1. #1

    Nytt rör eller cylinder?

    Vad tycker ni jag ska göra?
    Jag kör med leovince tt s6 streetrace, polini speedcontrol och 19mm just nu så ska jag:
    1. Byta cylindern till en polini corsa eller mhr replica (kommer komma nytt rör i framtiden om jag skaffar någon av dessa cyllar)
    2. Byta tt röret mot ett yasuni c16?
    Kommer det bli större skillnad i effekt med c16 och streetrace cylindern än med tt och mhr replica eller corsa?

  2. #2

  3. #3
    Jag skulle nog köpt röret.

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av erkan94 Visa inlägg
    Vad tycker ni jag ska göra?
    Jag kör med leovince tt s6 streetrace, polini speedcontrol och 19mm just nu så ska jag:
    1. Byta cylindern till en polini corsa eller mhr replica (kommer komma nytt rör i framtiden om jag skaffar någon av dessa cyllar)
    2. Byta tt röret mot ett yasuni c16?
    Kommer det bli större skillnad i effekt med c16 och streetrace cylindern än med tt och mhr replica eller corsa?
    Jag tycker att du ska köra på cylindern först, byt sen förgasare, då kommer skillnaden. Jag rekomenderar mhr replica

  5. #5

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    byter han inte rör så är en värre cylinder helt onödigt.

    byt röret och sen cyllen.
    Han hade ju ett rör hemma

  7. #7

  8. #8
    kör på röret
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  9. #9
    Drenners avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    G-town aka genarp city
    Inlägg
    658
    röret...

  10. #10
    Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kjula flygraka
    Inlägg
    688
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    men att använda leovince tt på malossi mhr replica är ju bara korkat.

    det är ju avgasröret som ger 70% av motoreffekten så ett kasst rör på en vass cylle kan inte bli annat än skit.
    Och vem har lurat i dig det?

    Röret gör inte 70%, då kan man lika gärna säga att cylindern gör 100% eftersom den inte går alls utan cylinder.

    Jag har hört med både hyperrör på originalcylindrar och originalrör på hypercylindrar och då måste jag säga att det sistnämnda är bättre och det funkar riktigt bra ihop. I det här fallet snackar vi om både snälla cylindrar och snälla rör, då kan man kombinera precis hur man vill.

    Vad som blir störst skillnad vet jag inte då cylindrarna du nämnde inte är så mycket vassare än den du har, men det är marginellt. Det är dessutom bättre att ha en reservcylinder än två olika rör!
    Don´t make excuses, make horsepower!

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    Och vem har lurat i dig det?

    Röret gör inte 70%, då kan man lika gärna säga att cylindern gör 100% eftersom den inte går alls utan cylinder.

    Jag har hört med både hyperrör på originalcylindrar och originalrör på hypercylindrar och då måste jag säga att det sistnämnda är bättre och det funkar riktigt bra ihop. I det här fallet snackar vi om både snälla cylindrar och snälla rör, då kan man kombinera precis hur man vill.

    Vad som blir störst skillnad vet jag inte då cylindrarna du nämnde inte är så mycket vassare än den du har, men det är marginellt. Det är dessutom bättre att ha en reservcylinder än två olika rör!
    Jo tänkte med att det skulle vara bra med en reservcylinder, sen kommer jag ju skaffa annat rör i framtiden, men tänkte att det kunde vara bra att köra med tt en stund i början med den nya cylindern så varvar det inte ut fullt, alltså bättre inkörning.

    Men mhr replica är väl mycket bättre en s6 streetrace?! det är ju den billigast s6 cyllen och replican är väl midrace? eller upper sport?

  12. #12

  13. #13
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jahaja. jag kanske fått fel information. men du hänger med i vad jag säger? man ska ju försöka kombinera så det går så bra som det kan. högvarvigt rör med högvarvig cylle osv. inte lågvarvigt rör och högvarvigt cylle.
    Stämmer delvis Nitroz aerox gick jävligt bra med polini sport + MHR rör :S men aa går ju som bäst när det är ''syncat''

    Om du skaffar yasuni c16 så köp inte corsa, för corsa är lågvarvig MHR kan nog funka dock, helst vanliga och inte replica.
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  14. #14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in