-
2010-08-29, 20:49 #1
Piaggio nrg mc3 som inte startar. måste läsas!!!
tjena! har enm piaggio nrg mc3 som vi har gjort rätt mkt med nu, vi har bytt cylinder och sedan bytt packboxar. mopeden får ner bensin i förgasaren vilket resulterade att det nya stiftet fick färg och lukta bensin (det lukta bensin ur röret också). den får en riktig bra gnista. endå så startar mopeden inte?!


Snälla hjälp mig då jag har mopedkort men ingen fungerande moppe
kom med tips och förslag och berätta allt ni kan. tack på förhand!
-
2010-08-29, 21:02 #2Medlem
- Reg.datum
- Aug 2010
- Ort
- Enebyberg
- Inlägg
- 105
Har ni satt kolven åt rätt hål? Pilen ska peka åt avgasporten...
-
2010-08-29, 21:18 #3
-
2010-08-29, 21:38 #4Medlem
- Reg.datum
- Aug 2010
- Ort
- Enebyberg
- Inlägg
- 105
Bytte ni reedsen?
-
2010-08-29, 22:09 #5
-
2010-08-29, 22:21 #6Medlem
- Reg.datum
- Aug 2010
- Ort
- Enebyberg
- Inlägg
- 105
Hela membranet? Ni kanske satte dom åt fel håll?
-
2010-08-29, 22:26 #7
-
2010-08-29, 22:28 #8
-
2010-08-29, 23:16 #9kanske får ner för mkt?Jag är inte rasist,
Ja är pianist, Ja trycker ner både vita och svarta
-
2010-08-29, 23:33 #10Medlem
- Reg.datum
- Aug 2010
- Ort
- Enebyberg
- Inlägg
- 105
-
2010-08-30, 00:14 #11
-
2010-08-30, 00:19 #12
Kan vara förgasaren som är gravt felinställd. Testa byta ner några munstyckestorlekar, rengör tändstiftet och försök igen.
Ju mindre rutin, desto mer liv!
Svara med citat


