Sidan 4 av 305 Första ... 234561454104 ... Sista

Ämne: Dagens Fail!

hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Bosnien har fler fans än Sverige idag på råsunda

Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Citat Ursprungligen postat av hence Visa inlägg
    Bosnien har fler fans än Sverige idag på råsunda
    Vilket bara visar på hur mycket löst folk vi släpper in i landet.

Citat Ursprungligen postat av Pimme Visa inlägg
    Vilket bara visar på hur mycket löst folk vi släpper in i landet.
    Word på det...

Pinsamt att vi kommer bli galet utsjungna av Bosniska fans idag. På planen lär vi också få bonk.

Råkade peta ner min mobil i en kopp halfull med te, märkte det inte förns efter ca 5 min. Knapparna levde ett eget lite ett tag där, men ja räddade den genom att bryta ut knapparn å blåsa med tryckluft nu funkar den igen

Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Uppe klockan 11, ska spela match snart. Pallar fan inte. Inte sugen alls

Uppe klockan 11, ska spela match snart. Pallar fan inte. Inte sugen alls
    Sovmorgon ju. Igår var jag uppe 5.30, hade match. Idag upp klockan 8, träning.

Min "efterblivna" bror sa att man ALDRIG kan få tillbaka pengar man lägger ut på en bil/moped (typ styling trim osv) och whatever

varför skulle man inte kunna :S

Drenners avatar
    Reg.datum
    May 2010
    här om dagen när pappa körde hem efter jobb så körde han på en kråka på motorvägen med vetten, när han kommer hem så upptäcker han att kråkfan fastnade i fronten på bilen... inte så konstigt att folk glodde som fan på hanxd

Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Min "efterblivna" bror sa att man ALDRIG kan få tillbaka pengar man lägger ut på en bil/moped (typ styling trim osv) och whatever

så du menar att du ska köpa trim/styling och sälja det för mer än nypris? din bror har en poäng

dessutom får du antagligen mera pengar för en moppe som är helt original än en som är trimmad och "stylad" till förbannelse

Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    här om dagen när pappa körde hem efter jobb så körde han på en kråka på motorvägen med vetten, när han kommer hem så upptäcker han att kråkfan fastnade i fronten på bilen... inte så konstigt att folk glodde som fan på hanxd
    du har en fågel!

Drenners avatar
    Reg.datum
    May 2010

han har ju rätt till väääääääldigt stor del....

Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    han har ju rätt till väääääääldigt stor del....
    finns alltid någon som får tillbaka pengarna som man lägger ut på TEX delar med mera (inkl fordonet)

finns alltid någon som får tillbaka pengarna
    du har fortfarande fel om du menar att man får tillbaka pengarna man lägger ut

förklara

förklara
    du köper en originalmoped för 15000 kr. du trimmar och stylar den för 7000 kr. försök sedan sälja den för 22000+, vågar sätta en del på att du inte lyckas...

Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    du köper en originalmoped för 15000 kr. du trimmar och stylar den för 7000 kr. försök sedan sälja den för 22000+, vågar sätta en del på att du inte lyckas...
    asså allt man lagt ut får man ju inte tillbaka alltid, men man kan alltid gå med liten vinst om man har tur

asså allt man lagt ut får man ju inte tillbaka alltid, men man kan alltid gå med liten vinst om man har tur
    nej. har du tur får du tillbaka det du lagt ut, men knappast mer än så

Den efterblivna är inte din bror, det är du.
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Med en flaska starksprit och lite rökelse kan allt bli rätt intressant att läsa.

Beror dock helt på hur man spenderar pengarna.. Jag har lyckats gå plus på vääldigt många moppar
    To much is never enough.. !

Errors avatar
    Reg.datum
    May 2010
    alltså det beror ju helt på hur moppen såg ut när man köpte den. T.ex man köper en derbi,yamaha osv. som ser rent utsagt förjävlig ut. Ytrost på ram fälgar osv, solblekta kåpor,söndriga kåpor, motorn dränkt i olja, vissa saker inte fungerar m.m. Då kan man tjäna en hacka eftersom det är nästan gratis att tvätta hela moppen, kåpor kan man måla, fixa sånt som är sönder. Det är egentligen lite 50/50 om man tjänar eller inte om man stylar trimmar osv det hela beror på hur moppen var från början.

Hoppas ni förstod vad jag försökte få fram, är inte så bra på att förklara
    xtreme 93 på gamla forumet
    Aprilia RS 125:an http://www.moppenet.nu/threads/435-E...=3528#post3528

Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Jag köpte min moppe för 12000, la ut cirka 3500 (inkulsive bensin och skit) och fick sålt den för 15000. Så om man räknar bort bensinen så gick jag plus.

Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Den efterblivna är inte din bror, det är du.
    tydligen inte, läs (0rres inlägg)

edit, och en massa till efter det

25. Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Hur tänker du då? Du gick ju back 500kr?
    Läs om, läs rätt.

Jag köpte min moppe för 12000, la ut cirka 3500 (inkulsive bensin och skit) och fick sålt den för 15000. Så om man räknar bort bensinen så gick jag plus.

I win, köpte min drac för 9800Kr, la 1000kr på munstycken, olja, lite fucko styling osv. Sålde för 16500kr

vivarns avatar
    Reg.datum
    May 2009
    Menar du att du la totalt 3500 på moppedelar eller på bensin,moppedelar osv? för 12000+3500 = 15500

tydligen inte, läs (0rres inlägg)

edit, och en massa till efter det

Du är lite långsam va?

Visst KAN du gå plus, köp en gammal skithög, dt eller mt. få den att starta och snygga upp, såklart du får mer än vad du köpte den för. Men däremot, köp en derbi -10 dra på eloxerade backspeglar, kapa bögan och vipps så har du bränt en förmögenhet.
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Med en flaska starksprit och lite rökelse kan allt bli rätt intressant att läsa.

Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Menar du att du la totalt 3500 på moppedelar eller på bensin,moppedelar osv? för 12000+3500 = 15500
    I quote myself:
    Så om man räknar bort bensinen så gick jag plus.
    12000 + 3500 = 15500
    12000 + X + Bensin = 15500
    12000 + X < 15000

Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg

Men däremot, köp en derbi -10 dra på eloxerade backspeglar, kapa bögan och vipps så har du bränt en förmögenhet.
    Jo, det är ju rätt uppenbart.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in