1. #1
    MattiasGs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kristinehamn
    Inlägg
    422

    Byta färg på moppe?

    Hej! Har funderat lite. Hur blir det om man tillexempel köper nya kåpor med ny färg eller lackar om kåpor. Måste man besiktiga om moppen då? För det står ju i registreringsbeviset vilken färg man har.

  2. #2

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786
    Nej, iaf när jag tog kortet så va de ej så är född 94a så gjorde testet innan AM

  3. #3
    MattiasGs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kristinehamn
    Inlägg
    422
    Citat Ursprungligen postat av KeXet Visa inlägg
    Nej, iaf när jag tog kortet så va de ej så är född 94a så gjorde testet innan AM
    Menar inte om de har något med körkortet att göra. Tänkte bara mest på vad t.ex polisen säger om man kör omkring på en moped som är svart och så står det att den är blå i registreringsbeviset?

  4. #4
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av MattiasG Visa inlägg
    Menar inte om de har något med körkortet att göra. Tänkte bara mest på vad t.ex polisen säger om man kör omkring på en moped som är svart och så står det att den är blå i registreringsbeviset?
    på 30 moppar så är de iaf inte så men EU-moppar vet jag ej

  5. #5
    MattiasGs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kristinehamn
    Inlägg
    422
    Citat Ursprungligen postat av derbi_killen Visa inlägg
    på 30 moppar så är de iaf inte så men EU-moppar vet jag ej
    Okej. Har hört att så fort man ändrar något på en EU moppe så måste man besiktiga om den med det som man har bytt ut? Vet inte om de stämmer eller ej.

    Förresten borde bog den här tråden flyttas till Lag och försäkringsfrågor. kom på att jag lagt den fel nu.

  6. #6
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av MattiasG Visa inlägg
    Okej. Har hört att så fort man ändrar något på en EU moppe så måste man besiktiga om den med det som man har bytt ut? Vet inte om de stämmer eller ej.

    Förresten borde bog den här tråden flyttas till Lag och försäkringsfrågor. kom på att jag lagt den fel nu.


    jo de är sant men polisen bryr sig inte en då om du lackerar den. Tror inte att man behöver besikta den pga av färgen:S

  7. #7

  8. #8
    Har hört att man inte behöver besikta dom eftersom alla mopeder som tillverkas idag är registrerade som fler färgade.

  9. #9
    MC polisen här i stan' säger att det är bra ifall man har lite bevis på att den en gång i tiden har vart t.ex blå men det är väll knappast något större problem
    Kolla gärna in mina fordon:Yamaha Aerox, Speedciao'n, Masai db50, flakmoppe

  10. #10
    MattiasGs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kristinehamn
    Inlägg
    422
    Citat Ursprungligen postat av HilmeR Visa inlägg
    Har hört att man inte behöver besikta dom eftersom alla mopeder som tillverkas idag är registrerade som fler färgade.
    Hmm okej. Fast i mina papper på mopeden står de ju att den är blå.

    Citat Ursprungligen postat av Tim Visa inlägg
    MC polisen här i stan' säger att det är bra ifall man har lite bevis på att den en gång i tiden har vart t.ex blå men det är väll knappast något större problem
    Okej. Så om jag köper nya kåpor som t.ex är svarta så har ju jag blå kåpor hemma.

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av MattiasG Visa inlägg
    Hmm okej. Fast i mina papper på mopeden står de ju att den är blå.



    Okej. Så om jag köper nya kåpor som t.ex är svarta så har ju jag blå kåpor hemma.
    Nja, menade mer ifall du skulle lacka om så skulle man ju kunna se org färgen på baksidan av kåpan men det är inga problem o lacka om
    Kolla gärna in mina fordon:Yamaha Aerox, Speedciao'n, Masai db50, flakmoppe

  12. #12
    Det behövs ingen besiktning på mopeden

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in