1. #1

    Exclamation Läcker olja ur gaffeln på min Rieju RRX -06'a

    Hej! Min moppe var helt perfekt, sen så en dag då jag skulle ut och köra med den och den hade stått i någon månad så insåg jag efter en "offroad" tur att gaffeln läckte olja.

    VAd kan de bero på? Hur lagar jag de? Går de att laga eller mst jag köpa ny gaffel? OCH, hur fyller jag på gaffelolja samt vilken olja ska man ha?

    eller någon som har något att tilläga samt idér?

    tack på förhand!
    Rieju RRX

  2. #2
    Dina packboxar har nog gått sönder, eller så har den kommit skit mellan!

    Nej du behöver inte köpa ny gaffel
    Svarvar och bygger special delar till olika fordon
    Mer info här

  3. #3
    Packboxarna kass, byt dom, gaffelolja fyller du på i skruvhålet undertill om du inte har påfyllningsskruv på ovansidan, du ska ha anpassad gaffel olja.

  4. #4
    Hmm... Tur att de bara är packboxarna då. Men vad kostar nya sådanna. och är det lätt att byta?

    Och jepp är en idiot, så är de någon som skulle kunna skriva en idiotsäker förklaring hur man fyller på gaffelolja. alltså gärna en förklaring till krångliga ord Bilder uppskattas (Y)
    Rieju RRX

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
    Hmm... Tur att de bara är packboxarna då. Men vad kostar nya sådanna. och är det lätt att byta?

    Och jepp är en idiot, så är de någon som skulle kunna skriva en idiotsäker förklaring hur man fyller på gaffelolja. alltså gärna en förklaring till krångliga ord Bilder uppskattas (Y)
    packboxar kostar inte mer än en hundring

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av H'a'll Visa inlägg
    packboxar kostar inte mer än en hundring
    De gillar jag

    But still, en mer utförlig idiotsäker förklaring hur man fyller på olja, någon?
    Rieju RRX

  7. #7

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av AntonOmG Visa inlägg
    http://www.twostrokerider.se/guider/visa/324 där har du vet inte vad för olja du ska ha i din gaffel men det ska stå i din instruktionsbok Mvh AntonOmG
    tack för guiden!!! Dock så har jag ingen instruktionsbok x)
    Rieju RRX

  9. #9

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Grängesberg
    Inlägg
    304
    Citat Ursprungligen postat av H'a'll Visa inlägg
    packboxar kostar inte mer än en hundring
    tyvärr så kostar dom 220kr st. och oljan 120kr litern. guide ska finnas nånstans på gamla forumet, ska leta på den åt dig.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in