Sidan 2 av 3 Första 123 Sista
  1. #31
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av Hannes Visa inlägg
    Tjena webbe hur går det? jag och min svärfar har slagit vad om vad det är för problem med din moppe.
    Han säger soppan jag säger tändspolen, inte mycket pengar på spel men en hel del ära..................
    vore skönt att sätta gubb fan på plats!

    /H
    Jag ska prova byta tändningen imorgon på min lediga dag så vi hoppas att det går vägen

    Ska försöka hjälpa dig, dock hoppas jag bara hitta felet

  2. #32

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    du min mrx är lika dan , blev så för någon dag sen , har du fixsat din, var vad felet då?

  3. #33
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av jontes rrx Visa inlägg
    du min mrx är lika dan , blev så för någon dag sen , har du fixsat din, var vad felet då?
    Nej inte fixad

    Matte är aldrig hemma så får inte tändningen så kan inte prova det

  4. #34
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Nej inte fixad

    Matte är aldrig hemma så får inte tändningen så kan inte prova det
    skojar du eller? han lirar ju cs 24/7 bara att hämta den.
    hette Monster_extream på förra forumet.
    http://www.garaget.org/?car=271209

  5. #35
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av Antee Visa inlägg
    skojar du eller? han lirar ju cs 24/7 bara att hämta den.
    Joo jag ska nog dit imorgon, fan han lovar lixom att komma hit och sen kommer han aldrig..

  6. #36
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Joo jag ska nog dit imorgon, fan han lovar lixom att komma hit och sen kommer han aldrig..
    men du förutsätter ofta att folk gör precis som du vill så kan tänka mig en del tjat ligger bakom att han skulle komma med sakerna
    hette Monster_extream på förra forumet.
    http://www.garaget.org/?car=271209

  7. #37
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av Antee Visa inlägg
    men du förutsätter ofta att folk gör precis som du vill så kan tänka mig en del tjat ligger bakom att han skulle komma med sakerna
    Nej, jag ringde honom, frågade om han kunde köra hit grejorna om jag gav han en 50 lapp så sa han typ att han skulle komma hit gratis..

    Väntade hela dagen och så kom han inte, sen ringde jag dagen efter så hade han tydligen inte fått igång moppen så kom inte..


    Men jag ska till han antagligen imorgon, ska ringa han strax

  8. #38
    Låter som tändstift/tändhatt kan sitta löst eller vara trasigt. Alt förgasar inställning.

  9. #39
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av Daanne Visa inlägg
    Låter som tändstift/tändhatt kan sitta löst eller vara trasigt. Alt förgasar inställning.
    Jag kan kolla förgasarinställningarna någon dag, har helt sjukt felinställd nu men det har inte varit felet innan ´

    Men kollar tändstiftet och tändhatten då antagligen..

  10. #40
    låter nästan som att flotären har fastnat och bara släpper in lite bensin så att de inte fins tillräckligt med bensin efter att du kört lite. alltså när den står stilla ett tag finns de fult med bensin i förgasaren men när du börjar köra töms den tills du får "soppatorsk" och pecis när man får soppatosk så dår den för mycket luft då varvar den upp mera. men när du drar in kopplingen och rullar lite så rinner de ner lite gran så kan du köra lite igen, så va de med min gamla pwk förgasare blev samma på både min derbi och min aerox med samma förgasare

  11. #41
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av Hyper_osten Visa inlägg
    låter nästan som att flotären har fastnat och bara släpper in lite bensin så att de inte fins tillräckligt med bensin efter att du kört lite. alltså när den står stilla ett tag finns de fult med bensin i förgasaren men när du börjar köra töms den tills du får "soppatorsk" och pecis när man får soppatosk så dår den för mycket luft då varvar den upp mera. men när du drar in kopplingen och rullar lite så rinner de ner lite gran så kan du köra lite igen, så va de med min gamla pwk förgasare blev samma på både min derbi och min aerox med samma förgasare
    Jag vet, jag fixade faktiskt det, gick ut och provade, gick sjukt bra, sen efter ett tag låter den helt fuckat, dock kunde jag komma upp till 5:an och maxa, sen vända och köra lugnt tillbaka den sträckan som jag kört och sen fuckar den typ, låter inte som innan, låter typ som värmenypning eller nått

    Men nu går den ju inte igång alls, röret är helt kallt också, helt sick..

