Hybridvisning

peugeot vivacity!!!!

hejsan jag har en vivacity som är väldigt seg i starten och undrar vad jag kan göra för att få bättre effekt samt accelaration!!!

setup:

stage 6 50cc sport ( ej delad avgasport)
    sportvariator med 6g vikter och hårdare tryckfjäder ( ingen aning hur hård)
    10% kopplingsfjädrar
    yasuni Z lågvarvigt
    12mm originalförgasare med 72 i munstycke samt original insug!
    dragen v-ring

skulle behöva tips för bottendraget är uruselt vill få upp det när varvet kommer då drar han men i början är han as seg på att axxa upp ( som om han inte orkar i beteendet!)
    Senast redigerat av vivamannen92 den 2010-10-08 klockan 10:18.

Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    4g vikter låter väldigt lätt för den motorn, byt till runt 7g så blir de nog bättre ska du se
    kan nog bli problem för att jag körde med 6g vikter då slirrade han på kopplingen bara fick inget grepp
    Senast redigerat av vivamannen92 den 2010-09-18 klockan 19:03.

Citat Ursprungligen postat av vivamannen92 Visa inlägg
    kan nog bli problem för att jag körde med 6g vikter då slirrade han på kopplingen bara fick inget grepp
    Låter som om dom var för lätta då, men prova sätta i 6.5-7 grams och se hur den går. 4 grams är lite lätta för den motorn.

Mvh

Citat Ursprungligen postat av vivamannen92 Visa inlägg
    bytt till hårdare tryckfjäder då?

Citat Ursprungligen postat av tiermaster Visa inlägg
    bytt till hårdare tryckfjäder då?
    har hårdare tryckfjäder ej original i alla fall men vet inte hur hård denna fjäder är

Okej, kolla om kopplingen slirar. (lättast att bara ta av vari kåpan o titta när du gasar)

jag kör min viva men s6 70cc, leovince gp, dellort 21mm, lätta vikter (vet inte hur lätta), och perfekta kopplings fjädrar jag har sjukt botten drag med lätt gas res prova byta till en 17,5 mm fögge?

Citat Ursprungligen postat av Janzen Visa inlägg
    jag kör min viva men s6 70cc, leovince gp, dellort 21mm, lätta vikter (vet inte hur lätta), och perfekta kopplings fjädrar jag har sjukt botten drag med lätt gas res prova byta till en 17,5 mm fögge?
    liksom försöker hålla den utanför större förgasare på min eftersom jag använder den till skolan och föräldrar lär märka det ganska enkelt

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in