Sidan 6 av 8 Första ... 45678 Sista
  1. #151

  2. #152
    Fyrens avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    660
    Ska lacka min truckar imorgon. Frågan är vilken färg? Gjort 2 bilder med mina "skills". Några andra färger man ska testa? Vilken tycker ni är snyggast? Har svårt att betämma mig...




  3. #153

  4. #154
    Fyrens avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    660
    Citat Ursprungligen postat av quuz Visa inlägg
    Såg ut att gå hyffsat fort där i första backen när han trillade

  5. #155
    Citat Ursprungligen postat av Fyren Visa inlägg
    Såg ut att gå hyffsat fort där i första backen när han trillade
    w

  6. #156
    Fyrens avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    660
    Citat Ursprungligen postat av quuz Visa inlägg
    Najs

  7. #157


    min b-räda rätt nöjd med den faktist! dock inte kört jätte jätte mycket på den men mycket skönare än min gammla bräda iallfall!

    Apex37
    Randal RII "pink"
    Abec 11 flashbacks 88a
    random skate skf lager

  8. #158
    Original gör ju bra grejer.

  9. #159
    Citat Ursprungligen postat av Molle Visa inlägg
    Original gör ju bra grejer.
    Meah, deras truckar är lame
    w

  10. #160
    Citat Ursprungligen postat av quuz Visa inlägg
    Meah, deras truckar är lame
    mjo aldrig hört nåt bra om dom så är kvar på mina trogna RII

  11. #161
    Citat Ursprungligen postat av quuz Visa inlägg
    Meah, deras truckar är lame
    Ska kanske erkänna att jag inte har provat deras truckar, men i övrigt är brädorna riktigt nice.

  12. #162
    Tänkte sälja min älskade minibräda, riktigt skön minibräda, passar perfekt i skåpet i skolan, ryggsäcken eller under tröjan. Sparsamt använd och grippan är i väldigt fint skick. Har inte använt brädan mycket alls utan använde den mest för att ta mig till gymnasiet sen har den legat hemma. Blir inte mer oldschool än såhär






    Zflex jay adams (1100kr)
    Length: 29.25"
    Width: 7.5"

    Tracker midtrack 85mm (550kr)
    Kryptronics classic K 65mm (450kr) (det här är dem bra kryptronicshjulen och inte dem nya tramsiga som är kassa)
    Tracker abec 5 kullager (200)

    Totalt 2300
    Säljes för 1400 (alternativt 1200 kr om ni tar den nu i helgen då jag kommer befinna mig i Göteborg på fredag och Stockholm på lördag)
    w

  13. #163
    mackanss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Danderyd/Täby
    Inlägg
    209
    Nu har man börjat för säsongen igen, riktigt gött är det!

    Söker en youtube film jag hittade förra året. Rätt bra kvalité på klippet, var inte någon tillverkares video. Har för mig att det var 4 dudes som gick ut från en dörr i ett typiskt amerikanskt hus, 3 på longboard, en på inlines. Sen cruzade de ner för typiska ''amerikanska gator'' (boskapsområde). Ritkigt go känsla i filmen var det iaf. Någon som vet vilken det var?

    Mvh
    ”Price is what you pay. Value is what you get.” - Warren Buffett

    http://thenextproject.tumblr.com/

  14. #164
    Fyrens avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    660
    Citat Ursprungligen postat av mackans Visa inlägg
    Nu har man börjat för säsongen igen, riktigt gött är det!

    Söker en youtube film jag hittade förra året. Rätt bra kvalité på klippet, var inte någon tillverkares video. Har för mig att det var 4 dudes som gick ut från en dörr i ett typiskt amerikanskt hus, 3 på longboard, en på inlines. Sen cruzade de ner för typiska ''amerikanska gator'' (boskapsområde). Ritkigt go känsla i filmen var det iaf. Någon som vet vilken det var?

    Mvh
    Känner igen den, tror den har länkats här. Ska hjälpa till att leta

  15. #165
    Har en Loaded Tan Tien med Paris 180mm truckar och stimulus 86a hjul. Älskar den!


    Bjuder även på lite inspiration

    F.d summertime

  16. #166
    Laggets avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Laholm
    Inlägg
    158
    Någon som vet vad en nybörjare bör tänka på och vilken bräda som kanske är bäst lämpad för mig?
    CHA CHA alá, ville bara säga jag gillar er, och gillar inte Yellotail så mycket....

  17. #167
    Citat Ursprungligen postat av Lagget Visa inlägg
    Någon som vet vad en nybörjare bör tänka på och vilken bräda som kanske är bäst lämpad för mig?
    Skaffa hjälm, knäskydd och handskar, för du kommer ramla i början. Du bör alltid kunna stanna i den hastighet du kör
    w

  18. #168
    Tillverkade mig ett par slidehandskar idag, ska bli kul att prova dem imorgon.
    Om det skulle vara helt åt helvete får man väl ta och beställa ett par av Loaded's, verkar riktigt grymma!

