1. #1
    Peter_95s avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    472

    moppen tagen , ja nekar , vad kan hända

    åkte moppe med en polare i ca 90 ( körde min ludix 70 cc utan kåpor , ser en känd civil bil i lkpg , åker till en skejt park i närheten så kommer dom igen med bilen , jag och kompisen drar in på en cykelbana och flyr hem till han , ca 10 min senare står ja ute på gatan med moppen på tomgång , sen kommer en civilbil och stannar & säger att ja kört , vilket ja förnekar , dom testar moppen & tar den till stationen , och dom 2 civil poliserna i den första bilen vittnar om att ja kört , hur kommer det gå i rättegång om ja vittnar ? , hadde ju hjälm & allt på mig ...

  2. #2

  3. #3
    Blåneka och säg att du inte körde och att du lånade ut moppen till en kompis

  4. #4

  5. #5
    Peter_95s avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    472
    man får väll stå på topmgång en minut ? , sen ja hadde samma kläder , lika bra att erkäna då ?

  6. #6

  7. #7
    Peter_95s avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    472
    de är absolut inte första , & vem har sagt att ja har moppekort , lika bra att erkäna då

  8. #8

  9. #9
    Peter_95s avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    472
    men då måste ja vänta på rättegång eller hur ? , & 2 polser vittnar om att dom sett mig köra = att ja har liten chans i rätten ?

  10. #10

  11. #11
    Peter_95s avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    472
    hadde samma kläder på mig som de sa

  12. #12

  13. #13

  14. #14
    Zätas avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Sunne
    Inlägg
    3 207
    Varit med om ungefär samma sak.

    kan berätta lite snabbt.
    Körde trimmat på gatan rätt ofta, hade alltid på mig hjälm med svarttonade glasögon + svart mc väst och sedan cross byxor.

    Har haft polisen efter mig ibland, men inte varit några större problem, men en dag så försökte dom stanna mej, cevil polis. dom prejjade ut mig mot väg kanten. jag tvärnitade och vände och körde ifrån.
    efter den dagen kom dom till skolan (gick i 9an) och frågade elever/lärare osv.. vem jag var..
    Så då fick dom fram mitt namn. Samma dag ringer det i mobilen, då står dessa ceviler i mitt garage och försöker starta mopeden. dom fick inte liv i den och fråga hur dom skulle få start i den.
    Jag sa inte att jag hade åkt och blablabla...

    Tillslut tog dom med sig mopeden till polisstationen och mätte den med lazer och den gick ju inte lagligt förståss. Pratade med dom en hel del i telefon.. vart ombesiktning och massa skit. jag skulle få en massa böter och sådant.

    Dom kom hem och snackade med mig och mina föräldrar. Men jag bara nekade hela tiden och föräldrarna visste inget såklart

    Det vart inget utav det då dom inte hade nog med bevis på att just jag hade åkt.

    Dom hade mopeden i ungefär 2 - 3 veckor innan jag fick tillbaka den.
    Dom tog bara röret då jag sa att det var det enda! var tydligen en expert där och inspekterade den
    också. Men det roliga var ju att jag hade bytt cylinder/förgasare/vevparti osv på den...
    Fick tillbaka röret sen när fallet lagts ner.

    Hände rätt roliga saker i detta också, polisen failar lite och skit. men skrev inte
    med det blir ju så långt

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Varit med om ungefär samma sak.

    kan berätta lite snabbt.
    Körde trimmat på gatan rätt ofta, hade alltid på mig hjälm med svarttonade glasögon + svart mc väst och sedan cross byxor.

    Har haft polisen efter mig ibland, men inte varit några större problem, men en dag så försökte dom stanna mej, cevil polis. dom prejjade ut mig mot väg kanten. jag tvärnitade och vände och körde ifrån.
    efter den dagen kom dom till skolan (gick i 9an) och frågade elever/lärare osv.. vem jag var..
    Så då fick dom fram mitt namn. Samma dag ringer det i mobilen, då står dessa ceviler i mitt garage och försöker starta mopeden. dom fick inte liv i den och fråga hur dom skulle få start i den.
    Jag sa inte att jag hade åkt och blablabla...

