Sidan 7 av 8 Första ... 5678 Sista
  1. #181
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Är detta okej, om jag bara vill åka runt lite för att lära mig i sommar. Tycker jag om det så kommer jag skaffa mig en annan.

    Vill inte lägga allt för mycket.. http://www.junkyard.se/Product.aspx?...etailId=142785
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  2. #182

  3. #183

  4. #184

  5. #185

  6. #186

  7. #187





    Bilderna togs efter första åkturen, därav är den lite skitig. Men fyfan vad kul det är!

    Föresten har jag ett litet problem, jag åker tydligen någonting som kallas mongo inom skate, jag pushar med framfoten istället för bak. Är det något som kommer påverka min åkning så att det är värt att lära sig det "rätta" sättet?

  8. #188
    Så länge du tycker det är skönt så påverkar det väl inte direkt din åkning, ev att det blir lite osmidigare att hoppa på brädan när du pushar.



    Själv avskyr jag mongo push då jag har åkt skateboard i flera år. Tål det bara inte, ser så jävla fult ut
    F.d summertime

  9. #189

  10. #190
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Forza, vad kostade den?
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  11. #191

  12. #192
    Citat Ursprungligen postat av FoRzA_ Visa inlägg





    Bilderna togs efter första åkturen, därav är den lite skitig. Men fyfan vad kul det är!

    Föresten har jag ett litet problem, jag åker tydligen någonting som kallas mongo inom skate, jag pushar med framfoten istället för bak. Är det något som kommer påverka min åkning så att det är värt att lära sig det "rätta" sättet?
    Nee de påverkar inget negativt, sålänge du inte fotbromsar med framfoten, GÖR INTE DET! Helt livsfarligt, jag gör det själv, sjukt ostabilt när det går fortare. Så lär dig att bromsa med bakfoten istället för främre.
    w

  13. #193

  14. #194
    Fyrens avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    660
    Ja ush. Kör själv mongo. Helt sjukt jobbigt är det, eftersom jag även bromsar med framfoten. Så fort det går över 25 när man ska bromsa blir det riktigt ostabilt... Är nof försent att öva bort det för mig med :/

  15. #195

  16. #196
    Fyrens avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    660
    Citat Ursprungligen postat av FoRzA_ Visa inlägg
    Testade att köra vanlig regular idag och det kändes tillräckligt bra för att sluta med mongo. Framför allt då det var totalt omöjligt att bromsa med bakre foten när jag kör mongo
    Det jobbigaste är helt klart att kicka med bakre foten, i mitt fall högern... Stapplar fram

  17. #197

  18. #198
    Citat Ursprungligen postat av quuz Visa inlägg
    Nee de påverkar inget negativt, sålänge du inte fotbromsar med framfoten, GÖR INTE DET! Helt livsfarligt, jag gör det själv, sjukt ostabilt när det går fortare. Så lär dig att bromsa med bakfoten istället för främre.

    Varför bromsar du med framfoten? Förstår inte hur det kan vara skönare på något sätt.
    F.d summertime

  19. #199

  20. #200

  21. #201
    Också en fråga om Original Skateboards Apex 37.

    Har tröttnat lite på min Surf, och tänkte prova en Apex 37a, hade tänkt mig Stimulus 83a, men borde man satsa på Originals egna truckar eller ett par Paris 180mm? Själv så tycker jag att det annars låter rätt gött med ett par 200mm från Original, men inte hört mycket bra om deras truckar. Vad tycker ni?

  22. #202
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Känns dock ovärt att köpa en longboard för 2000:- om man inte kör mycket.
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  23. #203
    Citat Ursprungligen postat av Puryeah Visa inlägg
    Varför bromsar du med framfoten? Förstår inte hur det kan vara skönare på något sätt.
    Det är det inte heller. Lärde mig helt enkelt att fotbromsa med främre foten, då jag även kickar med den
    w

  24. #204

    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    linköping
    Inlägg
    1 239
    kul att man kommer ner för en backe i typ 20 med mobilen i handen för jag filmar min kompis, så ska jag ta liiite mer fart för att h'nga med honom. dock sätter jag foten på hjulet och tvärbromsar, flyger ca 1,5m och skrapar magen, armbågen, axeln, handleden, knogarna, fingrarna och stukar så klart handleden

  25. #205
    Fyrens avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    660
    Citat Ursprungligen postat av widell Visa inlägg
    kul att man kommer ner för en backe i typ 20 med mobilen i handen för jag filmar min kompis, så ska jag ta liiite mer fart för att h'nga med honom. dock sätter jag foten på hjulet och tvärbromsar, flyger ca 1,5m och skrapar magen, armbågen, axeln, handleden, knogarna, fingrarna och stukar så klart handleden
    Den känner jag igen Tror till och med jag har det på film någonstans... Återkommer om jag hittar

  26. #206
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Vare nå jävla longboard meet på södermalm i torsdags? Var minst 100 st som körde longboard nedför en backe när vi skulle hämta pizza
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  27. #207

    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    linköping
    Inlägg
    1 239
    Citat Ursprungligen postat av Fyren Visa inlägg
    Den känner jag igen Tror till och med jag har det på film någonstans... Återkommer om jag hittar
    ännu bättre att jag ska ner till landet och röja, riva hus och slänga skit hela dan imorgon

    EDIT: fint att jag tappa mobilen också, 6 av 9 silvriga knappar blev svarta

  28. #208

  29. #209
    Fyrens avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    660
    Wakie wakie!

    Dagens lilla projekt

  30. #210

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    186
    Snyggt!

    Får min Holesom med holeys och Big zigs den 11:e Kommer bli f1
    “Computer games don’t affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.”

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in