Sidan 3 av 8 Första 12345 ... Sista
  1. #61
    Citat Ursprungligen postat av Vikt0r Visa inlägg
    Rullar själv runder på en Kahalani surf medium flex, randal 2 180mm truckar och gula orangatang(stavning) hjul. Några jävla slidehjul tydligen.

    Helt okej brädda. Mjuk och go till det mesta. Min första brädda, litel äskigt att åka snabbt imed den svänger så lätt.

    Provade thomas droppade slipstream lowrider idag. Sjukt najs med droppat, nästa brädda blir droppad utan sanck. Hade även velat prova en lång jävla dancer brädda. Verkar appnajs


    Min brädda gnisslar en heldel nästa jag svänger. Läste något om blyertsspets på förra forumet minns jag. Sen läste jag att man kunde olja/smörja här med. Tips någon ?
    Du kan bryta av en 2-3 blyertsspetsar och lägga i pivotcupen innan du monterar ihop trucken igen. Har själv gjort detta både på min och på polares brädor, funkar varje gång

  2. #62
    Väldigt väldigt väldigt snart så

    Into Foreign Customs, June 21, 2010, 9:36 am
    Arrived Abroad, June 21, 2010, 9:36 am, SWEDEN
    International Dispatch, June 16, 2010, 2:53 pm, ISC SAN FRANCISCO (USPS)
    Arrival
    Acceptance, June 14, 2010, 12:57 pm, GRANITE BAY, CA 95746
    Electronic Shipping Info Received, June 13, 2010

  3. #63
    Citat Ursprungligen postat av quuz Visa inlägg
    Väldigt väldigt väldigt snart så

    Into Foreign Customs, June 21, 2010, 9:36 am
    Arrived Abroad, June 21, 2010, 9:36 am, SWEDEN
    International Dispatch, June 16, 2010, 2:53 pm, ISC SAN FRANCISCO (USPS)
    Arrival
    Acceptance, June 14, 2010, 12:57 pm, GRANITE BAY, CA 95746
    Electronic Shipping Info Received, June 13, 2010
    Vad är detta?

  4. #64
    Tobbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jönköping döh Tjabon!
    Inlägg
    139
    Citat Ursprungligen postat av quuz Visa inlägg
    Väldigt väldigt väldigt snart så

    Into Foreign Customs, June 21, 2010, 9:36 am
    Arrived Abroad, June 21, 2010, 9:36 am, SWEDEN
    International Dispatch, June 16, 2010, 2:53 pm, ISC SAN FRANCISCO (USPS)
    Arrival
    Acceptance, June 14, 2010, 12:57 pm, GRANITE BAY, CA 95746
    Electronic Shipping Info Received, June 13, 2010
    Vågar man gissa på en bestälning av något slag?

  5. #65
    Inom några dagar får du se :3

  6. #66
    Citat Ursprungligen postat av Molle Visa inlägg
    Du kan bryta av en 2-3 blyertsspetsar och lägga i pivotcupen innan du monterar ihop trucken igen. Har själv gjort detta både på min och på polares brädor, funkar varje gång
    Okej, pivotcupen? Är det svårt att plocka ner trucken eller? Verkar ju litet å jevligt.. Hur länge är bräddan tyst sen då ?

  7. #67
    Citat Ursprungligen postat av Vikt0r Visa inlägg
    Okej, pivotcupen? Är det svårt att plocka ner trucken eller? Verkar ju litet å jevligt.. Hur länge är bräddan tyst sen då ?
    Det är enkelt och tar max 1 minut, skruva loss kingpinmuttern, dra ut din kingpin, dra sen ut hangarn och släng i en blyertspets eller två i pivot cupen. Den är tyst länge sen

  8. #68
    23 jun kl 08:22 Skövde, Lastad på bil, utkörning påbörjad

    Bättre än julafton? Ja

  9. #69
    Citat Ursprungligen postat av quuz Visa inlägg
    23 jun kl 08:22 Skövde, Lastad på bil, utkörning påbörjad

    Bättre än julafton? Ja
    langa bild på skiten!!!