  19. #169
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Riktigt inne på longboard nu, hittade en nice Riviera ned en brud som screentryck. Vill inte ha så mycket flex, hur är denna?

    http://www.junkyard.se/Product.aspx?...etailId=149132
    Senast redigerat av ralley den 2011-04-30 klockan 14:45.
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  20. #170
    Har ej testat Riviera, inte deras bräda eller hjul, men truckarna och kullagren är i alla fall bra. Funkar säkert helt okej, hade dock rekommenderat typ Kahalani eller Loaded om du tänker åka mycket.

  21. #171
    minibecks avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Glommen
    Inlägg
    224
    Behöver råd!
    Om jag ska ha en bräda som jag bara ska cruisa med nu på sommarn och åka till kompisar och åka lite i stan och så, vad ska jag ha för bräda ? ingen budget!. Loaded vanguard ? ge tips få flera. !
    Senast redigerat av minibeck den 2011-05-01 klockan 13:42.
    Yamaha Dt50r

  22. #172
    mackanss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Danderyd/Täby
    Inlägg
    209
    Citat Ursprungligen postat av minibeck Visa inlägg
    Behöver råd!
    Om jag ska ha en bräda som jag bara ska cruisa med nu på sommarn och åka till kompisar och åka lite i stan och så, vad ska jag ha för bräda ? ingen budget!. Loaded vanguard ? ge tips få flera. !
    Kahalani Citycruiser låter rätt optimalt.
    ”Price is what you pay. Value is what you get.” - Warren Buffett

    http://thenextproject.tumblr.com/

  23. #173
    minibecks avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Glommen
    Inlägg
    224
    Citat Ursprungligen postat av mackans Visa inlägg
    Kahalani Citycruiser låter rätt optimalt.
    såg riktigt nice ut jag som fäst mig så vid vanguard, hehe men vanguard är inget bra köp eller ?
    Yamaha Dt50r

  24. #174
    Citat Ursprungligen postat av minibeck Visa inlägg
    såg riktigt nice ut jag som fäst mig så vid vanguard, hehe men vanguard är inget bra köp eller ?
    Vanguard är en sjukt bra bräda, har haft min i över 4 år nu och den är fortfarande lika nice
    w

  25. #175
    Fyrens avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    660
    Citat Ursprungligen postat av minibeck Visa inlägg
    såg riktigt nice ut jag som fäst mig så vid vanguard, hehe men vanguard är inget bra köp eller ?
    Jodå, riktigt fin bräda. Med en lite mjukare flex är det helt magisk att pumpa med

    Dock föredrar jag Dervish framför den, eftersom den har drop-trough och även lite bräda framför och bakom truckarna, så man har en yta att använda som hävstång vid tricks osv, vilket vanguard knappt har

  26. #176

  27. #177

    Thumbs up

    måste bara tipsa er alla on den här brädan!
    http://www.fuel-fire.se/produkt.php?sd_esp_1_pid=83
    perfekt till stadscruising, tricks och som carvingplanka. kostar bara 800 spänn så den är bra för en nybörjare som inte riktigt vet om han vill lägga ner för mycket pengar, provade en ceviche med ungefär samma setup och katon känns som en bättre pump och trickbräda förutom att cevichen är lättare att göra manuals, värt att nämna är att katon inte har någon flex.

    flex tycker jag är väldigt personligt, jag har ingen bräda som flexar då jag tycker om att känna vad brädan gör. sector racing formula är bra hjul och ganska billiga sen finns abec som också är rätt bra, till cruising brukar dom flesta ha runt 80a i hårdhet på hjulen. truckar skulle jag säga paris 150 eller 180 mm beroende på vilken bräda du ska ha och om du vill ha stabillitet eller bra svängradie.


  28. #178
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Tack så sjukt mycket för tipset. Måste man köpa till hjul osv? Sitter på mobilen och orkar inte läsa allt det skrev.
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  29. #179
    Citat Ursprungligen postat av Mange Visa inlägg
    måste bara tipsa er alla on den här brädan!
    http://www.fuel-fire.se/produkt.php?sd_esp_1_pid=83
    perfekt till stadscruising, tricks och som carvingplanka. kostar bara 800 spänn så den är bra för en nybörjare som inte riktigt vet om han vill lägga ner för mycket pengar, provade en ceviche med ungefär samma setup och katon känns som en bättre pump och trickbräda förutom att cevichen är lättare att göra manuals, värt att nämna är att katon inte har någon flex.

    flex tycker jag är väldigt personligt, jag har ingen bräda som flexar då jag tycker om att känna vad brädan gör. sector racing formula är bra hjul och ganska billiga sen finns abec som också är rätt bra, till cruising brukar dom flesta ha runt 80a i hårdhet på hjulen. truckar skulle jag säga paris 150 eller 180 mm beroende på vilken bräda du ska ha och om du vill ha stabillitet eller bra svängradie.
    Tack så mycket för all hjälp! Katon såg mycket intressant ut, får kolla vidare på den.

  30. #180
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Vad jag förstod så vart det inga hjul till, vad skall man köpa till?
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in