    Tillslut tog dom med sig mopeden till polisstationen och mätte den med lazer och den gick ju inte lagligt förståss. Pratade med dom en hel del i telefon.. vart ombesiktning och massa skit. jag skulle få en massa böter och sådant.

    Dom kom hem och snackade med mig och mina föräldrar. Men jag bara nekade hela tiden och föräldrarna visste inget såklart

    Det vart inget utav det då dom inte hade nog med bevis på att just jag hade åkt.

    Dom hade mopeden i ungefär 2 - 3 veckor innan jag fick tillbaka den.
    Dom tog bara röret då jag sa att det var det enda! var tydligen en expert där och inspekterade den
    också. Men det roliga var ju att jag hade bytt cylinder/förgasare/vevparti osv på den...
    Fick tillbaka röret sen när fallet lagts ner.

    Hände rätt roliga saker i detta också, polisen failar lite och skit. men skrev inte
    med det blir ju så långt
    HAHAHHAHA fyfan, kan du inte berätta hela historien? älskar sånt skit kul att läsa½

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Varit med om ungefär samma sak.

    kan berätta lite snabbt.
    Körde trimmat på gatan rätt ofta, hade alltid på mig hjälm med svarttonade glasögon + svart mc väst och sedan cross byxor.

    Har haft polisen efter mig ibland, men inte varit några större problem, men en dag så försökte dom stanna mej, cevil polis. dom prejjade ut mig mot väg kanten. jag tvärnitade och vände och körde ifrån.
    efter den dagen kom dom till skolan (gick i 9an) och frågade elever/lärare osv.. vem jag var..
    Så då fick dom fram mitt namn. Samma dag ringer det i mobilen, då står dessa ceviler i mitt garage och försöker starta mopeden. dom fick inte liv i den och fråga hur dom skulle få start i den.
    Jag sa inte att jag hade åkt och blablabla...

    Tillslut tog dom med sig mopeden till polisstationen och mätte den med lazer och den gick ju inte lagligt förståss. Pratade med dom en hel del i telefon.. vart ombesiktning och massa skit. jag skulle få en massa böter och sådant.

    Dom kom hem och snackade med mig och mina föräldrar. Men jag bara nekade hela tiden och föräldrarna visste inget såklart

    Det vart inget utav det då dom inte hade nog med bevis på att just jag hade åkt.

    Dom hade mopeden i ungefär 2 - 3 veckor innan jag fick tillbaka den.
    Dom tog bara röret då jag sa att det var det enda! var tydligen en expert där och inspekterade den
    också. Men det roliga var ju att jag hade bytt cylinder/förgasare/vevparti osv på den...
    Fick tillbaka röret sen när fallet lagts ner.

    Hände rätt roliga saker i detta också, polisen failar lite och skit. men skrev inte
    med det blir ju så långt
    men va fan de hade ju inte rätt att ta röret ju det är ju inte olagligt att ha en trimmad moppe bara att framföra den på svenska vägar

  17. #17
    Zätas avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Sunne
    Inlägg
    3 207
    men va fan de hade ju inte rätt att ta röret ju det är ju inte olagligt att ha en trimmad moppe bara att framföra den på svenska vägar
    http://www.moppenet.nu/showthread.ph...1082#post71082

    Skrev typ allt där

    jag fick tillbaka röret senare när utredningen var klar.
    Signatur raderad p.g.a. brott mot §6.2.
    MNFs regler
    Det var som fasen..