  10. #70
    Tomten kom tidigt iår :3

    Fullbag elise
    Zealous trucks
    Otangs 4president




  11. #71
    det ända jag kännde igen var hjulen

    Men såg helt okej ut. Är det någon downhillsak eller? Vad är det "busningsliknande" grejen framtill vid truckinfästningen för något ?

  12. #72
    Citat Ursprungligen postat av Vikt0r Visa inlägg
    det ända jag kännde igen var hjulen

    Men såg helt okej ut. Är det någon downhillsak eller? Vad är det "busningsliknande" grejen framtill vid truckinfästningen för något ?
    Helt okej, kan man minst säga haha Truckarna är Zealous precicionstruckar (väldigt lika kahalanis CNC truckar.) Brädan är en fullbag elise. Och ja det är väldigt mycket downhillbräda

    Ja det är en bushing i fram som funkar som ett fotstop, skitbra när de går fort så man slipper tänka på vart man ska ställa foten, behövs även då min fot glider väldigt mycket frammåt när jag står i tuck, det gan den inte göra om bushingen sitter där

  13. #73
    Citat Ursprungligen postat av quuz Visa inlägg
    Helt okej, kan man minst säga haha Truckarna är Zealous precicionstruckar (väldigt lika kahalanis CNC truckar.) Brädan är en fullbag elise. Och ja det är väldigt mycket downhillbräda

    Ja det är en bushing i fram som funkar som ett fotstop, skitbra när de går fort så man slipper tänka på vart man ska ställa foten, behövs även då min fot glider väldigt mycket frammåt när jag står i tuck, det gan den inte göra om bushingen sitter där
    okej då är jag med hur står du när menar att du "står i tuck" ? :s

    Jag är väldigt sugen på en droppad brädda. Provade som sagt en slipstream lowrider och gillade den skrapt. Har lite problem med kickandet och det känndes mycket bättre på den droppade. så jag funderar på att bara köpa en droppad brädda och sen flytta över mina randaltruckar med orangatang hjulen.

    har kollat en del och dem flesta droppade bräddorna jag hittat förutom slipstream är ju ofta rena downhillbräddar. typ inge flex. det vill jag icke ha. Ska åka på den, kanske trixa lite. men framför allt åka på.
    Någon som har tips på bra droppade bräddor helt enkelt
    Tack på förhand

  14. #74
    Citat Ursprungligen postat av Vikt0r Visa inlägg
    okej då är jag med hur står du när menar att du "står i tuck" ? :s

    Jag är väldigt sugen på en droppad brädda. Provade som sagt en slipstream lowrider och gillade den skrapt. Har lite problem med kickandet och det känndes mycket bättre på den droppade. så jag funderar på att bara köpa en droppad brädda och sen flytta över mina randaltruckar med orangatang hjulen.

    har kollat en del och dem flesta droppade bräddorna jag hittat förutom slipstream är ju ofta rena downhillbräddar. typ inge flex. det vill jag icke ha. Ska åka på den, kanske trixa lite. men framför allt åka på.
    Någon som har tips på bra droppade bräddor helt enkelt
    Tack på förhand
    Tuck


    Jo visst är det lättare att kicka på en droppad bräda. Dock finns det inte vad jag vet, några droppade brädor med jättemycket flex, då som du säger, dropapde brädor mest är till för downhill och håller även på att dö ut. Jag sålde min caften förra månaden, förmodligen en av de bästa droppade brädor men då ville du minsann inte köpa den

    Om du kan hitta en Rogers bros asym så köp den fort! Där har du en jävlig grym droppade bräda, inte så jättemycket droppad dock:



    Landyactz switch

    http://www.landyachtz.se/product.php?id_product=27

    Rayne nemesis (jävligt grym freeride bräda, låter precis som det du letar efter, lagom lång, bred och droppad)


    http://www.jsmlongboards.com/butik/?id=722

  15. #75
    tack quuz

    Ville ha en ny brädda. plus din var där la ingen flex i alls. Värsta DH bräddan

    Den rogers bräddan var sexig. Den vite verkar ju stenhård så nix. Rayne bräddan verka dock riktigt sexig som du sa. Skall helt kolla upp den mer med truckar och vad det landar på. Skall även prova polarens slipstream och prova mer med droppat. gillade det starkt!

    tusen tack för svaret quuz. blir så jävla åk sugen när man ser alla fina plankor

  16. #76
    dubbelpost

    la ju blyretsspetsar i truckarna för några dagar sedan. Blev ju betydligt tystare men gnisslar fortfarande lite. Kom att jag kanske la spetsarna fel. ska man lägga ner dem hela? Eller ska dem lixom krossas och "dammet" lixom smörja nere i pincuten(?).

