1. #1

    Piaggio nrg mc3 som inte startar. måste läsas!!!

    tjena! har enm piaggio nrg mc3 som vi har gjort rätt mkt med nu, vi har bytt cylinder och sedan bytt packboxar. mopeden får ner bensin i förgasaren vilket resulterade att det nya stiftet fick färg och lukta bensin (det lukta bensin ur röret också). den får en riktig bra gnista. endå så startar mopeden inte?!

    Snälla hjälp mig då jag har mopedkort men ingen fungerande moppe kom med tips och förslag och berätta allt ni kan. tack på förhand!

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av [email protected] Visa inlägg
    tjena! har enm piaggio nrg mc3 som vi har gjort rätt mkt med nu, vi har bytt cylinder och sedan bytt packboxar. mopeden får ner bensin i förgasaren vilket resulterade att det nya stiftet fick färg och lukta bensin (det lukta bensin ur röret också). den får en riktig bra gnista. endå så startar mopeden inte?!

    Snälla hjälp mig då jag har mopedkort men ingen fungerande moppe kom med tips och förslag och berätta allt ni kan. tack på förhand!
    Har ni satt kolven åt rätt hål? Pilen ska peka åt avgasporten...

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av vozzen Visa inlägg
    Har ni satt kolven åt rätt hål? Pilen ska peka åt avgasporten...
    jag kollade det idag och den peka neråt

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av [email protected] Visa inlägg
    jag kollade det idag och den peka neråt
    Bytte ni reedsen?

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av vozzen Visa inlägg
    Bytte ni reedsen?
    japp hela den byttes

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av [email protected] Visa inlägg
    japp hela den byttes
    Hela membranet? Ni kanske satte dom åt fel håll?

  7. #7

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    hur sätter man ett membran åt fel håll?

    membranet kan läcka. vart så för mig ett antal gånger. annars så gissar jag på förgasar strul
    även fast den får ner soppa?

  9. #9
    Lennarts avatar
    Reg.datum
    Dec 2006
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    5 324
    Jag är inte rasist,
    Ja är pianist, Ja trycker ner både vita och svarta

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    hur sätter man ett membran åt fel håll?

    membranet kan läcka. vart så för mig ett antal gånger. annars så gissar jag på förgasar strul
    Det sa jag inte, man kan sätta reedsen åt fel håll.

  11. #11

  12. #12
    Kan vara förgasaren som är gravt felinställd. Testa byta ner några munstyckestorlekar, rengör tändstiftet och försök igen.
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in