  18. #18
    Peter_95s avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    472
    ajk får r aktiskt tilbaka denmrn ! , sa att ja körde , polisen sa att han sklulel va snäll mot mig . förhoppningsvis så är röret kvar , sa att ja bara hadde rör

  19. #19
    Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Örbyhus
    Inlägg
    1 047
    Hejsan ! Jag har en fråga. Jag har en Motorhispania och jag är bara 13 år jag har alltså inget kort eller nånting. Kan jag åka på en parkering där jag bor utan att blir tagen för olovlig körning ? Alltså jag kör ju tekniskt sätt inte på vägen utan på en parkering där jag bor ? tacksamm för svar

  20. #20
    Peter_95s avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    472
    Citat Ursprungligen postat av Stampe71 Visa inlägg
    Hejsan ! Jag har en fråga. Jag har en Motorhispania och jag är bara 13 år jag har alltså inget kort eller nånting. Kan jag åka på en parkering där jag bor utan att blir tagen för olovlig körning ? Alltså jag kör ju tekniskt sätt inte på vägen utan på en parkering där jag bor ? tacksamm för svar
    om du har tillstånd av ägarna till parkeringen , och vadfan lär dig starta en egen tråd & sätt dig inte på en moppe & kör påvägen förens du fyllt 15 bara , hejsvejs

  21. #21
    Citat Ursprungligen postat av Peter_95 Visa inlägg
    om du har tillstånd av ägarna till parkeringen , och vadfan lär dig starta en egen tråd & sätt dig inte på en moppe & kör påvägen förens du fyllt 15 bara , hejsvejs
    Krävs mer en bara tillåtelse från ägaren du. Sen, va inte så jävla spydig grabben. Du har åkt fast och samtidigt som du verkar stoltsera med det. Var inte så jävla korkad och kör trimmat och sen spela ball med det.

  22. #22
    Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Örbyhus
    Inlägg
    1 047
    Citat Ursprungligen postat av Peter_95 Visa inlägg
    om du har tillstånd av ägarna till parkeringen , och vadfan lär dig starta en egen tråd & sätt dig inte på en moppe & kör påvägen förens du fyllt 15 bara , hejsvejs
    Jag hade inte tänkt att bara sätta mig och åka om de va de du trodde ? de jag undrade va om jag kunde åka på en parkering utan att de vart olåvlig körning. Eftersom de teknisktsätt inte va väg men jag prata med min pappa oxå sa han att de är ett allmän parkering och blir därför olåvlig körning. Och för de andra så va de inte meningen att jag skulle sno nån annans tråd utan de va en lite fråga bara men nästa gång startar jag en egen tråd.

  23. #23
    Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Hisingen, Göteborg
    Inlägg
    702
    nej skit i honom, du låna hans tråd o du fick svar. Mycket enklare än att göra en helt ny tråd!
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

  24. #24
    Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Örbyhus
    Inlägg
    1 047
    Citat Ursprungligen postat av Hutti Visa inlägg
    nej skit i honom, du låna hans tråd o du fick svar. Mycket enklare än att göra en helt ny tråd!
    Ja jag tänkte lite så jag oxå , men nästa gång jag ska låna nåns tråd kanske jag ska fråga så dom inte blir arga men tack för svaren

  25. #25
    Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Hisingen, Göteborg
    Inlägg
    702
    gör du så
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

  26. #26
    Citat Ursprungligen postat av Stampe71 Visa inlägg
    Jag hade inte tänkt att bara sätta mig och åka om de va de du trodde ? de jag undrade va om jag kunde åka på en parkering utan att de vart olåvlig körning. Eftersom de teknisktsätt inte va väg men jag prata med min pappa oxå sa han att de är ett allmän parkering och blir därför olåvlig körning. Och för de andra så va de inte meningen att jag skulle sno nån annans tråd utan de va en lite fråga bara men nästa gång startar jag en egen tråd.
    Enda stället du får lov att köra med din moped är på inhägnat område. Regler gällande inhägnat område är VÄLDIGT luddiga, men generelt sätt så är ett inhägnat område ett av nått slag stängslat område, som allmän trafik inte har tillgång till. Kan vara flygfält, racingbana, brand/militärt övningsfält m.m.

    Generelt sätt kan man säga att allt som är anslutet till allmän väg får du inte köra på, detta inkluderar parkeringar, vändplatser osv.

    Hoppas du fick ett vettigt svar.

    Mvh

  27. #27
    Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Örbyhus
    Inlägg
    1 047
    Okej tackar så mycket för svaret

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in