  17. #77
    Citat Ursprungligen postat av Vikt0r Visa inlägg
    dubbelpost

    la ju blyretsspetsar i truckarna för några dagar sedan. Blev ju betydligt tystare men gnisslar fortfarande lite. Kom att jag kanske la spetsarna fel. ska man lägga ner dem hela? Eller ska dem lixom krossas och "dammet" lixom smörja nere i pincuten(?).
    Jag lägger alltid i spetsarna hela, och när jag gör det brukar jag också passa på att rengöra både bushingsen och nere i pivotcupen, då brukar det sluta gnissla

  18. #78
    Vart snyggt imo!

  19. #79
    Citat Ursprungligen postat av DaTTe Visa inlägg
    Vart snyggt imo!
    Njaaa, kan nog inte hålla med dig där...

  20. #80
    Citat Ursprungligen postat av Molle Visa inlägg
    Jag lägger alltid i spetsarna hela, och när jag gör det brukar jag också passa på att rengöra både bushingsen och nere i pivotcupen, då brukar det sluta gnissla
    Okej
    En polare hade något silikon smörjspraj som han hade till sin softairgun. Smörjde lite och blev knäptyst Funkar nästan bättre än blyrertsen hittlis tycker jag. Eller silikonet kanske inte är bra för trucken :S ?

  21. #81
    Behöver lite hjälp, som den nybörjare jag är..

    Efter att ha velat fram och tillbaks ett tag så lutar de åt att skaffa mig en longboard! Har kikat lite snabbt på denna: http://www.kahalani.se/product_info....oducts_id=1372

    Det jag är ute efter är en bräda som är stabil i högre farter och svänger bra, om det går att kombinera? Om denna bräda är helt fel så rekommendera gärna nåt annat.. Dock i samma prisklass om det går!

  22. #82
    Citat Ursprungligen postat av Holm Visa inlägg
    Behöver lite hjälp, som den nybörjare jag är..

    Efter att ha velat fram och tillbaks ett tag så lutar de åt att skaffa mig en longboard! Har kikat lite snabbt på denna: http://www.kahalani.se/product_info....oducts_id=1372

    Det jag är ute efter är en bräda som är stabil i högre farter och svänger bra, om det går att kombinera? Om denna bräda är helt fel så rekommendera gärna nåt annat.. Dock i samma prisklass om det går!
    Låter bra den brädan, jag skulle rekommendera ett par Randal R-II 180 mm truckar samt Orangatang (Durian 83A) hjul om du är ute efter lite hårdare, annars Abec 11 Gumballs om du vill ha mjukare.

    Själv har jag en Kahalani Surf, ligger i samma prisklass tror jag, och jag är helnöjd. Funkar lika bra i backar som den gör att cruisa med. Fast då kanske man ska ha i åtanke att jag sällan åker i mer än ca 30 km/h...

  23. #83
    Citat Ursprungligen postat av Molle Visa inlägg
    Låter bra den brädan, jag skulle rekommendera ett par Randal R-II 180 mm truckar samt Orangatang (Durian 83A) hjul om du är ute efter lite hårdare, annars Abec 11 Gumballs om du vill ha mjukare.

    Själv har jag en Kahalani Surf, ligger i samma prisklass tror jag, och jag är helnöjd. Funkar lika bra i backar som den gör att cruisa med. Fast då kanske man ska ha i åtanke att jag sällan åker i mer än ca 30 km/h...
    Tackar! Hur märker man skillnaden mellan hjulen i körningen?

  24. #84
    Citat Ursprungligen postat av Holm Visa inlägg
    Behöver lite hjälp, som den nybörjare jag är..

