Sidan 1 av 2 12 Sista
  1. #1

    airsal 70cc sport något att ha?

    tjena.
    jag letar efter trimcylinder till min rieju drac 03.

    jag undrar ifall airsals sport 70cc är något att ha eller har ni något att rekomendera?
    ska köra med emil123 högvarvigt rör
    Just keep on trying!

  2. #2
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av gerling Visa inlägg
    tjena.
    jag letar efter trimcylinder till min rieju drac 03.

    jag undrar ifall airsals sport 70cc är något att ha eller har ni något att rekomendera?
    ska köra med emil123 högvarvigt rör
    Varför köra med emil123 högvarvigt rör, han gör avstämda för olika cylindrar och om han säger att det är högvarvigt så borde det inte passa för en sport?

    Dock är jag inte säker..

  3. #3
    Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kjula flygraka
    Inlägg
    688
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Varför köra med emil123 högvarvigt rör, han gör avstämda för olika cylindrar och om han säger att det är högvarvigt så borde det inte passa för en sport?

    Dock är jag inte säker..
    Han köpte ett begagnat som busungen hade
    Don´t make excuses, make horsepower!

  4. #4
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    Han köpte ett begagnat som busungen hade
    Det antog jag med, men det var rätt högvarvigt så cyllen borde nog få sig en tur med din hand så funkar det nog?

  5. #5

  6. #6
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av Mange Visa inlägg
    Airsal 70cc sport är en ok cylinder för vardagsbruk men absolut inget effektmonster. Tänk på att man får vad man pröjsar för.
    Typ, men tänk på att han tänkte köra med ett avstämt rör av emil123 till någon högvarvig cylinder

    Med det menar jag att det är för högvarvig kanske?

  7. #7

  8. #8
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av Mange Visa inlägg
    jag har ett pr på min airsal och tycker det finkar bra men finns inte mycket under 7000 rpm. måste varvas som fan men är en härlig ketchupeffekt i röret
    Jojo men det går nog bättre med en värre cylinder

  9. #9

  10. #10
    om du ser på mitt projekt så kan dom gå väligt bra... går väll inte värst roligt orörda... men jag åker ifrån en hel del iallafall .
    och då har jag ett antal äckliga nickasil släpp i cylindern.. det är där cylindern är som sämst.. sitt skit nickasil som e tunt som fan efter några mils åkande

  11. #11
    Metrakit Thrower är ett jävligt bra rör till airsal 70cc sport i min mening , prisvärdaste cylindern för vardagsbruk helt klart. Hänger på Metrakit SP utan problem!

    Har nu ett Metrakit PR Under som ska rulla in efter den 16e till min airsal så kan inte säga förens då vilket av dom 2 rören som är "bäst".


  12. #12
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Melon Visa inlägg
    Metrakit Thrower är ett jävligt bra rör till airsal 70cc sport i min mening , prisvärdaste cylindern för vardagsbruk helt klart. Hänger på Metrakit SP utan problem!

    Har nu ett Metrakit PR Under som ska rulla in efter den 16e till min airsal så kan inte säga förens då vilket av dom 2 rören som är "bäst".
    Fyfan va du ska myta då
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av Melon Visa inlägg
    Metrakit Thrower är ett jävligt bra rör till airsal 70cc sport i min mening , prisvärdaste cylindern för vardagsbruk helt klart. Hänger på Metrakit SP utan problem!

    Har nu ett Metrakit PR Under som ska rulla in efter den 16e till min airsal så kan inte säga förens då vilket av dom 2 rören som är "bäst".
    att airsal sport hänger med sp kan du ju bara köra upp någonstanas!

    airsal e en skit bra cylle som e snäll mot veven o bra till vardagsbruk en 19mm o 14-53 så har du lite hastighet med
    hette Monster_extream på förra forumet.
    http://www.garaget.org/?car=271209

  14. #14
    Jaa det är en bra cylle, MEN! nått måste vara fel! Jag åker ifrån min polares DRD med 70cc Arisal, inställd org fugge å ett bra rör, Å jag har org cylle(lite portad) MK thrower, 19mm fugge Å vi har samma drevning
    Svarvar och bygger special delar till olika fordon
    Mer info här

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av ILO_Gurra Visa inlägg
    Jaa det är en bra cylle, MEN! nått måste vara fel! Jag åker ifrån min polares DRD med 70cc Arisal, inställd org fugge å ett bra rör, Å jag har org cylle(lite portad) MK thrower, 19mm fugge Å vi har samma drevning

    måst vara sämst på ställa in polaren din

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av ILO_Gurra Visa inlägg
    Jaa det är en bra cylle, MEN! nått måste vara fel! Jag åker ifrån min polares DRD med 70cc Arisal, inställd org fugge å ett bra rör, Å jag har org cylle(lite portad) MK thrower, 19mm fugge Å vi har samma drevning
    vad har du för rör ?.. drar du han i axxet ?.. vad har du för moped ?

