1. #1

    Internationella regler kring körning med 50cc scooter

    Hej.

    Jag har tagit am-kortet och undrar nu om jag får ta min eumoped och köra ned till tex. tyskland på semester eller något annat europeiskt land?

  2. #2
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av Nilsson Visa inlägg
    Hej.

    Jag har tagit am-kortet och undrar nu om jag får ta min eumoped och köra ned till tex. tyskland på semester eller något annat europeiskt land?
    Man får ju göra det med bilar och motorcyklar, så varför inte?

  3. #3
    Om jag inte minns helt fel så har nästan alla EU länder samma lagar kring EU mopeder så det ska nog inte vara något problem, dock inte 100 på det. Vänta å se vad Michél, The Svensson eller Rexxy säger.

  4. #4
    Ja, så länge ditt körkort motsvarar de regler som finns i utlandet. Om du som 16-åring tar körkort i en delstat i USA får du som exempel inte använda det på en annan plats där högre åldersgräns gäller.

    Om jag inte minns helt fel så har nästan alla EU länder samma lagar kring EU mopeder så det ska nog inte vara något problem, dock inte 100 på det. Vänta å se vad Michél, The Svensson eller Rexxy säger.
    Oh nej, det är stora skillnader.

    Ska forska i ämnet och återkommer med korrekt svar.
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

  5. #5
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    jag har hört att i danmark får mopederna gå 60 lagligt.

  6. #6

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in