  12. #42
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag vet, jag fixade faktiskt det, gick ut och provade, gick sjukt bra, sen efter ett tag låter den helt fuckat, dock kunde jag komma upp till 5:an och maxa, sen vända och köra lugnt tillbaka den sträckan som jag kört och sen fuckar den typ, låter inte som innan, låter typ som värmenypning eller nått

    Men nu går den ju inte igång alls, röret är helt kallt också, helt sick..
    Måste tyvärr klicka quote på mig själv eftersom här var helt dött

    Har dock kommit på 3 saker..
    1. Den får fin gnista
    2. Den får bensin
    3. Cylindern är fin och veven går runt..

    Den startar ändå inte, inte ens lite tändning..

  13. #43
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Låter som membranet har gett upp.. att det öppnas alldels för länge och öser in soppa i cylindern så stiftet dränks rent ut sagt.

    Kika membranet, jag har haft samma problem på min fucko drac..


    Mvh Kevin
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

  14. #44
    Heik Webbe!

    Kom nu att tänka på när du skriver att du varit ute och kört att den sedan går kasst. Min gick exakt så när min flottör hängt sig, så ta och kolla upp det!

    Edit: Såg att du redan fått det förslaget och åtgärdat det. Det skulle inte vara så att det kan ha hänt ännu en gång? Har du tittat ifall det finns bensin i vevhuset? Ifall det finns, töm ut det och försök starta igen!
    Citat Ursprungligen postat av Riejukillen Visa inlägg
    sötis, du skulle ha lagt av en jävla brakskit då hade du fått en extra knuff så hade du kört under 7sek

  15. #45
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av 4gg3 Visa inlägg
    Heik Webbe!

    Kom nu att tänka på när du skriver att du varit ute och kört att den sedan går kasst. Min gick exakt så när min flottör hängt sig, så ta och kolla upp det!

    Edit: Såg att du redan fått det förslaget och åtgärdat det. Det skulle inte vara så att det kan ha hänt ännu en gång? Har du tittat ifall det finns bensin i vevhuset? Ifall det finns, töm ut det och försök starta igen!
    Har precis satt på förgasaren för typ 3:e gången och flottören ser fräsh ut, speciellt med tanke på att det är ny förgasare också

    Bensin i vevhuset har jag tänkt på, sen sa Moberg också att gnistan kan ha varit gul och inte blå som den ska vara eller något i den stilen så ska prova med din tändning sen ju

    Citat Ursprungligen postat av pAd105 Visa inlägg
    Låter som membranet har gett upp.. att det öppnas alldels för länge och öser in soppa i cylindern så stiftet dränks rent ut sagt.

    Kika membranet, jag har haft samma problem på min fucko drac..


    Mvh Kevin
    Kan vara det, dock har jag provat två olika membran och inget fungerar..

  16. #46
    titta så inte den tar tjuvluft... min packbox till svänghjulet hade åkt ut.. så bööa den bara

  17. #47
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av vongyllis Visa inlägg
    titta så inte den tar tjuvluft... min packbox till svänghjulet hade åkt ut.. så bööa den bara
    Ska antagligen få på en annan motor snart, tar busens istället och prova så det inte är något i själva motorn som är fel, om det är det får jag renovera hela den och min ekonomi börjar bli tight nu..