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Fyfan va du ska myta då
    Du minns väl att det inte var långt ifrån?

    Dessutom har jag fan strypt cdi, du får kirra den ostrypta så får vi se i helgen antagligen
    Har bättre kedja + drev nu också !

    Och jo Antee, dom hänger på SP utan problem rätt inställt. Dreva rätt och rätt rör!


  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av Melon Visa inlägg
    Du minns väl att det inte var långt ifrån?

    Dessutom har jag fan strypt cdi, du får kirra den ostrypta så får vi se i helgen antagligen
    Har bättre kedja + drev nu också !

    Och jo Antee, dom hänger på SP utan problem rätt inställt. Dreva rätt och rätt rör!
    hahahahahahaha nej
    hette Monster_extream på förra forumet.
    http://www.garaget.org/?car=271209

  19. #19
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Melon Visa inlägg
    Du minns väl att det inte var långt ifrån?

    Dessutom har jag fan strypt cdi, du får kirra den ostrypta så får vi se i helgen antagligen
    Har bättre kedja + drev nu också !

    Och jo Antee, dom hänger på SP utan problem rätt inställt. Dreva rätt och rätt rör!
    MEN GE DIG NUU, blir fan själv lack

    Jag hade mycket tyngre drevning + att din var inställd, min va oinställd + reedfladder sen så drog jag bara iväg mer o mer, bara starten som blev fuckad
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  20. #20

  21. #21
    Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kjula flygraka
    Inlägg
    688
    Citat Ursprungligen postat av Mange Visa inlägg
    sluta myta så jävligt i den här tråden!! alla vet att en cylinder för 1800:- går bättre än en cylinder för 2400:-
    Exakt, för min cylinder kostade 200 kr och den är vassare än allt köpestrams så det stämmer nog!

    Keep it serious! Jag har redan sagt mitt på msn, det luktar Manston replica nu
    Don´t make excuses, make horsepower!

  22. #22
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    Exakt, för min cylinder kostade 200 kr och den är vassare än allt köpestrams så det stämmer nog!

    Keep it serious! Jag har redan sagt mitt på msn, det luktar Manston replica nu
    Men det är ju lite skillnad på portat o oportat Sen så räknar man ju nypris
    aja nu räcker det med ot..
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  23. #23

  24. #24
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    måst vara sämst på ställa in polaren din
    Jag som har ställt in den
    Citat Ursprungligen postat av vongyllis Visa inlägg
    vad har du för rör ?.. drar du han i axxet ?.. vad har du för moped ?
    Jag har Metrakit Thrower skrev jag ju...Jag drar han i allt! Derbi senda R 02
    Å vi har "samma" motor! båda har gamla!
    Svarvar och bygger special delar till olika fordon
    Mer info här

  25. #25
    Citat Ursprungligen postat av ILO_Gurra Visa inlägg
    Jag som har ställt in den

    Jag har Metrakit Thrower skrev jag ju...Jag drar han i allt! Derbi senda R 02
    Å vi har "samma" motor! båda har gamla!
    du gjorde säkert ditt sämsta eftersom du lyckas få den att gå så dåligt att en med org cyll , lågvarvrör och 19mm tar honom nää men din måste gå jävligt friskt om du inte mytar


    Melon: xD

  26. #26
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    du gjorde säkert ditt sämsta eftersom du lyckas få den att gå så dåligt att en med org cyll , lågvarvrör och 19mm tar honom nää men din måste gå jävligt friskt om du inte mytar


    Melon: xD
    Den gör 74,4 på 4an med org fuggen som inte var inställd å långt från maxvarv på polisens rulle Å nu har jag portad cyllen lite å större fugge
    Svarvar och bygger special delar till olika fordon
    Mer info här

  27. #27
    DennisLs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    hemligt...
    Inlägg
    1 248
    Citat Ursprungligen postat av ILO_Gurra Visa inlägg
    Den gör 74,4 på 4an med org fuggen som inte var inställd å långt från maxvarv på polisens rulle Å nu har jag portad cyllen lite å större fugge
    Vad för tider?
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Den Robin kan höra hur mycket hästar en moped har, han är ett underverk....

  28. #28
    Citat Ursprungligen postat av DennisL Visa inlägg
    Vad för tider?
    För höga för att du ska få höra
    Svarvar och bygger special delar till olika fordon
    Mer info här

  29. #29
    DennisLs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    hemligt...
    Inlägg
    1 248
    Citat Ursprungligen postat av ILO_Gurra Visa inlägg
    För höga för att du ska få höra
    Alltså vet du inte, dom ligger väll på 20k?
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Den Robin kan höra hur mycket hästar en moped har, han är ett underverk....

  30. #30
    Citat Ursprungligen postat av DennisL Visa inlägg
    Alltså vet du inte, dom ligger väll på 20k?
    Nix de gör jag inte Nja, varför kan du aldrig va seriös 20k är ju tomgång
    Svarvar och bygger special delar till olika fordon
    Mer info här

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in