    Efter att ha velat fram och tillbaks ett tag så lutar de åt att skaffa mig en longboard! Har kikat lite snabbt på denna: http://www.kahalani.se/product_info....oducts_id=1372

    Det jag är ute efter är en bräda som är stabil i högre farter och svänger bra, om det går att kombinera? Om denna bräda är helt fel så rekommendera gärna nåt annat.. Dock i samma prisklass om det går!
    Det är en bra bräda, köp den med paris 180 truckar och ett par otang 4president eller inheats så blir det epic

    Citat Ursprungligen postat av Holm Visa inlägg
    Tackar! Hur märker man skillnaden mellan hjulen i körningen?
    Märker de på en hel del saker, hur snabbt man rullar, hur bra/dåligt de slidear, hur bra de grippar, hur mycket de slits, hur snabbt de slits osv.

    VIll du ha ett hjul med mycket grepp så satsa på ett med "sharp lips"
    Tex dessa plasma


    Eller "rounded lips"
    Så som dessa durian har, gör det lite enklare att slidea men har inte lika mycket grepp


    Jag skulle iaf rekomendera dig att köra på ett par inheats eller 4president i 80a, skillnaden mellan inheats och 4president är att inheats är 75mm och 4president 70mm.

    ---

    Iaf polaren drog med och fota lite downhill igår




    Kan fixa lite större bilder när han väl skickar dem.

  25. #85
    Citat Ursprungligen postat av quuz Visa inlägg
    Det är en bra bräda, köp den med paris 180 truckar och ett par otang 4president eller inheats så blir det epic



    Märker de på en hel del saker, hur snabbt man rullar, hur bra/dåligt de slidear, hur bra de grippar, hur mycket de slits, hur snabbt de slits osv.

    VIll du ha ett hjul med mycket grepp så satsa på ett med "sharp lips"
    Tex dessa plasma

    Eller "rounded lips"
    Så som dessa durian har, gör det lite enklare att slidea men har inte lika mycket grepp

    Jag skulle iaf rekomendera dig att köra på ett par inheats eller 4president i 80a, skillnaden mellan inheats och 4president är att inheats är 75mm och 4president 70mm.
    Tackar Quuz, grymt svar! Gött att dom truckarna + o-tang hjulen gick att beställa som ett komplett brädkitt, blir billigare

    Sen undrar jag, när man ska beställa brädan kan man fylla i sin vikt? Sen vad för flex borde man ha? Är väl en smaksak men men, nåt tips?

    Snygga bilder btw!
    Senast redigerat av Holm den 2010-07-07 klockan 10:50.

  26. #86
    Citat Ursprungligen postat av Holm Visa inlägg
    Tackar Quuz, grymt svar! Gött att dom truckarna + o-tang hjulen gick att beställa som ett komplett brädkitt, blir billigare

    Sen undrar jag, när man ska beställa brädan kan man fylla i sin vikt? Sen vad för flex borde man ha? Är väl en smaksak men men, nåt tips?

    Snygga bilder btw!
    Ang flex så ska du köra mycket dh är det alltid bra med en stiff bräda, alltså så lite flex som möjligt. Vet inte riktigt hur Kahalani tänker när de erbjuder flex alternativ till deras DH bräda, kanske är flexet anpassat till just DH och att man fyller i sin vikt därefter. Bästa vore om du frågar dem, slå en signal och fråga (de svarar aldrig på mail)

  27. #87
    Citat Ursprungligen postat av quuz Visa inlägg
    Ang flex så ska du köra mycket dh är det alltid bra med en stiff bräda, alltså så lite flex som möjligt. Vet inte riktigt hur Kahalani tänker när de erbjuder flex alternativ till deras DH bräda, kanske är flexet anpassat till just DH och att man fyller i sin vikt därefter. Bästa vore om du frågar dem, slå en signal och fråga (de svarar aldrig på mail)
    Ah, så kan man göra. Väger ju typ 63kg endast.. Så vill ju inte ha en alltför hård bräda

  28. #88
    Tobbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jönköping döh Tjabon!
    Inlägg
    139
    Fick min Slipstream the twin idag ,valde holey trucks ,orangea BigZigs 86a och billitin kullager! är sjukt nöjd!

  29. #89
    jag har en roger brors mini cruiser att sälja för billig peng. http://www.longboard.nu/longboard_ph...php?f=6&t=8739

    hör av er

  30. #90

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in