1. #1
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325

    Derbin går inte på fullgas, hjälp?

    I morse när jag skulle till skolan så böar derbin och tillslut dör om jag har på fullgas, men sen när jag skulle åka mitt på dan så fungerade den perfekt, sen på eftermiddagen igen så gick den likadant som på morgonen? Har vart såhär sen igår eftermiddag

    Har i princip bara bytt drev på den.

  2. #2
    Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Hisingen, Göteborg
    Inlägg
    702
    den kanske inte orkar drevet?
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Huttibari Visa inlägg
    den kanske inte orkar drevet?
    Då skulle han inte orka ibland å ibland går de bra
    Svarvar och bygger special delar till olika fordon
    Mer info här

  4. #4
    Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Hisingen, Göteborg
    Inlägg
    702
    nerförsbacke ?
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

  5. #5

  6. #6
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Soppabrist.

    Hur ser din setup ut i helhet?
    Skulle tro det jag med faktiskt..
    Har bara bytt framdrev och så är pluggen i mynningen dragen, de är allt..
    Gjorde rent förgasaren alldeles nyss och lyckades såklart paja ena gängar på cyllen till avgasröret...

  7. #7
    Låter som "stopp" i bensinslangen. Pröva o sätta på reserven (om du har) o se om det hjälper.

    En fråga bara, har du tillräckligt med bensin i tanken?

  8. #8
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Jonne Visa inlägg
    Låter som "stopp" i bensinslangen. Pröva o sätta på reserven (om du har) o se om det hjälper.

    En fråga bara, har du tillräckligt med bensin i tanken?
    Har autokran, fulltankad

    Funderade på de där om de va stopp i slangen, men hur fan kan den gå på halv och tre fjärdedels gas men inte full gas?

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Har autokran, fulltankad

    Funderade på de där om de va stopp i slangen, men hur fan kan den gå på halv och tre fjärdedels gas men inte full gas?
    Flottören hänger sig kanske? Hände mig likadant, va bara skit i förgasaren men vet inte med din. :S

  10. #10
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Jonne Visa inlägg
    Flottören hänger sig kanske? Hände mig likadant, va bara skit i förgasaren men vet inte med din. :S
    Vet ju inte om jag löste problemet eftersom jag inte kunde testa eftersom de ska ju jävlas hela tiden..

  11. #11
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Har autokran, fulltankad

    Funderade på de där om de va stopp i slangen, men hur fan kan den gå på halv och tre fjärdedels gas men inte full gas?
    När den går upp i högre varv vill den ju ha mer bensin om jag förstår rätt, och då bör de ju kunna bli så, am i right?

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av Jonne Visa inlägg
    Flottören hänger sig kanske? Hände mig likadant, va bara skit i förgasaren men vet inte med din. :S
    hänger sig flotören så pumpar det in bensin hela tiden.. och om du menar att den har hängt sig så den stänger så borde den inte ens starta eller gå...

    men du sa på morgonen ?,,, börjar bli höst ute nu.. kallt på morgonen . så gå upp lite i munstycke

  13. #13
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av vongyllis Visa inlägg
    hänger sig flotören så pumpar det in bensin hela tiden.. och om du menar att den har hängt sig så den stänger så borde den inte ens starta eller gå...

    men du sa på morgonen ?,,, börjar bli höst ute nu.. kallt på morgonen . så gå upp lite i munstycke
    Men på eftermiddagen gick den ju dåligt igen? Då är de inte kallt

  14. #14
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg
    När den går upp i högre varv vill den ju ha mer bensin om jag förstår rätt, och då bör de ju kunna bli så, am i right?
    Om de är stopp i en slang så borde de inte komma bensin alls?

    Dubbel

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Men på eftermiddagen gick den ju dåligt igen? Då är de inte kallt
    Fan svinkallt ju
    Typ 18 grader

    Dock tror jag inte det spelar nån roll men ändå

  16. #16
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Om de är stopp i en slang så borde de inte komma bensin alls?

    Dubbel
    Kan vara skräp som lagt sig längs kanten.

  17. #17
    kan vara smuts i förgasaren, så testa att rengör den

  18. #18
    Kan vara din vakuumkran som hänger sig och inte vill fungera som den skall. Prova att suga i vakuum slangen när du har bränsleslangen bortkopplad och se så det rinner som det skall.

  19. #19
    Förgasarinställningar, hade likadant på min förra Senda. Den hade gått bra innan med en viss bestyckning innan, men så började den gå skit och då ställde jag bara in förgasaren och så gick den som en klocka igen. Det är bara att ställa in förgasaren

  20. #20
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Men på eftermiddagen gick den ju dåligt igen? Då är de inte kallt
    bööar den på fullgas e det för litet munstycke.. annars tror jag som crisse med vakum slangen..
    Citat Ursprungligen postat av Jonne Visa inlägg
    Fan svinkallt ju
    Typ 18 grader

    Dock tror jag inte det spelar nån roll men ändå
    18 grader ?.. då har du det värligt varmt för årstiden

  21. #21
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Tack allihop för svar! Rengjorde förgasaren igår så ska kolla idag om de blev något bättre.
    Om inte, så ska jag pilla lite på luftskruven samt tomgångsskruven.
    Går inte det, ska jag kolla vakuumkranen, går inte de så byter jag munstycke

    Tack

  22. #22
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Dubbel, men men!

    Derbin är nu lagad, läcker dock i avgasröret pga. trasig gänga i cylindern men problemet med att den dör på fullgas är borta
    Ny cylinder måste i allafall inköpas efter Frihamnen

  23. #23
    vad va felet

  24. #24
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Skit i föggen skulle jag tro, gjorde rent föggen och satt på allt igen, funkade perfekt

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in