    Men kollar det som du sa, får nog hem ett insug med tändningen av "4gg3"

  18. #48
    Antar att du testat att byta tändstift?
    Citat Ursprungligen postat av Riejukillen Visa inlägg
    sötis, du skulle ha lagt av en jävla brakskit då hade du fått en extra knuff så hade du kört under 7sek

  19. #49
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av 4gg3 Visa inlägg
    Antar att du testat att byta tändstift?
    Jodå, eller har fixat det gamla med, ska prova med ny cdi och tändstift om jag får låna mopedverkstadens i löfte om att det inte fungerar så får dom prova att laga

    Men du får fixa tändningen och det tills nästa vecka så köper jag nytt tändstift och så ser vi om det fungerar

  20. #50

  21. #51
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    för att kunna hålla koll på om flottören hänger sig så kan du ju köpa en sån där genomskinlig kopp.
    Hade en innan, dom är ett av mina hatobjekt just nu, gillar verkligen inte dom..
    Men flottören är fin nu så det är inte det.
    Tack ändå

  22. #52
    min dt gjorde samma sak efter jag glömde spänna svänghjulet ordentligt, kände inte att det satt löst men när jag hade av det för att kolla tändplattan såg jag att det var spår i hela svänghjulet och kilen var helt slaktad.
    har även varit med om att svänghjulet skavt upp en sladd så den legat och jordat mot svänghjulet. Exakt samma resultat, går bra ibland men ibland inte.

    plocka av svänghjulet och kolla !

    MVH
    utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv

    Släng en kommentar på Dracen http://www.moppenet.nu/showthread.php/4708

  23. #53
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av E.Hansson Visa inlägg
    min dt gjorde samma sak efter jag glömde spänna svänghjulet ordentligt, kände inte att det satt löst men när jag hade av det för att kolla tändplattan såg jag att det var spår i hela svänghjulet och kilen var helt slaktad.
    har även varit med om att svänghjulet skavt upp en sladd så den legat och jordat mot svänghjulet. Exakt samma resultat, går bra ibland men ibland inte.

    plocka av svänghjulet och kolla !

    MVH
    Jag hade faktiskt tänkt göra det men tänkte kolla lite annat först

  24. #54
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag hade faktiskt tänkt göra det men tänkte kolla lite annat först
    varför inte bara kolla svänghjulet? var ju skit bra tips "e.hansson".

    vad ska du kolla innan?
    hette Monster_extream på förra forumet.
    http://www.garaget.org/?car=271209

  25. #55
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av Antee Visa inlägg
    varför inte bara kolla svänghjulet? var ju skit bra tips "e.hansson".

    vad ska du kolla innan?
    För att jag tänkte ringa cykelbollen och fråga om jag får låna cdi, så kolla tändningen samtidigt
    Sen får jag hem en italkit i veckan antagligen.

    Jag ska laga kicken så jag kan kolla gnistan utan att springa och har precis fixat gasvajern bättre

  26. #56
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    UPDATE!
    Allting i motorn går fortfarande runt när jag plockade av barikiten för att kolla efter. Även barikiten var i toppskick. Så jag bestämde mig för att göra en snabb koll på allting. Jag har bytat förgasare till min 28mm Stage6 pwk och även insug till ett nytt. Fungerade inte så provade byta alla bensinslangar, membranet, luftfiltret samt rengöra förgasaren. Det fungerade inte heller, men så kom någon med idén om att den feltände vilket verkade logiskt för mig. Jag tog av tändningen och jajamen, kilen var knäckt så där trodde jag att jag löst allting! Monterade på min andra tändning med ny krysskil och tyckte att jag skulle ut och köra men icke sa nicke, den startade inte fortfarande. Kollade gnistan och den är fin och tänder helt rätt och cylindern får bensin till sig så jag förstår inte alls problemet.

    Någon vänlig själ som vill hjälpa till innan jag lämnar in motorn för lagning till helgen?

  27. #57

  28. #58
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Ur med tändstift+rör, i med växel och spring lite, tillbaks med dom och prova springa lite igen?
    (Men växel i då med förslagsvis.)
    Hade inte röret på nu när jag provade dock, men det kommer inga avgaser ur skiten, bara oförbränd bensin.

  29. #59

  30. #60
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Precis därför du ska göra som jag skrev?

    För då får du ur all bensin ur vevhuset, har haft så på min gamla hajper med.
    Det komiskar att jag tänkte faktiskt springa men när jag väl kom åt helvete insåg jag att jag glömt växelpeten.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in