin.
"Ser jag ut att skoja eller?" säger samma "geforce" med ett riktigt stone-face
"Men kan jag inte bara köpa en biljett då? Biljettförsäljaren gick inte ens förbi mig! (aldrig varit så sur i hela mitt liv, om ag hade kunnat mörda utan konsekvenser hade jag gjort det)
"Nää tyvärr, det funkar inte så (behandlar mig som en jävla plankare eller nåt), det är resenärens ansvar att leta reda på konduktören."
MEN FÖR I HELVETE, ÄR DET MENINGEN ATT JAG MÅSTEHA MED MIG EN UPPSLAGSBOK MED REGLER GÄLLANDE KOLLEKTIVTRAFIK VARJE GÅNG JAG SKA PÅ TÅGET!
Jag var så trött så jag orkade inte tjafsa och skrev på boten (ångrar mig nu i efterhand då vad jag tror kan de bara kasta av dig från tåget om man inte vill betala avgiften, upprepar, jag var trött), har nu 10 dagar på mig att betala in 1229kr, fan eller att det kommer att hända! Skrev en överklagan och skickade in till dom med brev.
Så fort jag lagat min moppe så ska jag fan åka upp till UL-centret och köra upp ett järnrör så långt upp i där solen aldrig lyser!!